Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Eskilstuna

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Eskilstuna Pastorat söker Församlingsadministratör

Om arbetsplatsen Eskilstuna pastorat är fyra församlingar, två förskolor och en begravningsverksamhet (utsedd till årets bästa 2022). Stödfunktionen har en bred kompetens vilket gör att församlingarna kan fokusera på sin verksamhet. Har du erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanering och god data- och systemvana? Är du strukturerad, flexibel och serviceinriktad? Se hit!  Vi söker nu dig som vill bli en del av pastoratets stödfunktion i rollen... Visa mer
Om arbetsplatsen


Eskilstuna pastorat är fyra församlingar, två förskolor och en begravningsverksamhet (utsedd till årets bästa 2022). Stödfunktionen har en bred kompetens vilket gör att församlingarna kan fokusera på sin verksamhet.


Har du erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanering och god data- och systemvana? Är du strukturerad, flexibel och serviceinriktad? Se hit! 


Vi söker nu dig som vill bli en del av pastoratets stödfunktion i rollen som församlingsadministratör inom schemaläggning/ bemanning och dokument/ärendehantering. Tjänsten är placerad i Kyrkans hus i centrala Eskilstuna men en del arbete utförs ute i våra församlingar. Varmt välkommen med din ansökan senast den 10/9! Urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.


Arbetsuppgifter


I rollen får du en varierad och betydelsefull vardag där du är ett viktigt stöd i församlingarnas verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:



• Arbeta med bemanning av personal i församlingarna och säkerställa att verksamheten fungerar på bästa sätt.

• Arbeta med schemaläggning, tidrapportering, bereda ärenden och viss lönehantering för församlingarnas medarbetare.

• Hantera dokumentation i ärendehanteringssystemet 360

• Vara församlingsrådssekreterare och hantera kallelser, dagordningar och protokoll till församlingsråden.

• Administrera och hålla ordning i olika interna system samt bidra till en smidig diariehantering.

• Ansvara för planering av 16-veckorsscheman och begravningsscheman.

• Ge administrativt stöd till församlingsherdar i deras uppdrag.

• Vara ute i både församlingarna och på Kyrkans hus.


Kvalifikationer


Vi vill att du har:



• Gymnasiekompetens

• Eftergymnasial utbildning inom administration, registratur och diarieföring, arkivvetenskap, informationsförvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• God aktuell datorvana och erfarenhet av administrativa IT-system

• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

• B-körkort krävs


Meriterande:



• God/aktuell kunskap om arbete med diarieföring, bereda ärenden, ärende- och dokumenthantering, schemaläggning

• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, stift, pastorat eller annan organisation med liknande krav på informationshantering.

• Tillgång till egen bil meriterande då resor inom Pastoratet är vanligt förekommande.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du delar Svenska kyrkans grundläggande värderingar!


Vad erbjuder vi dig?Vi erbjuder individuell lönesättning, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid/distansarbete (8h/v) och utbildningar som bidrar till din kompetensutveckling. Inte minst erbjuder vi dig kompetenta och engagerade medarbetare.


I den här rekryteringen kan det komma att tillämpas arbetspsykologiska tester som en del av urvalet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslut av rekryteringen. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information.Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operativ koordinator till räddningstjänsten

Räddningstjänsten har ett brett uppdrag som inte bara innefattar utryckning utan även förebyggande arbete, övning och externutbildning. Vår personal har olika kompetenser för att tillsammans kunna genomföra vårt uppdrag – ett uppdrag som nu utökas eftersom räddningstjänsten får fler uppgifter i förberedelse för höjd beredskap. Därför förstärker vi vår bemanning med en operativ koordinator. Din arbetsplats kommer att vara på huvudbrandstationen, Sundbyvägen... Visa mer
Räddningstjänsten har ett brett uppdrag som inte bara innefattar utryckning utan även förebyggande arbete, övning och externutbildning. Vår personal har olika kompetenser för att tillsammans kunna genomföra vårt uppdrag – ett uppdrag som nu utökas eftersom räddningstjänsten får fler uppgifter i förberedelse för höjd beredskap. Därför förstärker vi vår bemanning med en operativ koordinator. Din arbetsplats kommer att vara på huvudbrandstationen, Sundbyvägen 2.

ARBETSUPPGIFTER
Som operativ koordinator har du en unik roll på räddningstjänsten genom att du säkerställer att varje skift har rätt kompetens, både i fredstid och vid höjd beredskap. Du är med och utvecklar arbetet med att planera hur vi organiserar oss i händelse av kris eller krig. Du samarbetar med alla inom räddningstjänsten: gruppchefer, biträdande gruppchefer, brandmän, deltidsbrandmän, enhetschefer, utbildningssamordnare samt andra både interna och externa parter. Du säkerställer att vi följer våra kollektivavtal och arbetstidsregler. I rollen ingår också att på övergripande och strategisk nivå hantera vakanser. Du jobbar i vårt verksamhetssystem Daedalos samt även i PS Självservice, Medvind och Excel. Just nu projekteras ytterligare en brandstation så du kommer att bidra i planeringen för en framtida organisation med två heltidsstationer.

KVALIFIKATIONER
Du har i närtid jobbat med personalplanering där du fått ta hänsyn till olika regelverk och andra påverkansfaktorer. Har du erfarenhet från räddningstjänsten och jobbat i vårt verksamhetssystem Daedalos är det en fördel men inte ett måste. Är du van Excelanvändare och kan göra beräkningar och analyser kommer du snabbare in i arbetet. I rollen som koordinator är du tillsammans med samordnare ansvarig för att det finns fungerande arbetsscheman. För att lyckas är samverkan med andra en förutsättning. Som person är du ansvarsfull, engagerad, strukturerad och har lätt för att lära dig nya saker. Vi befinner oss i en föränderlig tid i en organisation som måste fungera oavsett situation. Här kommer din förmåga att se nya och effektiva lösningar och din egen drivkraft väl till pass. 

Du har en kommunikativ roll där du behöver ha mycket god svenska i både tal och skrift. Engelska behöver du kunna läsa och förstå för att till exempel kunna tyda nya EU-direktiv.  Du har en avslutad relevant eftergymnasial utbildning, alternativt en avslutad gymnasieutbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. 

Innan anställning genomgår du en säkerhetsprövning (säkerhetsklass 3).  Du måste vara svensk medborgare. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv upplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev

ÖVRIGT
Tillsammans med invånarna bygger vi vårt samhälle som en attraktiv och hållbar kommun. Här ska boende, besökare och företagare trivas och växa. Vår målsättning är att Eskilstuna ska vara en trygg och säker kommun att bo och vistas i. På vår förvaltning är vi drygt 350 medarbetare i många befattningar, organiserade i en stab och fyra verksamhetsområden. Tillsammans ansvarar vi för strategisk utveckling av staden, hantera ansökningar, tillstånd och genomföra kontroller, att sköta våra gator, parker och naturområden, samt att hindra och begränsa skador på människor, egendom och miljö via räddningstjänsten.

Vill du vara med och leda vägen?

Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Visa mindre

Veterankraft söker koordinator med säljbakgrund!

Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan! Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer... Visa mer
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!
Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att:
Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom B2B-försäljning och affärsutveckling
Vara ute och nätverka med både befintliga och potentiella nya kunder
Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar
Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner
Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag
Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering
Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor
Hantera och utveckla våra lokala sociala medier för Eskilstuna

Vem är vår nästa Koordinator?Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom administration, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från ROT- eller RUT tjänster är det meriterande.
För att summera ser vi gärna att du har/är:
Erfarenhet av kundkontakt och B2B-försäljning
Systemvana (CRM, Office-paketet etc)
Vana att kommunicera via telefon och bygga relationer
Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
Självgående och resultatinriktad

Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft?Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] Visa mindre

Veterankraft söker koordinator med säljbakgrund!

Ansök    Jan 20    Veterankraft AB    Personaladministratör
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan! Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer... Visa mer
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!
Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att:
Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom B2B-försäljning och affärsutveckling
Vara ute och nätverka med både befintliga och potentiella nya kunder
Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar
Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner
Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag
Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering
Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor
Hantera och utveckla våra lokala sociala medier för Eskilstuna

Vem är vår nästa Koordinator?Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom administration, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från ROT- eller RUT tjänster är det meriterande.
För att summera ser vi gärna att du har/är:
Erfarenhet av kundkontakt och B2B-försäljning
Systemvana (CRM, Office-paketet etc)
Vana att kommunicera via telefon och bygga relationer
Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
Självgående och resultatinriktad

Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft?Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] Visa mindre

Samordnare till Bemanningsenheten

Har du erfarenhet av administration? Letar du efter en bred roll där du får jobba mot två olika förvaltningar? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi söker nu en samordnare på ett vikariat till oss på Bemanningsenheten. Bemanningsenheten arbetar för en hållbar bemanning inom vård och omsorg samt på förskolorna i Eskilstuna kommun. Vi stöttar verksamheterna när det gäller tillfällig bemanning och hjälper till i den ordinarie bemanningsplaneringen. Samti... Visa mer
Har du erfarenhet av administration? Letar du efter en bred roll där du får jobba mot två olika förvaltningar? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi söker nu en samordnare på ett vikariat till oss på Bemanningsenheten.

Bemanningsenheten arbetar för en hållbar bemanning inom vård och omsorg samt på förskolorna i Eskilstuna kommun. Vi stöttar verksamheterna när det gäller tillfällig bemanning och hjälper till i den ordinarie bemanningsplaneringen. Samtidigt driver vi verksamhetsutveckling för att uppnå effektivisering och har koll på vår omvärld.

I den här rollen jobbar du mot två förvaltningar: vård- och omsorgsförvaltningen och barn- och utbildningsförvaltningen och deras förskolor. Du får en varierad roll med många kontakter, både med kollegor och timvikarier, och där du stöttar både rektorer och chefer med administrativa och praktiska uppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
Hos vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar du för att samordna APL- och praktikplatser på gymnasienivå och mot vuxenutbildningen. Du kartlägger behov, administrerar i systemet Klipp och ingår i olika nätverk som t.ex. Vård- och omsorgscolleges APL-grupp. Arbetet sker i nära samverkan med verksamheter och utbildningssamordnare.

Utöver detta har du också ett nära samarbete med Rekryteringsenheten och övriga chefer på Bemanningsenheten i samband med rekryteringen av semestervikarier. Här stöttar du upp vid administrativa uppgifter och har mycket kontakt med både vikarier och verksamheterna.

Hos barn- och utbildningsförvaltningen samordnar du vikariepoolen för kommunens alla förskolor och har ett nära samarbete med rektorerna. Du skriver anställningsavtal, hanterar registerutdrag, besvarar frågor och håller utbildningar i Time Pool för både vikarier och rektorer. Du har också uppföljning med vikarierna och är med vid rekryteringar till vikariepoolen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap eller liknande. Har du en utbildning som socialpedagog eller stödpedagog kan det också vara intressant. Du har administrativ erfarenhet, god IT-kunskap och är van att arbeta i system. Har du erfarenhet av praktikssamordning eller liknande och är van att arbeta och administrera i systemet Time Pool är det ett plus.

Som person är du strukturerad, pedagogisk och duktig på att kommunicera. Du gillar att möta människor och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du är ansvarstagande och trivs med många olika arbetsuppgifter. Utöver detta är du en driven och engagerad medarbetare som har en god samarbetsförmåga och som vill utvecklas och vara en del av Bemanningsenhetens fortsatta utveckling.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Veterankraft söker en koordinator med säljbakgrund!

Ansök    Dec 10    Veterankraft AB    Personaladministratör
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan! Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer... Visa mer
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!
Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att:
Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom B2B-försäljning och affärsutveckling
Vara ute och nätverka med både befintliga och potentiella nya kunder
Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar
Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner
Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag
Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering
Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor
Hantera och utveckla våra lokala sociala medier för Eskilstuna

Vem är vår nästa Koordinator?Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom administration, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från ROT- eller RUT tjänster är det meriterande.
För att summera ser vi gärna att du har/är:
Erfarenhet av kundkontakt och B2B-försäljning
Systemvana (CRM, Office-paketet etc)
Vana att kommunicera via telefon och bygga relationer
Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
Självgående och resultatinriktad

Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft?Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] Visa mindre

Veterankraft söker koordinator med säljbakgrund!

Ansök    Dec 12    Veterankraft AB    Personaladministratör
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan! Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer... Visa mer
Koordinator till Veterankraft i Eskilstuna!Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en Koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!
Vad gör en Koordinator?I rollen som Koordinator arbetar du nära Teamleader och är en viktig del i vårt team. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att:
Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom B2B-försäljning och affärsutveckling
Vara ute och nätverka med både befintliga och potentiella nya kunder
Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar
Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner
Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag
Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering
Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor
Hantera och utveckla våra lokala sociala medier för Eskilstuna

Vem är vår nästa Koordinator?Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom administration, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från ROT- eller RUT tjänster är det meriterande.
För att summera ser vi gärna att du har/är:
Erfarenhet av kundkontakt och B2B-försäljning
Systemvana (CRM, Office-paketet etc)
Vana att kommunicera via telefon och bygga relationer
Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
Självgående och resultatinriktad

Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft?Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att höra av dig till [email protected] Visa mindre

Project Assistant

As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management. Role and Responsibilities: Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports Draft general project documents and manage administrative personnel documen... Visa mer
As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management.
Role and Responsibilities:
Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports
Draft general project documents and manage administrative personnel documents
According to the human resources requirement plan, organize various forms of recruitment work, collect recruitment information, and assist in recruitment work
Handle daily personnel management work, and be responsible for handling personnel procedures such as leave, recruitment, employment, insurance, and contracts
Organize the planning of various company activities
Responsible for the formulation of office supplies procurement plans and item collection management.
Good communication, coordination and management skills
Good sense of responsibility and good sense of teamwork Visa mindre

Samordnare till Bemanningsenheten

Har du erfarenhet av administration? Letar du efter en bred roll där du får jobba mot två olika förvaltningar? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi söker nu en samordnare till Bemanningsenheten. Bemanningsenheten arbetar för en hållbar bemanning inom vård och omsorg samt på förskolorna i Eskilstuna kommun. Vi stöttar verksamheterna när det gäller tillfällig bemanning och hjälper till i den ordinarie bemanningsplaneringen. Samtidigt driver vi verksam... Visa mer
Har du erfarenhet av administration? Letar du efter en bred roll där du får jobba mot två olika förvaltningar? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi söker nu en samordnare till Bemanningsenheten.

Bemanningsenheten arbetar för en hållbar bemanning inom vård och omsorg samt på förskolorna i Eskilstuna kommun. Vi stöttar verksamheterna när det gäller tillfällig bemanning och hjälper till i den ordinarie bemanningsplaneringen. Samtidigt driver vi verksamhetsutveckling för att uppnå effektivisering och har koll på vår omvärld.

I den här rollen jobbar du mot två förvaltningar: vård- och omsorgsförvaltningen och barn- och utbildningsförvaltningen och deras förskolor. Du får en varierad roll med många kontakter, både med kollegor och timvikarier, och där du stöttar både rektorer och chefer med administrativa och praktiska uppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
Hos vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar du för att samordna APL- och praktikplatser på gymnasienivå och mot vuxenutbildningen. Du kartlägger behov, administrerar i systemet Klipp och ingår i olika nätverk som t.ex. Vård- och omsorgscolleges APL-grupp. Arbetet sker i nära samverkan med verksamheter och utbildningssamordnare. I arbetet med APL- och praktikplatser bidrar du direkt till förvaltningens kompetensförsörjning. Här får du vara med och marknadsföra Eskilstuna kommun och locka framtidens medarbetare.

Utöver detta har du också ett nära samarbete med Rekryteringsenheten och övriga chefer på Bemanningsenheten i samband med rekryteringen av semestervikarier. Här stöttar du upp vid administrativa uppgifter och har mycket kontakt med både vikarier och verksamheterna.

Hos barn- och utbildningsförvaltningen samordnar du vikariepoolen för kommunens alla förskolor och har ett nära samarbete med rektorerna. Du skriver anställningsavtal, hanterar registerutdrag, besvarar frågor och håller utbildningar i Time Pool för både vikarier och rektorer. Du har också uppföljning med vikarierna och är med vid rekryteringar till vikariepoolen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap eller liknande. Har du en utbildning som socialpedagog eller stödpedagog kan det också vara intressant. Du har administrativ erfarenhet, god IT-kunskap och är van att arbeta i system. Har du erfarenhet av praktikssamordning eller liknande och är van att arbeta i och administrera systemet Time Pool är det ett plus.

Som person är du strukturerad, pedagogisk och duktig på att kommunicera. Du gillar att möta människor och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du är ansvarstagande och trivs med många olika arbetsuppgifter. Utöver detta är du en driven och engagerad medarbetare som har en god samarbetsförmåga och som vill utvecklas och vara en del av Bemanningsenhetens fortsatta utveckling.

Vi ser fram emot din ansökan!

Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Visa mindre

Project Assistant

As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management. Role and Responsibilities: Examples of core areas but not limited to the role. Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports Draft general project ... Visa mer
As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management.
Role and Responsibilities:
Examples of core areas but not limited to the role.
Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports
Draft general project documents and manage administrative personnel documents
According to the human resources requirement plan, organize various forms of recruitment work, collect recruitment information, and assist in recruitment work
Handle daily personnel management work, and be responsible for handling personnel procedures such as leave, recruitment, employment, insurance, and contracts
Organize the planning of various company activities
Responsible for the formulation of office supplies procurement plans and item collection management.



Qualifications and Education Requirements
Excellent in written & oral in Chinese
Fluent in written & oral in English
Good communication, coordination and management skills
Good sense of responsibility and good sense of teamwork Visa mindre

Helgjobb som bemanningskoordinator

Ansök    Jun 11    Insitepart AB    Personaladministratör
Dina ansvarsområden I rollen som bemanningskoordinator kommer du ingå i vårt team som bemannar våra kunder med personal efter deras behov. Tjänsten kommer till största del innebära närvarokontroll och utbokning av konsulter utanför kontorstid. Du kommer även att bidra till att bygga goda relationer med interna och externa samarbetspartners. Tjänsten är främst förlagd till helgen då du har beredskapstid och arbetar på distans. Det kommer också att finnas mö... Visa mer
Dina ansvarsområden
I rollen som bemanningskoordinator kommer du ingå i vårt team som bemannar våra kunder med personal efter deras behov. Tjänsten kommer till största del innebära närvarokontroll och utbokning av konsulter utanför kontorstid. Du kommer även att bidra till att bygga goda relationer med interna och externa samarbetspartners. Tjänsten är främst förlagd till helgen då du har beredskapstid och arbetar på distans. Det kommer också att finnas möjlighet att arbeta dagtid på vardagar inne på vårat kontor i Eskilstuna där du även kommer kunna få lära dig mer om och arbeta medrekrytering, personaladministration och andra HR-frågor.
Du som personVi söker dig som studerar till personalvetare eller studerar påett HR-relaterat program på högskola eller universitet ochvill skapa dig erfarenhetinom området.Det är positivt om du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare, men är inget krav. Viktigast för oss är att du är strukturerad, kan ta egna initiativ, är flexibel och att du vill ha roligt på jobbet. Vi tror att du trivs med att jobba i ett högt tempo och är beslutsam somser till att lyckas även om du stöter på motstånd. Trivs vi med varandraså finns det goda förutsättningar för en fortsättning efter avklarade studier.
Kravprofil Meriterande med erfarenhet av bemannings- och/eller logistikbranschen.
Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Studier på helfart på högre lärosäte inom Personal/HR-relaterat område
Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom lager och terminaler. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.
Låter detta som din nästa utmaning?På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.
Skicka gärna in din ansökan redan idag!Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidat. Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen. Visa mindre

Project Assistant

As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management. Role and Responsibilities: Examples of core areas but not limited to the role. Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports Draft general project ... Visa mer
As a project assistant for plant construction in the battery industry, your primary responsibility is to ensure efficient personnel management, facilitate recruitment processes, coordinate company activities, and oversee office supplies procurement and inventory management.
Role and Responsibilities:
Examples of core areas but not limited to the role.
Responsible for the attendance of project employees, provide attendance reports
Draft general project documents and manage administrative personnel documents
According to the human resources requirement plan, organize various forms of recruitment work, collect recruitment information, and assist in recruitment work
Handle daily personnel management work, and be responsible for handling personnel procedures such as leave, recruitment, employment, insurance, and contracts
Organize the planning of various company activities
Responsible for the formulation of office supplies procurement plans and item collection management.



Qualifications and Education Requirements
Excellent in written & oral in Chinese
Fluent in written & oral in English
Good communication, coordination and management skills
Good sense of responsibility and good sense of teamwork Visa mindre

Administratör 50% till InneVäder

InneVäder AB sysselsätter idag ca 30 personer. Vi sitter i kontors- och fabrikslokaler på Sundbyvägen i Eskilstuna. Vi är ett företag som ser till helheten, från idé till färdig anläggning. För att kunna bedöma vilken klimatlösning som är bäst för respektive miljö, behövs inte bara goda teoretiska kunskaper. Det krävs också mångårig erfarenhet av olika praktiska tillämpningar, kombinerat med beställares intentioner och användares behov. Dessa egenskaper ha... Visa mer
InneVäder AB sysselsätter idag ca 30 personer. Vi sitter i kontors- och fabrikslokaler på Sundbyvägen i Eskilstuna.
Vi är ett företag som ser till helheten, från idé till färdig anläggning. För att kunna bedöma vilken klimatlösning som är bäst för respektive miljö, behövs inte bara goda teoretiska kunskaper. Det krävs också mångårig erfarenhet av olika praktiska tillämpningar, kombinerat med beställares intentioner och användares behov. Dessa egenskaper har våra medarbetare.
Om tjänsten
På kontoret hos InneVäder är vi ett härligt gäng på sju personer som nu behöver utökas med en administratör. Som administratör har du egna ansvarsområden med arbetsuppgifter som ligger både i närtid och på sikt, vilket gör det önskvärt att du har förmågan att kunna prioritera. Samtidigt som du har ansvar för dina uppgifter ser vi också att du är prestigelös för det arbete du utför som är en förutsättning för att dina kollegor ska kunna utföra sitt arbete.
Du kommer att arbeta i olika affärssystem där du har överblick och kontroll över att informationen är både tillgänglig och begriplig. Tjänsten innefattar även service, både internt gentemot kollegor samt externt mot företagets kunder och leverantörer. På sikt kan tjänsten komma att kompletteras med enklare ekonomiuppgifter.
Tjänsten är på 50% och kan eventuellt ökas i takt med att bolaget expanderar. Kontorstider för tjänsten är 07–11 måndag till fredag.
Om dig
Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet samt tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter. För att lyckas i tjänsten bör du även ha erfarenhet från Officepaketet samt ha ett serviceminded synsätt. Som person är du kommunikativ, social och lättsam. Har du kunskap inom ekonomi (tex leverantörsfakturor) är det ett plus.
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande, vilket betyder att den kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Libera söker assistent/administratör till Eskilstuna!

Uppdraget Vi letar efter en engagerad och ambitiös individ för att stödja vår kunds HR-avdelning med en junior resurs. Du kommer att arbeta med att stödja chefer och medarbetare i det operativa arbetet med administration och kringliggande arbetsuppgifter. Arbetet är förlagt på dagtid på plats hos vår kund i Eskilstuna. Vem du är I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är redo att växa med vår kund. Tidi... Visa mer
Uppdraget

Vi letar efter en engagerad och ambitiös individ för att stödja vår kunds HR-avdelning med en junior resurs. Du kommer att arbeta med att stödja chefer och medarbetare i det operativa arbetet med administration och kringliggande arbetsuppgifter.

Arbetet är förlagt på dagtid på plats hos vår kund i Eskilstuna.

Vem du är

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är redo att växa med vår kund. Tidigare erfarenhet av administration är inte ett krav, men en positiv inställning och förmågan att snabbt lära sig är av stor betydelse. Vi ser att du har god samarbetsförmåga, ett lösningsfokuserat förhållningssätt och förmågan att arbeta strukturerat och självständigt. Du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. God datorvana är också ett krav.

Detta är en uthyrning genom Libera med möjlighet till övertagande av kund. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Bemanningsassistent till kvinnoklinikens förlossning och BB/gyn avdelning

Kvinnokliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Har du lätt för administration och är nyfiken på ett spännande uppdrag inom regionen, då ska du söka dig till oss! Om oss Välkommen till Eskilstuna vid Mälarens strand, den idylliska mellanstora staden med industrianor och Eskilstunaån som rinner genom stadskärnan. Här finner du allt du kan önska och om ändå något saknas så finns Stockholm bara e... Visa mer
Kvinnokliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Har du lätt för administration och är nyfiken på ett spännande uppdrag inom regionen, då ska du söka dig till oss!

Om oss
Välkommen till Eskilstuna vid Mälarens strand, den idylliska mellanstora staden med industrianor och Eskilstunaån som rinner genom stadskärnan. Här finner du allt du kan önska och om ändå något saknas så finns Stockholm bara en timme ifrån staden med antingen god tågförbindelse eller bil via E20.

Vi har på Mälarsjukhuset en kvinnoklinik med förlossning, BB och gyn som är öppen 24/7. Vi arbetar tillsammans med läkare, sjuksköterskor, barnmorskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, och paramedicin. Vi har ca 2000 förlossningar per år.
Vårt mål är att patienten ska känna sig trygg, få en smidig resa genom vår klinik, samt att nyttja våra resurser rätt. Det följer regionens övergripande mål. Vi strävar hela tiden efter att utveckla och förbättra vårdprocesser och arbetssätt så vi möter patientens behov.

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med vårdenhetscheferna kommer du att ansvara för att bemanningen inom slutenvårdens tre enheter uppfylls på lång och kort sikt. Som bemanningsassistent hanterar du frånvaro i personalgruppen, schemafrågor i personalsystemet Heroma, ledigheter, rättning av flextid m.m. Du är med vid introduktion av ny personal, sköter planering av introduktionspass och hjälper till vid planering av utbildningar beträffande personal och schematekniska frågor.

Din kompetens
Du trivs i det flexibla arbetet som bemanningsplanering innebär och använder datorn och telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du kan hantera akuta situationer med trygghet och gillar att arbeta strategiskt. Som person är du serviceinriktad, problemlösande, ansvars- och initiativtagande. Önskvärt är om du har erfarenhet av personalplanering och/eller erfarenhet av eller utbildning i Heroma, samt kunskap i Allmänna bestämmelser (AB).

Vid anställning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Katarina Söderström Nilsson, 016-10 33 86.
Vårdenhetschef Louise Hildenborg, 016- 10 48 41.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00.


Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-11-01.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Vikarierande samordnare till Räddningstjänsten

Vill du arbeta i en spännande verksamhet där det händer något dygnet runt? Trivs du i en roll där du får arbeta med administrativa arbetsuppgifter, arbeta konsultativt och samverka med andra människor? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vår samordnare går på föräldraledighet och vi behöver därför stärka upp teamet under denna period med ett vikariat för denna tjänst. Vikariatet är på ca 11 månader, med start februari 2023. Miljö- och räddnings... Visa mer
Vill du arbeta i en spännande verksamhet där det händer något dygnet runt? Trivs du i en roll där du får arbeta med administrativa arbetsuppgifter, arbeta konsultativt och samverka med andra människor? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Vår samordnare går på föräldraledighet och vi behöver därför stärka upp teamet under denna period med ett vikariat för denna tjänst. Vikariatet är på ca 11 månader, med start februari 2023.

Miljö- och räddningstjänstförvaltningen har två avdelningar - miljökontoret och räddningstjänsten. Förvaltningens målsättning är att Eskilstuna ska vara en trygg och säker kommun att bo och vistas i. Vi ska arbeta för att Eskilstuna får en god och långsiktigt hållbar livsmiljö för människor och djur i dagens och morgondagens Eskilstuna. Vi ska minska risken för bränder och olyckor genom riskbedömningar och skadeförebyggande insatser. Ansvarig politisk nämnd är miljö- och räddningstjänstnämnden.

På räddningstjänsten är vi ett lösningsfokuserat gäng där alla ställer upp för varandra och bidrar med sin kunskap. Vi har fräscha och fina lokaler med tillgång till bland annat gym.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare kommer du att arbeta med att bistå chefer vid upprättandet av personalrapporter, hantera arbetstids- och schemafrågor, beräkna löner samt övriga ersättningar för deltidsbrandmän och arvodesanställda. Du kommer att arbeta brett med registrering och dokumenthantering och vara tillgänglig för att svara på frågor från allmänheten som berör räddningstjänsten.

Du kommer även att vara:
• vårt systemstöd (PS, Daedalos, Tidomat).
• ansvarig beställare av exempelvis tekniska hjälpmedel.
• förvaltningens representant i olika kommungemensamma forum.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, där du arbetat konsultativt. Det är meriterande om du som söker har en högskoleutbildning inom HR/ekonomi/administration eller annan inriktning som vi bedömer relevant, eller om du har arbetslivserfarenhet inom det HR-eller ekonomiadministrativa området.

Du är van att hantera olika verksamhetssystem och behärskar Officepaketet, särskilt Excel och Word. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen som samordnare hos oss behöver du vara en person som tycker om att arbeta systematiskt och strukturerat. Du är en person som är prestigelös och tycker om att få direktiv, men tar också egna initiativ och arbetar gärna självständigt.

På brandstationen har vi både en bredd av arbetsuppgifter och en verksamhet där det ständigt händer spännande saker. Därför behöver du ha förmågan att snabbt kunna ställa om, där du ibland kan behöva ge service över telefon samtidigt som du sammanställer löneunderlag.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Visa mindre

Administrativ support Sverige

Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun. Vi söker nu medarbetare över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder! Är du en strukturerad administrativ stjärna med ett serviceo... Visa mer
Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun.

Vi söker nu medarbetare över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder!

Är du en strukturerad administrativ stjärna med ett serviceorienterat mindset?
Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö?
Vill du bli en viktig del i Curonova fortsatta framgång genom att stötta våra matchare i processen med att få ut våra deltagare i studier och jobb?

Perfekt, då kan rollen som administrativ support på Curonova Consulting AB vara din nya utmaning!
Vi har kontor över hela landet och du är därför varmt välkommen att ansöka oavsett vart i Sverige du bor.

Om rollen

Din roll som administrativ support hos oss är att ta emot deltagare och göra det inledande arbetet med kartläggning av kompetens och mål. Du stöttar även upp våra matchare genom administration och rapportering under processens gång. I rollen är du med och bidrar till individens utveckling och bidrar med stöd för att nå det gemensamma målet – att våra deltagare hittar sitt nästa jobb eller landar i studier. Du kommer att vara en del av Curonovas supportteam och även hantera övrig daglig support inom organisationen.

Du som söker

Kvalifikationer

Minst 120 HP från universitet/högskola eller motsvarande från yrkeshögskola inom exempelvis personalvetenskap, sociologi, företagsekonomi eller pedagogik samt minst 2 års arbetslivserfarenhet

eller

Minst 1 års eftergymnasial utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning eller rekrytering.

Övriga kvalifikationer

För att lyckas i rollen bör du vara en strukturerad person med goda administrativa kunskaper. Du har också en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad samt finner glädje och motivation i att hjälpa andra. Du bör också trivas i en miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar samt är envis och tålmodig. Har du god systemvana och digital kunskap är detta en stor fördel.

Om Curonova Consulting AB

Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Vi har kontor runt om i hela Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder och våra matchare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier genom tjänsten Rusta och Matcha.

Vi är ett snabbväxande bolag med stora mål, vill du vara med på resan? Läs gärna mer om oss och om Rusta och Matcha på vår hemsida Rusta och matcha (curonova.se).

Fun facts

• Vi har över 100 kontor runt om i landet, så är du inte expert på Sveriges geografi sen innan blir du det hos oss!
• Vi har vår egen TV-kanal, tidning och podcast.
• På Curonova kan vi tillsammans tala 24 olika språk.
• #viKANarbetsmarknaden, via våra värdeord: Kvalitét, Ansvar och Närhet

Skicka in din ansökan via formuläret. Vi går löpande igenom ansökningar och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen notera att vi ansökningar som skickas in via mail inte kommer att tas i beaktning. Visa mindre

HR-generalist

Lambertsson Sverige och Lambertsson Kran är två bolag inom Peabkoncernen som erbjuder totallösningar samt tjänster inom maskinuthyrning, tillfällig el, moduler och trafikanordningar. Tillsammans har bolagen ca 850 anställda. Placeringsort är Lindome, men alternativ placering i Mälardalsregionen kan diskuteras. Vi söker nu en ny HR-generalist, så ta chansen att bli en del av vårt engagerade HR-team! Om tjänsten Som HR-generalist på Lambertsson arbetar ... Visa mer
Lambertsson Sverige och Lambertsson Kran är två bolag inom Peabkoncernen som erbjuder totallösningar samt tjänster inom maskinuthyrning, tillfällig el, moduler och trafikanordningar. Tillsammans har bolagen ca 850 anställda. Placeringsort är Lindome, men alternativ placering i Mälardalsregionen kan diskuteras.

Vi söker nu en ny HR-generalist, så ta chansen att bli en del av vårt engagerade HR-team!

Om tjänsten

Som HR-generalist på Lambertsson arbetar du övergripande med personalfrågor och stöttar våra chefer som är utspridda i hela Sverige. Du kommer att arbeta i en verksamhet med flera olika yrkesgrenar och flera olika kollektivavtalsområden. Det innebär att du löpande kommer ha kontakt med olika fackliga företrädare. Arbetsuppgifterna har stor variation med allt från konsultativt stöd till administrativa uppgifter. Tyngdpunkten i arbetet är att vara rådgivande och stödjande till verksamhetens chefer i personalfrågor, det handlar exempelvis om stöd vid rekrytering, rehabilitering, utvecklingsfrågor och arbetsrätt. Du kommer även att självständigt driva projekt samt utbilda chefer och medarbetare inom ramen för dina HR-områden.

Du kommer arbeta tillsammans i ett team som består av en HR-chef och en HR-partner, och utöver det har vi ett nätverk av kollegor inom koncernen. Resor förekommer i tjänsten.

Om dig

Vi ser gärna att du har:

- Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande
- Minst 2-3 års erfarenhet av självständigt arbete inom HR
- Erfarenhet av att stötta chefer i olika arbetsgivarfrågor, gärna på distans
- Erfarenhet av att arbeta med flera olika kollektivavtalsområden ser vi som meriterande

Som person är du självgående och tycker om att jobba med de operativa frågorna inom HR. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer på olika nivåer i organisationen. Du är engagerad, ödmjuk och ser styrkan i att arbeta i team. Vidare är du driven, ansvarsfull, noggrann och trivs med en bred roll med en variation av arbetsuppgifter. Du motiveras av att utmana dig själv. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll och tillsammans med teamet bidra i vår ambition att vara Branschens Bästa Arbetsgivare. Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter. Visa mindre

Personaladministratör sökes till uppdrag i Eskilstuna

Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som personaladministratör? Har du dessutom kännedom om lagar och förordningar på området? Då kan du vara den vi söker, läs om tjänsten nedan och sök idag. Om uppdraget Kunden arbetar på uppdrag för regeringen och är en av Sveriges största fastighetsägare. Uppdraget väntas starta i maj 2021 och pågå till 2022-03-31. Arbetet kommer att ske på plats i kundens lokaler i Eskilstuna, hemarbete är till viss del möjligt.... Visa mer
Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som personaladministratör? Har du dessutom kännedom om lagar och förordningar på området? Då kan du vara den vi söker, läs om tjänsten nedan och sök idag.

Om uppdraget

Kunden arbetar på uppdrag för regeringen och är en av Sveriges största fastighetsägare. Uppdraget väntas starta i maj 2021 och pågå till 2022-03-31.
Arbetet kommer att ske på plats i kundens lokaler i Eskilstuna, hemarbete är till viss del möjligt.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kan komma att bestå av löpande personaladministration, handläggning av anställningsärenden, arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor, rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning) samt schemaläggning och uppdatering av personalhandbok.

Dina kvalifikationer

- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
- kännedom om lagar och förordningar på området
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected] 070-939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Recruitive söker rekryteringsassistent!

Om tjänsten Till vårt kontor i Eskilstuna söker vi nu en rekryteringsassistent. Den vi söker är en student med en pågående personalrelaterad utbildning som vill ta sig an nya utmaningar. Som rekryteringsassistent blir du en del av Recruitives rekryteringsteam där du kommer att avlasta rekryteringsansvariga och konsultchefer på kontoret med specifika delar i rekryteringsprocessen. Främst kommer det att handla om arbetsuppgifter som CV-granskning, telefonint... Visa mer
Om tjänsten
Till vårt kontor i Eskilstuna söker vi nu en rekryteringsassistent. Den vi söker är en student med en pågående personalrelaterad utbildning som vill ta sig an nya utmaningar. Som rekryteringsassistent blir du en del av Recruitives rekryteringsteam där du kommer att avlasta rekryteringsansvariga och konsultchefer på kontoret med specifika delar i rekryteringsprocessen. Främst kommer det att handla om arbetsuppgifter som CV-granskning, telefonintervjuer och referenshantering.

Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringsassistent på Recruitive kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att ansvara för urvalsprocesser och CV-granskning samt arbeta med referenstagning och andra administrativa arbetsuppgifter som hör till rekryteringsprocessen. Du kommer även att ta fram annonser, kontakta kandidater, genomföra telefonintervjuer samt boka in kandidater för videointervjuer.

Din profil
Recruitive söker dig med en ambitiös inställning till arbetet. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du är ansvarsfull och organiserad samt med ett tävlingsinriktat fokus ser till att leverera i tid och med hög kvalitet. Vi ser gärna att du är i början av din pågående utbildning och har möjlighet att arbeta 1-2 dagar per vecka. Tidigare erfarenhet av arbete inom rekrytering, service eller administration ser vi som meriterande.

Om företaget
Vi är ett gäng rekryterare med hjärtat på rätt ställe. Vi arbetar efter värderingarna TIA: Tillsammans, Innovativa och Attraktiva.
Vi är stolta över att våra konsulter upplever att vi bryr oss och att vi ligger långt över branschsnittet. Men då vårt jobb är att rekrytera morgondagens kunder kommer vi aldrig att sluta förbättra upplevelsen.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet! Visa mindre

HR-administratör

Är du en driven, ansvarstagande och utåtriktad person som älskar utmaningar så kan du få en viktig roll hos oss med goda utvecklingsmöjligheter. Vad innebär rollen som HR-administratör? Du kommer i huvudsak att arbeta med personaladministration och andra personalrelaterade arbetsuppgifter samt stötta chefer i HR-processer. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara följande: Involverad i rekryteringsprocesser av kollektivanställda Administration vid samba... Visa mer
Är du en driven, ansvarstagande och utåtriktad person som älskar utmaningar så kan du få en viktig roll hos oss med goda utvecklingsmöjligheter.
Vad innebär rollen som HR-administratör?
Du kommer i huvudsak att arbeta med personaladministration och andra personalrelaterade arbetsuppgifter samt stötta chefer i HR-processer. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
Involverad i rekryteringsprocesser av kollektivanställda
Administration vid samband med rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Stötta chefer och medarbetare i personalfrågor och personaladministration
Stötta chefer i rehabiliteringsfrågor
Driva HR-projekt inom anläggningen
Koordinering av utbildningar och introduktioner
Utveckling och administration av vår egen vikariepool
Stötta chefer vid rapportering

Andra förekommande arbetsuppgifter är kontroll och avstämning vid utbetalning av löner, semesteruttag och ledigheter.
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidstjänst med anställning i ett stabilt och marknadsledande företag, en trevlig arbetsmiljö och fantastiska kollegor. Rollen är omväxlande där du kommer stötta chefer inom många olika områden och vara en viktig spelare i anläggningens HR-arbete.
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Vem är du?
Du är en ansvarstagande person som är noggrann och har förmåga att prioritera, planera och strukturera ditt arbete. Vidare har du god kommunikationsförmåga som gillar att samarbeta och skapa goda relationer.
Vad kan du?
Vi söker dig som är utbildad personalvetare alternativt har du tillförskaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Visa mindre

Personaladministratör till Eskilstuna

Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att arbeta med flera kontaktytor och har erfarenhet från personaladministrativa arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi söker! Vi på Manpower söker just nu efter en Personaladministratör till en av våra kunder inom offentlig sektor i Eskilstuna. Vänta inte med din ansökan! Vad går arbetet som konsult ut på? Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du ... Visa mer
Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att arbeta med flera kontaktytor och har erfarenhet från personaladministrativa arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi söker! Vi på Manpower söker just nu efter en Personaladministratör till en av våra kunder inom offentlig sektor i Eskilstuna. Vänta inte med din ansökan!

Vad går arbetet som konsult ut på?

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! Uppdraget förväntas starta under maj 2021 och pågå till slutet av mars 2022 med chans till förlängning.

Ditt uppdrag som Personaladministratör kommer att utföras hos en spännande kund i Eskilstuna där du kommer att arbeta med löpande personaladministration. Mer specifikt innebär det att ge personaladministrativt stöd till chefer och andra medarbetare i form av bland annat schemaläggning, referenstagning och stöttning i arbetsmiljöfrågor.

Du kommer bland annat att:

* ta hand om personalfrågor och rapportering
* arbeta med handläggning av anställningsärenden
* jobba med rekrytering och urval av personal
* uppdatera personalhandbok
* ansvara för schemaläggning
* arbeta med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med personaladministration. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har relevant utbildning inom området och arbetslivserfarenhet från liknande tjänster.

Kvalifikationer:

* minst ett års erfarenhet som personaladministratör
* kännedom om lagar och förordningar på området
* god kommunikationsförmåga på svenska, i såväl tal som skrift
* gymnasium eller liknande utbildning
* kunskaper om HR-system
* goda kunskaper i MS Office.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom personalfrågor och systemvana i Personec eller Primula. Har du dessutom erfarenhet från arbete i offentlig sektor är det ett plus.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Driven HR-administratör för uppdrag i Eskilstuna!

Har du minst ett års erfarenhet inom HR och är redo för ny utmaning i Eskilstuna? Just nu söker vi en driven och strukturerad HR-Administratör för uppdrag hos vår kund inom offentlig sektor! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i maj för att pågå till och med mars 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som HR-administratö... Visa mer
Har du minst ett års erfarenhet inom HR och är redo för ny utmaning i Eskilstuna? Just nu söker vi en driven och strukturerad HR-Administratör för uppdrag hos vår kund inom offentlig sektor! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i maj för att pågå till och med mars 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du stödja HR-direktören, HR-specialister, HR-administratör samt övrig verksamhet inom det personaladministrativa området. Som HR-administratör säkerställer du kvalitén i myndighetens personaladministrativa hantering och upprätthåller enligt gällande administrativa krav.

Detta innebär bland annat följande arbetsuppgifter:
• Löpande personaladministration
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
• Schemaläggning
• Uppdatering av personalhandbok
• Upprätthålla personalakter
• Lämna ut allmänna handlingar
• Posthantering
• Administrera lönekvitton, granskning och arkivering gällande friskvård, motionslopp, läkemedel, sjukvård och reseräkningar
• Ta fram personalstatistik

Även övriga administrativa arbetsuppgifter inom HR kan förekomma.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR-administratör söker vi dig med:
• Utbildning inom HR, personaladministration eller motsvarande
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som HR-/personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Flytande kunskaper i svenska, vad gäller i såväl tal som skrift

Som person är driven och engagerad samt har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare är du strukturerad, administrativ och har en god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Bemanningassistenter till Bemanningsenheten

På bemanningsenheten arbetar idag cirka 13 personer med bemanningsfrågor. Vårt uppdrag är att inom vård- och omsorgsförvaltningen tillgodose den tillfälliga bemanningen. Vi bemannar ordinärt boende, särskilt boende, LSS, socialpsykiatrin, personlig assistans och kök. Vi söker nu två nya kollegor som får vara med i utveckling av vår organisation på bemanningsenheten ARBETSUPPGIFTER Söker du ett fartfyllt arbete där du gör en viktig insats för våra ver... Visa mer
På bemanningsenheten arbetar idag cirka 13 personer med bemanningsfrågor. Vårt uppdrag är att inom vård- och omsorgsförvaltningen tillgodose den tillfälliga bemanningen. Vi bemannar ordinärt boende, särskilt boende, LSS, socialpsykiatrin, personlig assistans och kök.

Vi söker nu två nya kollegor som får vara med i utveckling av vår organisation på bemanningsenheten


ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett fartfyllt arbete där du gör en viktig insats för våra verksamheter inom vård och omsorg? Trivs du i en roll där du får ta mycket eget ansvar? Då kommer du trivas hos oss!

Som bemanningsassistentent ansvarar du för att bemanna våra korttidsuppdrag utifrån verksamhetens behov av personal. Till din hjälp använder du vårt bemanningssystem, Time Care Pool. Du kommer dagligen att ha kontakt med våra vikarier som ingår i vikariepoolen och även med våra samordnare ute på de olika enheterna. Vid akuta behov på helgerna är det även ditt ansvar att beordra in ordinarie personal. I rollen som bemanningsassistent har du stöd av kollegor, men ensamarbete förekommer.

Du kommer att ha schemalagd arbetstid där du arbetar både vardagar och helger. Som tidigast börjar du klockan 06.30 och du slutar som senast klockan 17:15. En förmån vi har är att du kan själv vara med och lägga ditt eget schema, vilket gör att du kan påverka vilka dagar du arbetar. En annan förmån vi erbjuder är friskvårdsbidrag.

Hos oss jobbar, förutom dina närmaste kollegor, även bemanningskonsulter, utvecklingsledare, chefsstöd, enhetschefer och områdeschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av praktiskt arbete med bemanningsfrågor exempelvis vikariesamordningshantering och tillsättning av personal. Vi ser gärna att du har vana av att använda IT i ditt dagliga arbete och har erfarenhet av Time Care Pool.

Det är positivt om du tidigare har arbetat i en samordnande roll och har erfarenhet utav arbetstidslagen. Har du erfarenhet av att arbeta i en serviceorganisation och erfarenhet av administrativt arbete i Time Care planering är det också meriterande.

För att lyckas i rollen som bemanningsassistent hos oss, är du en person som har förmågan att arbeta självständigt och klarar av att hantera många olika saker samtidigt och på ett effektivt sätt. Du en person som kan stå upp för fattade beslut och har en tro på din egen förmåga att lösa de situationer du ställs inför. Det är också viktigt för oss att du tycker det är roligt att samarbete och kan arbeta i team då du har flera kollegor på arbetsplatsen.

Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!



ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Administratör

Kunskapscompaniet gymnasium är en fristående skola i centrala Eskilstuna, med yrkesinriktad utbildning inom programmen; Bygg och anläggning, Fordon och transport samt Vård och omsorg. Skolan har i nuläget 180 elever, samt 16 lärare som jobbar inom gymnasiedelen. Kunskapscompaniet bedriver även olika former av vuxenutbildning på ett antal platser i mälardalsregionen. Vi söker dig som har god vana av administrativt arbete och har viss vana av kundkontakt. De... Visa mer
Kunskapscompaniet gymnasium är en fristående skola i centrala Eskilstuna, med yrkesinriktad utbildning inom programmen; Bygg och anläggning, Fordon och transport samt Vård och omsorg. Skolan har i nuläget 180 elever, samt 16 lärare som jobbar inom gymnasiedelen. Kunskapscompaniet bedriver även olika former av vuxenutbildning på ett antal platser i mälardalsregionen. Vi söker dig som har god vana av administrativt arbete och har viss vana av kundkontakt.
Det huvudsakliga syelsättningen består i att sköta det administrativa arbetet för gymnasieskolan där vi jobbar i plattformen Schoolsoft. Du har även hand om företagets posthantering och är behjälplig med service och information till eventuella besökande.
Utförligare arbetsbeskrivning lämnas vid en eventuell anställningsintervju. Visa mindre

Personalassistent till Uniflex

Jobbeskrivning Är du Uniflex nästa Personalassistent? Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, intervjuer, referenstagning, bokning av konsulter och personaladministrativa ärenden. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer. Uniflex är uppbyggt av små team som jobba... Visa mer
Jobbeskrivning
Är du Uniflex nästa Personalassistent?

Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, intervjuer, referenstagning, bokning av konsulter och personaladministrativa ärenden. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer.

Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet och arbetsglädje.

Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Genom ditt grymma driv, självständighet och tempo visar du på dina ambitioner och att du vill gå långt i din karriär. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.


Personliga egenskaper
Som person är du pigg, glad och prestigelös!

Du gillar utmaningar och är en driven tävlingsmänniska som jobbar hårt mot uppsatta mål. Din personlighet väger tungt då vi är ett litet sammansvetsat team som jobbar tätt tillsammans.

Vi servar våra kunder med flexibilitet vad gäller beställningar av personal även på obekväma arbetstider. Detta betyder att du själv måste vara flexibel som person och drivas av att lösa problem. Din sociala förmåga är hög och du är en god lyssnare som sätter kund i fokus och alltid ser till den anställdes bästa.

Vi söker dig som vill arbeta extra på timmar och har en annan huvudsaklig sysselsättning eller studerar. Välkommen med din ansökan!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Personalassistent Uniflex i Eskilstuna

Jobbeskrivning Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, referenstagning, matchning, bokning och personaladministrativa ärenden. Du kan även komma att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer. U... Visa mer
Jobbeskrivning
Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, referenstagning, matchning, bokning och personaladministrativa ärenden. Du kan även komma att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal.
Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer.

Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet och arbetsglädje.

Troligen är du studerande inom Personal- eller Beteendevetenskap och vill arbeta vid sidan av dina studier. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Genom ditt grymma driv, självständighet och tempo visar du på dina ambitioner och att du vill gå långt i din karriär. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.



Personliga egenskaper
Som person är du pigg, glad och prestigelös!

Du gillar utmaningar och är en driven tävlingsmänniska som jobbar hårt mot uppsatta mål. Din personlighet väger tungt då vi är ett litet sammansvetsat team som jobbar tätt tillsammans.

Vi servar våra kunder med flexibilitet vad gäller beställningar av personal även på obekväma arbetstider. Detta betyder att du själv måste vara flexibel som person och drivas av att lösa problem. Din sociala förmåga är hög och du är en god lyssnare som sätter kund i fokus och alltid ser till den anställdes bästa.

Vi söker dig som vill arbeta extra på timmar.

Sök omgående! Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida www.uniflex.se


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Personalassistent till Uniflex

Jobbeskrivning Personalassistent till Uniflex i Eskilstuna! Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, intervjuer, referenstagning, bokning av konsulter och personaladministrativa ärenden. Du kan även komma att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och... Visa mer
Jobbeskrivning
Personalassistent till Uniflex i Eskilstuna!

Tjänsten innebär att avlasta personalansvariga i ett team. Arbetsuppgifterna kan exempelvis röra sig om urvalsarbete, annonsutformning, intervjuer, referenstagning, bokning av konsulter och personaladministrativa ärenden. Du kan även komma att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. Arbetet är å ena sidan stressigt och mycket att göra men å andra sidan utmanande och intressant då det ständigt dyker upp nya situationer.

Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet och arbetsglädje.

Troligen är du studerande inom Personal- eller Beteendevetenskap och vill arbeta vid sidan om dina studier. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Genom ditt grymma driv, självständighet och tempo visar du på dina ambitioner och att du vill gå långt i din karriär. Inom Uniflex finns det goda karriärmöjligheter då vi arbetar aktivt med internrekrytering.


Personliga egenskaper
Som person är du pigg, glad och prestigelös!

Du gillar utmaningar och är en driven tävlingsmänniska som jobbar hårt mot uppsatta mål. Din personlighet väger tungt då vi är ett litet sammansvetsat team som jobbar tätt tillsammans.

Vi servar våra kunder med flexibilitet vad gäller beställningar av personal även på obekväma arbetstider. Detta betyder att du själv måste vara flexibel som person och drivas av att lösa problem. Din sociala förmåga är hög och du är en god lyssnare som sätter kund i fokus och alltid ser till den anställdes bästa.

Vi söker dig som vill arbeta extra på timmar och har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av studier. Välkommen med din ansökan!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre