Lediga jobb som Inköpschef i Eskilstuna

Se lediga jobb som Inköpschef i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetschef Inköp

Ansök    Jun 5    REGION SÖRMLAND    Inköpschef
Eskilstuna, Nyköping eller Västerås Vi söker en erfaren och driven verksamhetschef till Inköp Sörmland Västmanland! Inköp är en central funktion för både Region Sörmland och Region Västmanland. Det innebär att vi ansvarar för regionernas upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader till en upphandlingsbar spend på ca 8 miljarder SEK per år. Inköp är en resurs i form av affärsstöd, i alla typer av inköpsfrågor. Vi har också det övergripande an... Visa mer
Eskilstuna, Nyköping eller Västerås

Vi söker en erfaren och driven verksamhetschef till Inköp Sörmland Västmanland!

Inköp är en central funktion för både Region Sörmland och Region Västmanland. Det innebär att vi ansvarar för regionernas upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader till en upphandlingsbar spend på ca 8 miljarder SEK per år. Inköp är en resurs i form av affärsstöd, i alla typer av inköpsfrågor. Vi har också det övergripande ansvaret för e-handel i Region Sörmland.

Inköpsverksamheten finns med placering i Västerås, Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. Organisatoriskt är Inköp placerat i Region Sörmland och är där en del av Regionservice. Vi arbetar kategoristyrt vilket innebär att vi grupperar våra inköp utifrån leverantörsmarknaden för att uppnå största möjliga nytta. Tillsammans arbetar alla med att utveckla inköpsenheten genom en effektiv resursanvändning för att stödja regionernas verksamheter till ekonomi i balans.

Verksamhetschefen har en strategisk och operativ nyckelroll inom organisationen. Den leder och utvecklar inköpsverksamheten, säkerställer att upphandlingsprocesser följer gällande regelverk och driver förändringsarbetet framåt. Verksamhetschefen rapporterar till inköpsnämnden och ingår i regionservice ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Leda och utveckla inköpsverksamheten genom att samordna och följa upp processer, metoder och rutiner
• Ansvara för inköpsprocesser och säkerställa efterlevnad av lagar och avtal
• Driva förändringsarbete och utveckla strategier för ett mer effektivt inköpsarbete
• Digitalisera och modernisera inköps- och upphandlingsprocesser
• Säkerställa att inköpsverksamheten är transparent och granskningsbar enligt interna och externa krav
• Samverka med interna och externa intressenter för att optimera inköpsstrategier.



Ledarskap och ansvar

• Personalansvar för verksamheten, inklusive rekrytering, kompetensutveckling och daglig ledning
• Budgetansvar med fokus på kostnadseffektivitet och resursfördelning
• Jobba förtroendebaserat
• Bygga en kultur av samarbete, utveckling och resultatfokus.


Du representerar inköp i regionservice ledningsgrupp, styrgrupper, samarbetar med regionernas olika verksamheter samt företräder verksamheten i samband med facklig samverkan. Verksamhetschefen är en nyckelfunktion i båda regionerna och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder dig:

• En tjänst med ett stort eget ansvar och en möjlighet att få utveckla inköpsverksamheten i två regioner.
• En möjlighet att vara med och påverka i en samhällsviktig funktion.
• Du kommer att välkomnas till en arbetsplats som uppmuntrar till nytänkande, samverkan och har ett stort engagemang.
• Läs även mer vad Region Sörmland erbjuder dig som medarbetare: Våra förmåner – Region Sörmland (regionsormland.se) (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)


Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från universitet/högskola inom ekonomi, inköp, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig samt har:

• Gedigen erfarenhet av personal- och budgetansvar samt indirekt ledarskap
• Erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling
• Förmåga att bygga och leda effektiva team
• God kommunikativ förmåga och vana att samverka med olika intressenter
• Erfarenhet av strategiskt inköp och avtalsförvaltning, gärna inom offentlig sektor
• Kunskap om relevanta lagar och regelverk inom inköp och upphandling
• Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation.


Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse. Möjliga placeringsorter är Eskilstuna, Nyköping och Västerås.
Tjänsten innebär regelbundna resor under arbetstid då vi stödjer verksamheter inom Sörmland och Västmanland.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetsområdeschef Helena Söderquist, 070-484 76 18, [email protected]
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på inköp!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-06-23.
Intervjuer kan komma att ske löpande.


Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Inköpschef till Nordic Training Group!

Ansök    Mar 5    YrkesAkademin AB    Inköpschef
Nordic Training Group är aktiva på den nordiska marknaden för vuxenutbildning, coachning och arbetslivsrehabilitering. Företaget bedriver verksamheten genom ett flertal varumärken, vilka är: • Arcus Utbildning & Jobbförmedling: En av Sveriges största aktörer inom coachning och arbetslivsrehabilitering. • YH Akademin: En av Sveriges största aktörer inom yrkeshögskoleutbildning. • YrkesAkademin: En av Sveriges största aktörer inom yrkesinriktad arbetsmark... Visa mer
Nordic Training Group är aktiva på den nordiska marknaden för vuxenutbildning, coachning och arbetslivsrehabilitering. Företaget bedriver verksamheten genom ett flertal varumärken, vilka är:

• Arcus Utbildning & Jobbförmedling: En av Sveriges största aktörer inom coachning och arbetslivsrehabilitering.
• YH Akademin: En av Sveriges största aktörer inom yrkeshögskoleutbildning.
• YrkesAkademin: En av Sveriges största aktörer inom yrkesinriktad arbetsmarknadsutbildning och kommunal vuxenutbildning.
• Suomen Ammattiakatemia: Aktör på den finska marknaden avseende arbetsmarknadsutbildningar.

Koncernen omsätter ca 800 miljoner och är verksam i Sverige och Finland.

Inköpschef till Nordic Training Group!

Vill du leda och utveckla inköpsfunktionen i en dynamisk och växande organisation? Nordic Training Group söker en erfaren och strategisk Inköpschef som kan ta vårt inköp och fordonspark till nästa nivå – med fokus på digitalisering, AI och smarta inköpslösningar.

Om rollen
Som Inköpschef har du det övergripande ansvaret för företagets inköpsstrategi, ramavtal och upphandlingar. Du arbetar aktivt med att utveckla och effektivisera inköpsprocesserna genom digitala verktyg, AI-drivna analyser och automatisering. Utöver detta ansvarar du för fordonsinköp, leasing och försäkringar samt stödjer verksamheten i frågor rörande lokaler och specialanpassad utrustning.

Du rapporterar till Marknads- och Affärsutvecklingschef och arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa kostnadseffektiva, hållbara och innovativa inköpslösningar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Leda och utveckla företagets inköpsfunktion med fokus på digitalisering och AI-baserad analys.

• Ansvara för inköp och försäljning av fordon såsom bussar, lastbilar och specialmaskiner.

• Förhandla finansieringslösningar och administrera leasingavtal.

• Hantera skadeärenden och försäkringsfrågor kopplade till fordon.

• Förhandla och hantera inköpsavtal för specialutrustning och hjälpmedel.

• Implementera och optimera digitala verktyg för upphandling, leverantörshantering.

• Säkerställa att inköpsbeslut grundas på data och prediktiva analyser.

• Hantera fastighetsfrågor, inklusive hyresavtal och säkerhetsåtgärder.

Vi söker dig som har:

• Relevant högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller liknande.

• Erfarenhet av fordonshantering (leasing, försäkringar, administration).

• Dokumenterad erfarenhet av inköpsavtal, upphandlingar och förhandling.

• Starkt affärssinne och analytisk förmåga.

• Erfarenhet av att arbeta med ERP-system och avancerad dataanalys i Excel.

• Digital mognad och erfarenhet av att arbeta med AI-stödda inköpsverktyg och automatisering av inköpsprocesser.

Varför Nordic Training Group?
Vi erbjuder en nyckelroll i en framåtlutad organisation där innovation, data och teknologi driver utvecklingen. Här får du möjlighet att påverka och digitalisera inköpsprocesserna samt skapa en hållbar och kostnadseffektiv verksamhet.

Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-05.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Samtliga orter i Sverige där koncernen har kontor

Kontaktperson
[email protected] Marknads-& Affärsutvecklingschef
[email protected] HR-chef Visa mindre

Project Manager Purchasing

Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm. Auto... Visa mer
Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity.

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm.

Automation and Connected Services.
Lead and be responsible for Purchasing related activities within New Product Development projects
Be the main interface to suppliers and Volvo CE engineers during the project Phase
Organize and drive recurrent commercial meetings with suppliers to secure their understanding of Volvo CE requirements in terms of Quality, Operations, Logistics, etc.
In coordination with Supplier Development Engineers, secure suppliers’ readiness towards a mature industrialization (PPAP, APQP)
Organize and drive Project Steering Committee meetings
What’s in it for you?
Are you ready for the challenge? Are you passionate by new technologies and the development of future solutions for the construction equipment industry? Then you could be exactly what we are looking for. Apply today and join us on our journey!
Ready for the next move?
If you want to make a real impact in your career, the transportation business is where you want to be. We look forward to meeting you. Last application day March 24. 
If you have more questions please contact Peter Eklöf, Head of Purchasing Electronics, Automation and Connected Services, +46 739 02 81 16. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 
Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. 
Part of Volvo Group, Volvo Construction Equipment is a global company driven by our purpose to build the world we want to live in. Together we develop and deliver solutions for a cleaner, smarter, and more connected world. By unleashing everyone’s full potential, we build a more sustainable future for all our stakeholders. Come join our team and help us build a better tomorrow.

Who are you?
Since this role is a key role in our organization, it is important that you have the ability to lead and are not afraid of taking on responsibility. You should be a strong network coordinator, target oriented and have the ambition to deliver according to commitments.
We also believe that you can work autonomously and you are well organized. Since you will be managing multiple projects, collaborating with internal and external contacts in a multicultural environment, you need to have good collaboration and communication skills. Visa mindre

Gruppchef varor och tjänster - Eskilstuna

Ansök    Apr 19    Fortifikationsverket    Inköpschef
Fortifikationsverket söker en gruppchef till inköpsgruppen för varor och tjänster i Eskilstuna. Vi söker dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Vill du arbeta som chef, har en bakgrund från inköp och upphandling och är mogen för nästa steg, läs gärna vidare och ansök! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga sky... Visa mer
Fortifikationsverket söker en gruppchef till inköpsgruppen för varor och tjänster i Eskilstuna. Vi söker dig som vill arbeta på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Vill du arbeta som chef, har en bakgrund från inköp och upphandling och är mogen för nästa steg, läs gärna vidare och ansök!

Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige.

Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer
Enheten Marknad och inköp är uppdelad i tre grupper och ingår i avdelningen Utveckling och verksamhetsstöd. Vi stöder och följer upp myndighetens inköp och avtal, ansvarar för inköpssystemen samt genomför upphandlingar för verksamhetens samtliga behov. Vi är cirka 25 medarbetare och söker nu dig som vill axla rollen som gruppchef till inköpsgruppen för varor och tjänster med ansvar för sex medarbetare, som kommer bli fler under året. Hos oss finns ansvaret för inköp av varor och tjänster, säkerhetsprodukter och fordonssamordning.

Som gruppchef leder du inköps- och upphandlingsarbetet inom gruppen och får budget- och personalansvar samt resultatansvar där styrning och uppföljning ingår. Förutom att stötta gruppen i olika frågor kommer du också att bidra till enhetens utveckling. Vi är inne i ett utvecklingsskede vilket ger goda möjligheter till att vara med och bidra i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt. Resor ingår i tjänsten då vi har verksamhet i hela Sverige. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för enheten Marknad och inköp. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du behöver också ha erfarenhet av inköpsarbete av varor och tjänster samt ha arbetat med offentlig upphandling med goda kunskaper i LOU/LUFS. Goda kunskaper i svenska i tal som skrift, hög administrativ förmåga samt vana att använda administrativa IT-system är också krav. Körkort, klass B är ett krav.

Det är meriterande om du har utbildning i ledarskap och avtalsrätt. Erfarenhet av ledande befattning som exempelvis teamledare eller chef är också meriterande, gärna från inköpsverksamhet. Har du dessutom tidigare drivit utvecklings-/förändringsarbete ser vi positivt på det.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en ledarroll med att stötta och vägleda, samtidigt som du kan strukturera, prioritera och följa upp. Andra viktiga egenskaper vi gärna ser att du har är att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och stabil samt trivs i en verksamhet med fokus på förändring och utveckling. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt.

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med drygt 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss.

Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Våra lokaler är centralt belägna med bara tio minuter från Resecentrum i Eskilstuna. 

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 5 maj 2024 Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta inköpschef Ronnie Svensson, tfn 010-44 45 528 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592.Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 14    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Supply Chain Manager, JTEKT Column Systems AB

Ansök    Nov 29    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Har du framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri? Är du van vid ledningsgruppsarbete, leverantörsutveckling, förhandlingar och processutveckling samt utveckla medarbetare för att uppnå uppsatta mål? Då ser vi fram emot din ansökan! JTEKT Column Systems AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och sälje... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Har du framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri? Är du van vid ledningsgruppsarbete, leverantörsutveckling, förhandlingar och processutveckling samt utveckla medarbetare för att uppnå uppsatta mål? Då ser vi fram emot din ansökan!

JTEKT Column Systems AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och säljer ställbara styrkolonner, teleskopaxlar och ventiler till dom ledande tillverkarna av lastbilar, bussar och jordbruksmaskiner i Europa. Företaget är marknadsledare för styrkolonner till tunga fordon inom Europa, en position som uppnåtts genom framgångsrik produktveckling och produktion. Vi är idag ca 160 anställda och omsätter 45 MEUR. JTEKT Column Systems AB ingår i den japanska JTEKT-gruppen som är global systemleverantör till den internationella fordonsindustrin. Vi arbetar enligt IATF 16949 och ISO 14001.

Placeringsort är Eskilstuna. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:

Övergripande
- Representera Supply Chain-avdelningen i ledningsgruppen samt vara ledningsgruppens representant i Supply Chain-avdelningen.
- Ansvara för leverantörer av direkt material och leda leverantörsutveckling mot mål gällande kostnad, leveransprestanda kapitalbindning och kvalitet.
- Sätta upp mål och KPI:er till underordnade funktioner och följa upp avvikelser med korrigerande åtgärder.
- Interagera med leverantörer för att skapa långsiktiga relationer med gemensamma, lönsamma och hållbara affärer över tid.
- Processutveckling med processbeskrivningar för hela Supply chain-området som uppdateras och efterföljs
- Utveckla personalens kompetens för redundans och möta och överträffa branschstandard.
- Upprätta budgetar och prognoser samt följa upp avvikelser med korrigerande åtgärder.
- Se till att det finns relevanta superanvändare inom ansvarsområdet.
- Personalansvar och utveckla medarbetare. Det innebär bland annat medarbetardialoger, lönedialoger, upprätta kompetensmatris, kompetensutvecklingsplaner och vara aktivt ansvarig för medarbetarnas fysiska och psykosociala arbetsmiljö samt resursplanering.

Logistik
- Material- och produktionsstyrning
- Godsmottagning, lagerhållning och utleverans

Leverantörsutveckling
- Kostnadsreduktion avseende direkt material
- Val av leverantör
- Leverantörskontrakt
- Leverantörsvärdering och utveckling

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Minst högskoleexamen med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa.
- Minst 5 års framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri.
- Mycket goda kunskaper av arbete med produktionsstyrning, materialanskaffning, leverantörsutveckling och logistik inom tillverkande industri.
- Erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning.
- Goda kunskaper inom Lean Production samt produktionslogistiska termer och begrepp.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – tekniskt, kommersiell, skriftligt och muntligt.
- Mycket god vana att arbeta i affärs- och EDI-system samt Excel.
- Erfarenhet av ISO 14001 och IATF 16949.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- Ledaregenskaper med empati och ha hög integritet.
- Strategisk med ett långsiktigt perspektiv.
- Drivande och resultatinriktad.
- Affärsmässig och analytisk.

Erbjudande
Som Supply Chain Manager ingår du i ledningsgruppen och får du en nyckelposition i företaget. Din och Supply chain-avdelningens utveckling och prestationer har en direkt och tydlig effekt på företagets resultat. Beslutsvägarna är korta med goda förutsättningar att genomföra, realisera och uppvisa resultat. Du får en personlig och yrkesmässig utveckling genom att anta omfattande utmaningar inom fordonsindustrin, i ett högt tempo, i en global dynamisk miljö och med fokus på interagerande.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Upphandlingschef

Ansök    Feb 8    Eskilstuna kommun    Inköpschef
Eskilstuna kommun söker ny upphandlingschef. Du kommer till en spännande kommun och får en roll med stora möjligheter att driva utveckling och nätverka. Dessutom får du möjlighet att leda ett toppengäng medarbetare. Upphandlingsenheten tillhör Serviceförvaltningen. Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till alla kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invåna... Visa mer
Eskilstuna kommun söker ny upphandlingschef. Du kommer till en spännande kommun och får en roll med stora möjligheter att driva utveckling och nätverka. Dessutom får du möjlighet att leda ett toppengäng medarbetare.

Upphandlingsenheten tillhör Serviceförvaltningen. Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till alla kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.


ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingschef är du enhetschef för Upphandlingsenheten och leder en grupp på 26 medarbetare. Dina medarbetare har yrkesroller som upphandlare/kategoriledare, inköpscontroller, Inköpssamordnare, e-handelsförvaltare, hållbarhetsutvecklare, produktsamordnare och administratör. Till din hjälp i ledningen och för att hålla ihop den stora gruppen med många olika spetskompetenser har du tre arbetsledare. Du blir chef över en stabil grupp kompetenta, glada medarbetare där både trivseln och arbetsmoralen är hög.

I din roll behöver du arbeta strategiskt och taktiskt med att utveckla kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet och där ingår också att samverka med hela kommunkoncernen samt att nätverka med andra kommuner. Just nu har Eskilstuna kommun stort fokus på frågor som kris och beredskap och även välfärdsbrott. Som upphandlingschef är du i högsta grad involverad och drivande i de frågorna och krokar arm med bland annat Kommunledningskontoret. Du ingår i en ledningsgrupp med tre andra enhetschefer på Serviceförvaltningens "Område 3" som består av bokslut & analys, ekonomiservice och nämnd & registratur och ni leds av en områdeschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ledarerfarenhet och flera års erfarenhet av upphandling/inköp på både operativ och strategisk nivå. Din utbildning är akademisk med relevant inriktning. Vi tror att det är en stor fördel om du kan LOU och att du har erfarenhet av kategoristyrt upphandlingsarbete.

Du har förmågan att leda och hålla ihop en grupp med många medarbetare och du vet också hur du lyckas leda genom andra - i det här fallet arbetsledare. Du får energi av att nätverka och representera kommunen i olika sammanhang - och du driver inköps- och upphandlingsfrågor med stort kunnande och engagemang. Du är varmt välkommen med din ansökan!

Observera att i ansökan till den här tjänsten ska du INTE bifoga något personligt brev. Den här tjänsten ingår i ett pilotprojekt för att ta bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersätta det med urvalsfrågor. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till pilotprojektet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev



ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Visa mindre

Supply Chain Manager, JTEKT Column Systems AB

Ansök    Nov 13    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Har du framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri? Är du van vid ledningsgruppsarbete, leverantörsutveckling, förhandlingar och processutveckling samt utveckla medarbetare för att uppnå uppsatta mål? Då ser vi fram emot din ansökan! JTEKT Column Systems AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och sälje... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Har du framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri? Är du van vid ledningsgruppsarbete, leverantörsutveckling, förhandlingar och processutveckling samt utveckla medarbetare för att uppnå uppsatta mål? Då ser vi fram emot din ansökan!

JTEKT Column Systems AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och säljer ställbara styrkolonner, teleskopaxlar och ventiler till dom ledande tillverkarna av lastbilar, bussar och jordbruksmaskiner i Europa. Företaget är marknadsledare för styrkolonner till tunga fordon inom Europa, en position som uppnåtts genom framgångsrik produktveckling och produktion. Vi är idag ca 160 anställda och omsätter 45 MEUR. JTEKT Column Systems AB ingår i den japanska JTEKT-gruppen som är global systemleverantör till den internationella fordonsindustrin. Vi arbetar enligt IATF 16949 och ISO 14001.

Placeringsort är Eskilstuna. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:

Övergripande
- Representera Supply Chain-avdelningen i ledningsgruppen samt vara ledningsgruppens representant i Supply Chain-avdelningen.
- Ansvara för leverantörer av direkt material och leda leverantörsutveckling mot mål gällande kostnad, leveransprestanda kapitalbindning och kvalitet.
- Sätta upp mål och KPI:er till underordnade funktioner och följa upp avvikelser med korrigerande åtgärder.
- Interagera med leverantörer för att skapa långsiktiga relationer med gemensamma, lönsamma och hållbara affärer över tid.
- Processutveckling med processbeskrivningar för hela Supply chain-området som uppdateras och efterföljs
- Utveckla personalens kompetens för redundans och möta och överträffa branschstandard.
- Upprätta budgetar och prognoser samt följa upp avvikelser med korrigerande åtgärder.
- Se till att det finns relevanta superanvändare inom ansvarsområdet.
- Personalansvar och utveckla medarbetare. Det innebär bland annat medarbetardialoger, lönedialoger, upprätta kompetensmatris, kompetensutvecklingsplaner och vara aktivt ansvarig för medarbetarnas fysiska och psykosociala arbetsmiljö samt resursplanering.

Logistik
- Material- och produktionsstyrning
- Godsmottagning, lagerhållning och utleverans

Leverantörsutveckling
- Kostnadsreduktion avseende direkt material
- Val av leverantör
- Leverantörskontrakt
- Leverantörsvärdering och utveckling

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Minst högskoleexamen med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa.
- Minst 5 års framgångsrik erfarenhet som Supply Chain Manager inom tillverkande industri.
- Mycket goda kunskaper av arbete med produktionsstyrning, materialanskaffning, leverantörsutveckling och logistik inom tillverkande industri.
- Erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning.
- Goda kunskaper inom Lean Production samt produktionslogistiska termer och begrepp.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – tekniskt, kommersiell, skriftligt och muntligt.
- Mycket god vana att arbeta i affärs- och EDI-system samt Excel.
- Erfarenhet av ISO 14001 och IATF 16949.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- Ledaregenskaper med empati och ha hög integritet.
- Strategisk med ett långsiktigt perspektiv.
- Drivande och resultatinriktad.
- Affärsmässig och analytisk.

Erbjudande
Som Supply Chain Manager ingår du i ledningsgruppen och får du en nyckelposition i företaget. Din och Supply chain-avdelningens utveckling och prestationer har en direkt och tydlig effekt på företagets resultat. Beslutsvägarna är korta med goda förutsättningar att genomföra, realisera och uppvisa resultat. Du får en personlig och yrkesmässig utveckling genom att anta omfattande utmaningar inom fordonsindustrin, i ett högt tempo, i en global dynamisk miljö och med fokus på interagerande.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Aug 10    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Mar 2    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef (Interim)

Ansök    Maj 9    Addilon Professionals AB    Inköpschef
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att: - ansvara för hela inköpsprocessen - driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål - utforma och implementera inköpsstrategier - driva utveckling och styrning av levera... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpschef Eskilstuna

Ansök    Jun 23    Fortifikationsverket    Inköpschef
Enheten Marknad och Inköp hanterar och samordnar årligen inköpsvolym på över 3 miljarder inom entreprenad, varor och tjänster där det årligen utförs ett stort antal annonserade upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. All upphandling inom myndigheten är centraliserad till enheten Marknad och inköp, som också ansvarar också för att implementera effektiva inköp via e-handel. Enheten har expanderat de senaste två åren, och har du erfarenhet av att a... Visa mer
Enheten Marknad och Inköp hanterar och samordnar årligen inköpsvolym på över 3 miljarder inom entreprenad, varor och tjänster där det årligen utförs ett stort antal annonserade upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. All upphandling inom myndigheten är centraliserad till enheten Marknad och inköp, som också ansvarar också för att implementera effektiva inköp via e-handel. Enheten har expanderat de senaste två åren, och har du erfarenhet av att arbeta i ledande befattning för kvalificerad verksamhet är du välkommen med din ansökan.

Om oss och uppdraget
Vi söker en inköpschef tillika chef för enheten marknad och inköp, en enhet inom avdelningen Utveckling och verksamhetsstöd, som leds av en avdelningschef. Avdelningen för utveckling och verksamhetsstöd består av nio enheter och har ca 150 medarbetare. Enheternas ansvar är olika typer av specialistfunktioner som har till uppdrag att stötta Fortifikationsverkets medarbetare och bidra till att Fortifikationsverket når sina mål. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer, stabschef och avdelningschefen.

Som enhetschef leder och fördelar du arbetet för en grupp på ett tjugotal medarbetare, bl.a. upphandlare, inköpare och e-handelsspecialister, där du har budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du arbetar aktivt och i enlighet med gällande regelverk och riktlinjer mot de mål som är uppsatta inom verksamhetsområdet. Du förväntas utöva ett ledarskap baserat på dialog, förtroende och öppenhet. Då vi har verksamhet i hela Sverige förekommer resor i tjänsten.

I takt med att Fortifikationsverkets uppdrag utökas växer enheten, vilket innebär ett antal nyrekryteringar de kommande åren. Inom enheten pågår också en organisatorisk förstärkning där ett gruppchefsled införs. Det innebär att enheten delas upp i tre grupper, där tre gruppchefer håller på att rekryteras.

Dina kvalifikationer och egenskaper
Du har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk, juridisk eller annan inriktning inom område vi bedömer relevant, samt utbildning i ledarskap. Alternativt har du annan utbildning vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning med resultat-, budget- och personalansvar med dokumenterat goda resultat. Du har även aktuell erfarenhet som inköps- och eller upphandlingschef där du har haft organisationsövergripande strategiskt ansvar, och har således mycket goda kunskaper inom upphandling och LOU. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god kompetens i administrativa IT-stödsystem. Körkort klass B är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av byggentreprenader samt genomfört större komplexa upphandlingar. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete i statlig försvarsnära myndighet och om du har god kunskap gällande de tre huvudsakliga upphandlingsformerna är även det till din fördel. Vidare är det även meriterande med kunskap och erfarenhet inom LUFS samt erfarenhet av försvarssekretess och/eller säkerhetsfrågor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en trygg och stabil ledare med god social kompetens, som skapar förutsättningar att uppnå goda resultat tillsammans med andra. Du är tydlig i din kommunikation och du ser till hela verksamheten i ditt strategiska arbetssätt. Du är utvecklingsorienterad och kreativ med affärsmässighet i fokus och drivs av att förbättra arbetssätt och processer samtidigt som du har en hög säkerhetsmedvetenhet.

Ditt arbete sker i nära samarbete med övriga avdelningar och god samarbetsförmåga och ett prestigelöst arbetssätt är en förutsättning för att lyckas med rollen.

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med ca 850 trevliga och professionella kollegor runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidareanställning vid myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta rekryterande tillförordnad Utvecklingsdirektör Jacob Henriksson, 010- 44 44 861 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder, 010-44 44 913. Intervjuer kommer att ske v.34.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter
Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO eller Karin Alm, SACO. Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2022-08-14. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Enhetschef upphandling

Ansök    Feb 24    REGION SÖRMLAND    Inköpschef
Inköp, Nyköping, Katrineholm, Eskilstuna eller Västerås Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Regionerna Sörmland och Västmanland har en gemensam inköpsfunktion som ansvarar för all upphandlings och inköpsverksamhet för båda regionerna. Inköpsverksamheten består av tre enheter med ca 60 medarbetare och upphandlar årligen för ca 8 miljarder kronor. Vi arbetar strategiskt med inköp, har en väl implementerad kategoristyrni... Visa mer
Inköp, Nyköping, Katrineholm, Eskilstuna eller Västerås

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Regionerna Sörmland och Västmanland har en gemensam inköpsfunktion som ansvarar för all upphandlings och inköpsverksamhet för båda regionerna. Inköpsverksamheten består av tre enheter med ca 60 medarbetare och upphandlar årligen för ca 8 miljarder kronor. Vi arbetar strategiskt med inköp, har en väl implementerad kategoristyrning och bidrar starkt till ekonomisk hållbarhet och samhällsnytta.
Vi söker dig som är redo att möta framtidens utmaning - att tillsammans med oss fortsätta att bygga upp en robust och flexibel inköpsorganisation. Som enhetschef för enheten upphandling har du en central roll i det fortsatta arbetet tillsammans med biträdande enhetschef och ca 20 inköpare. Du rapporterar till inköpschef och är medlem i inköps ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter
Enheten upphandling förbereder och genomför upphandlingar och implementerar avtal. I uppdraget som enhetschef har du verksamhetsplanerings-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar.
Enhetschefen har ett övergripande ansvar för utvecklingen av enheten, bland annat genom att fortsätta arbetet med att införa och vidareutveckla våra processer. Inom enheten provar vi delat ledarskap vilket innebär att du tillsammans med biträdande enhetschef bildar ett team för att leda och styra enheten. Tillsammans med inköps ledningsgrupp utvecklar du och biträdande enhetschef verksamheten löpande för att leverera sunda affärer för en hållbar framtid med utgångspunkt i kundernas behov.

Din kompetens
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som ex juridik, inköp, ekonomi, teknik eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet.
För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av att vara chef eller vana att leda andra och gärna erfarenhet att leda genom andra. Du har stor kunskap om inköp och det är meriterande om du har en god inblick i offentlig verksamhet och vi ser gärna att du har kunskap om offentlig upphandling (LOU, LOV). Meriterande är även erfarenhet av att arbeta med processutveckling.
Då vi har kontor på fyra orter är det en fördel om du har B körkort.

Som person har du en positiv grundinställning, är bra på att kommunicera, lyssna och coacha. Vidare är du strategisk och strukturerad och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet i verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi ser att det är viktigt att du passar bra in som chef för medarbetarna i gruppen men även som en del i inköps chefsgrupp.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller Katrineholm.

Information om tjänsten lämnas av
Inköpschef Ann-Sofie Lillberg [email protected] 070-233 39 31.
HR specialist Mia Persson [email protected] 076-720 01 91.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på inköp - Region Sörmland och Västmanland!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-03-31.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Head of Purchasing till Senior Material (Europe)

Ansök    Aug 1    Experis AB    Inköpschef
Senior Material är världsledande inom tillverkning av separatorfilm för tillverkning av litiumbatterier. Företaget har sitt ursprung i techhubben Shenzhen i Kina och förser batteritillverkare över hela världen med patenterade separatorlösningar. Senior Material är ett börsnoterat kinesiskt bolag som är underleverantör till Northvolt och många andra OEM inom Automotive över världen. Nu byggs organisationen och produktionen för Sverige-baserade Senior Materi... Visa mer
Senior Material är världsledande inom tillverkning av separatorfilm för tillverkning av litiumbatterier. Företaget har sitt ursprung i techhubben Shenzhen i Kina och förser batteritillverkare över hela världen med patenterade separatorlösningar. Senior Material är ett börsnoterat kinesiskt bolag som är underleverantör till Northvolt och många andra OEM inom Automotive över världen. Nu byggs organisationen och produktionen för Sverige-baserade Senior Material Europe AB upp, med ett flertal kommande fabriker i Europa, där den första nu byggs i Eskilstuna.



Vi erbjuder en internationell och dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till karriärutveckling. Här får du möjligheten att göra en positiv inverkan på framtiden där vi vill göra skillnad - på riktigt! Företaget separatorfilm är helt avgörande för den elektrifiering med batterier som sker för att nå klimatmålen.

Vi vill tänka nytt, arbeta hårt och ha kul på vägen!

Är du sugen på en ny utmaning som företagets första Head of Purchasing? Bolaget växer kraftigt och nu är tiden rätt för att anställa en chef över den befintliga inköpsavdelningen som består av tre personer. Rollen innehas idag av Operations Director som kommer bli din chef.

Tjänsten
I den helt nya rollen som Head of Purchasing kommer du ha två ansvarsområden Purchasing & Planning. Senior växer och ska bygga en ny stor fabrik i Eskilstuna på ca 50 000kvm med stor produktionsyta, vilket medför inköp av direkt material till den befintliga produktionen idag samt den kommande.
Här får du möjligheten att förverkliga dina kunskaper och verkligen kunna vara med och påverka hur inköpsavdelning ska utvecklas tillsammans med att förfina de befintliga inköpsprocesserna. Det är viktigt att du triggas av att allt inte är färdigt, det är flertal processer och rutiner som är under uppbyggnad fortfarande. Att skapa och implementera strategin och arbetssätt för Seniors inköp är av största vikt.

Delar i rollen:

* Leda och motivera ett växande inköpsteam i Sverige.
* Ansvar för att tillsammans med teamet hitta lokala producenter i Sverige och Europa för de artiklar som idag köps in i Asien.
* Utveckla och förbättra inköpsprocesser
* Övergripande ansvar för aktiviteter som rör inköp, förhandling och hantering av leverantörer
* Uppfylla budget, tidsplaner och övergripande mål.

Placering är i Eskilstuna på Senior Materials europeiska huvudkontor där även produktionsenheten finns.



Vem är du?
Du är trygg och inspirerande som ledare och kommer från en chefsroll inom inköp. Senior är i kraftig tillväxt och ditt team och ditt ansvar kommer växa med åren. Kunskaper eller tidigare erfarenheter inom Automotive eller av Kina-relaterade/internationella affärsrelationer är ett starkt plus.

Du har en "kan göra"-attityd och en entreprenörsanda och inspirerar din omgivning till att ständigt hitta nya vägar framåt. Du är länk mellan företagets ingenjörer, entreprenörer, ekonomiavdelningen samt övriga funktioner i både Kina och Sverige för att driva företaget framåt i hög takt med bibehållen kvalitet. Du är van med att arbeta med KPI:er och att följa upp dessa, samt att tvärfunktionellt leda inköpsavdelningen och skapa goda relationer i både moderbolaget samt för alla intressenter kopplade till Senior Europe.

Din profil:

* Akademisk utbildning inom ekonomi eller teknik
* Minst 3års erfarenhet som chef på en inköpsavdelning
* Arbetat i en mångkulturell miljö med leverantörer och kollegor från hela världen.
* Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska
* Kunskaper inom strategiskt inköp
* Goda kunskaper inom Lean
* Goda kunskaper inom IATF, ISO 9001, ISO 14011 samt vad det innebär för inköpen i företaget.

Vi erbjuder
Senior erbjuder dig en unik chans att bli en del av den framväxande batteri-branschen i Europa. För att klara klimatomställningen spelar Senior en helt avgörande roll i att kunna förse batteri-tillverkarna med världsledande separatorfilm.

Vi vill också vara en viktig del av Mälardalens näringsliv och bidra till vår omgivning med nya jobb och högteknologisk kompentens till regionen. Tillsammans har vi roligt på jobbet och vi ser fram emot att du ska bli en del av vårt dynamiska team!

Kontaktperson
Du ansöker genom www.jeffersonwells.se. För mer information är du välkommen att kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155733.
Urval kan ske löpande, så välkommen in med din ansökan. Visa mindre

Gruppchef inköp varor och tjänster Eskilstuna

Ansök    Mar 11    Fortifikationsverket    Inköpschef
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolit... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!



Om arbetsplatsen
Enheten marknad och inköp inom Fortifikationsverket är modern inköps- och upphandlingsorganisation som deltar aktivt i myndighetens utveckling. Vi är inne i ett mycket intressant uppbyggnadsskede och har stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling där vi erbjuder ett intressant uppdrag i en spännande arbetsmiljö där försvarsmakten är vår största kund. Vi finns på huvudkontoret i Eskilstuna.

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som Gruppchef inköp varor och tjänster hos oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som gruppchef arbetar du med budget och personalansvar för en grupp om ca tio medarbetare som arbetar huvudsakligen med inköp av varor och tjänster, Inköp och försäljning av säkerhetsprodukter och lagerhållning av dessa men även kontorsansvariga och fordonssamordning. Du ansvarar även för gruppens resultatuppföljning och bidrar till enhetens verksamhetsutveckling. Vi är just nu inne i ett utvecklingsskede vilket ger goda möjligheter till att själv utforma metoder och modeller i uppbyggnaden av denna funktion. Resor ingår i tjänsten då vi har verksamhet i hela Sverige. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för enheten Marknad och inköp.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik samt i ledarskap. Du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning i minst fem år där du har haft erfarenhet av att leda specialister. Vi vill att du tidigare i ditt yrkesliv har arbetat med upphandling i eller mot den offentliga sektorn samt inköp av varor och tjänster. Du har mycket goda kunskaper i svenska och du behärskar engelska i tal och skrift och har körkort med minst klass B.

Meriterande kvalifikationer
Har du erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling och/eller arbete i försvarssektorn är det meriterande samt om du har utbildning i projektledning. Har du dessutom erfarenhet av försvarssekretess och säkerhetsfrågor är även det till din fördel.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet ställer krav på att du har goda ledaregenskaper, är ansvarstagande, säkerhetsmedveten och stabil samt trivs med fokus på utveckling och att vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar i myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Inköpschef Jonas Arvidsson, tfn 010- 44 44 676 eller Rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter
Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO. Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000 

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2022-04-03. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen Visa mindre

Gruppchef inköp varor och tjänster Eskilstuna

Ansök    Okt 22    Fortifikationsverket    Inköpschef
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolit... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!



Om arbetsplatsen
Enheten marknad och inköp inom Fortifikationsverket är modern inköps- och upphandlingsorganisation som deltar aktivt i myndighetens utveckling. Vi är inne i ett mycket intressant uppbyggnadsskede och har stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling där vi erbjuder ett intressant uppdrag i en spännande arbetsmiljö där försvarsmakten är vår största kund. Vi finns på huvudkontoret i Eskilstuna.

Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Välkommen att söka tjänsten som inköpare hos oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som gruppchef arbetar du med budget och personalansvar för en grupp om ca tio medarbetare som arbetar huvudsakligen med inköp av varor och tjänster, Inköp och försäljning av säkerhetsprodukter och lagerhållning av dessa men även kontorsansvariga och fordonssamordning. Du ansvarar även för gruppens resultatuppföljning och bidrar till enhetens verksamhetsutveckling. Vi är just nu inne i ett utvecklingsskede vilket ger goda möjligheter till att själv utforma metoder och modeller i uppbyggnaden av denna funktion. Resor ingår i tjänsten då vi har verksamhet i hela Sverige. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för enheten Marknad och inköp.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller logistik samt i ledarskap. Du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning i minst fem år där du har haft ekonomiskt ansvar gällande budget, uppföljning och resultat samt erfarenhet av att leda specialister. Vi vill att du tidigare i ditt yrkesliv har arbetat med upphandling i eller mot den offentliga sektorn samt inköp av varor och tjänster. Du har mycket goda kunskaper i svenska och du behärskar engelska i tal och skrift och har körkort med minst klass B.

Meriterande kvalifikationer
Har du erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling och/eller arbete i försvarssektorn är det meriterande samt om du har utbildning i projektledning. Har du dessutom erfarenhet av försvarssekretess och säkerhetsfrågor är även det till din fördel.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet ställer krav på att du har goda ledaregenskaper, är ansvarstagande, säkerhetsmedveten och stabil samt trivs med fokus på utveckling och att vara pådrivande för att leveranser med rätt kvalitet blir klara i tid. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisation där samarbetsförmåga och kommunikation är av stor vikt.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidare anställningar i myndigheten innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Inköpschef Jonas Arvidsson, tfn 010- 44 44 676 eller Rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter
Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO. Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000 

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-11-07. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen Visa mindre

Construction Purchasing Manager

Senior Material (Europe) är världsledande inom tillverkning av separatorfilm för tillverkning av litiumbatterier. Företaget har sitt ursprung i techhubben Shenzhen i Kina och förser batteritillverkare över hela världen med patenterade separatorlösningar. Senior Material är ett börsnoterat kinesiskt bolag som är underleverantör till Northvolt och många andra OEM inom Automotive över världen. Vi erbjuder en internationell och dynamisk arbetsmiljö med goda m... Visa mer
Senior Material (Europe) är världsledande inom tillverkning av separatorfilm för tillverkning av litiumbatterier. Företaget har sitt ursprung i techhubben Shenzhen i Kina och förser batteritillverkare över hela världen med patenterade separatorlösningar.
Senior Material är ett börsnoterat kinesiskt bolag som är underleverantör till Northvolt och många andra OEM inom Automotive över världen.
Vi erbjuder en internationell och dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till karriärutveckling. Här får du möjligheten att göra en positiv inverkan på framtiden där vi vill göra skillnad - på riktigt!
Vi vill tänka nytt, arbeta hårt och ha kul på vägen!
Om arbetet:
Har du har gedigen erfarenhet av inköp inom byggbranschen eller vid större industriella projekt? Då är rollen som Construction Purchasing Manager en unik möjlighet för dig.
I den här rollen är du huvudkontakt för leverantörer och de interna intressenterna relaterade till byggupphandling för det nya projektet. Du har även övergripande ansvar för aktiviteter som rör inköp, förhandling och hantering av leverantörer och genom ditt arbete uppfyller vi budget, tidsplan och övergripande mål.
Arbetsuppgifter:
Som Construction Purchasing Manager ansvarar du för att:
• Utarbeta och hålla en aktuell upphandlingsplan i samordning med byggteamet och enligt byggschemat.
• Validera och godkänna entreprenörer för att säkerställa efterlevnad av processen.
• Stödja, validera och godkänn entreprenörens inköp.
• Utvärdera leverantörer i kvalitet, hållbarhet, volym och leveranser.
• Utveckla Seniors inköpsprocesser i samverkan med övriga organisationen
Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Det är oerhört viktigt att kunna hålla goda relationer gentemot både interna och externa intressenter. Som person har du en god samordningsförmåga, är administrativt effektiv och kvalitetsinriktad. Du trivs i rollen som företagsrepresentant för Senior och delar vår vilja att leverera produkter och service i världsklass.
Du är en van datoranvändare och behärskar Office-paketet samt har erfarenhet att upprätta offerter och projektdokument. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskaper eller tidigare erfarenheter inom automotive eller av Kina-relaterade/internationella affärsrelationer är ett starkt plus.
I ditt tidigare yrkesarbete har du samlat på dig erfarenhet av inköpsuppgifter företrädesvis inom byggbranschen inklusive att driva anbud, anbudsutvärderingar och att presentera för ledningen. Du har arbetat i en mångkulturell miljö med leverantörer och kollegor från hela världen.
Du har en "kan göra"-attityd och en entreprenörsanda och inspirerar din omgivning till att ständigt hitta nya vägar framåt. Du är länk mellan företagets ingenjörer, entreprenörer, ekonomiavdelningen samt övriga funktioner i både Kina och Sverige för att driva projektet framåt i hög takt med bibehållen kvalitet.
Jobbet kräver erfarenhet av både bygg- och markentreprenader och att inneha god förståelse för projektets alla delar, från projektens tidiga skeden till besiktning och tillträde.
Utöver det har du:
Minst en högskoleingenjörsutbildning inom bygg, konstruktion, vägg och vatten eller liknande.
Kunskaper i allmänna avtalsvillkor för byggnad, anläggningsarbete och byggnadstjänster t.ex. AB 04, ABT 06, ABK 09, FIDIC och SSG.
Kunskap om svenska (skandinaviska) upphandlingsrutiner, men det är meriterande med kunskap om internationella motsvarigheter.
Har deltagit i storskaliga byggprojekt med avsevärd multidisciplinär komplexitet (t.ex. laboratorie-/industriella MEP-byggen, EPC-program, projekt med stränga säkerhetskrav).
Minst 5 års erfarenhet från roll med liknande utmaningar.
Erfarenhet från svenska byggarbetsplatser är ett plus.
Det är meriterande om du har kunskaper inom:
· Industriella installationer av exempelvis maskiner till pappersbruk, stålverk, extrudrar eller andra stora industriella anläggningar.
· Lean production
· ISO 9001/14001 samt IATF
· Affärssystemet Monitor
· Renrum
· Plastfilmstillverkning
Vi erbjuder:
Senior erbjuder dig en unik chans att bli en del av den framväxande batteri-branschen i Europa. För att klara klimatomställningen spelar Senior en helt avgörande roll i att kunna förse batteri-tillverkarna med världsledande separatorfilm.
Vi vill också vara en viktig del av Mälardalens näringsliv och bidra till vår omgivning med nya jobb och högteknologisk kompentens till regionen. Tillsammans har vi roligt på jobbet och vi ser fram emot att du ska bli en del av vårt dynamiska team!
Projektet kommer att pågå under flera år och därefter väntar troligen en ytterligare expansion av Seniors kapacitet i Europa. Visa mindre

Upphandlingschef

Serviceförvaltningen skapar värde genom att arbeta proaktivt med att utveckla och leverera tydliga tjänster till verksamheterna i Eskilstuna kommunkoncern. Vårt mål är att våra kunder betraktar serviceförvaltningen som en kompetent, modern och affärsmässig partner. Enheten upphandling tecknar förvaltningsövergripande ramavtal inom både varu- och tjänsteområdet. E-handelsansvar och kostsamordning är andra uppdrag som ligger hos enheten. På enheten arbetar ... Visa mer
Serviceförvaltningen skapar värde genom att arbeta proaktivt med att utveckla och leverera tydliga tjänster till verksamheterna i Eskilstuna kommunkoncern. Vårt mål är att våra kunder betraktar serviceförvaltningen som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Enheten upphandling tecknar förvaltningsövergripande ramavtal inom både varu- och tjänsteområdet. E-handelsansvar och kostsamordning är andra uppdrag som ligger hos enheten. På enheten arbetar 22 personer i olika befattningar.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som upphandlingschef kommer du att leda, driva och utveckla kommunens gemensamma upphandlingsenhet. Ditt fokus kommer att vara både affärsmässighet och utveckling. Du har ansvar för personal, budget och verksamhet. Arbetet är strategiskt och sker i nära samarbete med kommunens politiker.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en högskoleutbildning med inriktning mot till exempel ekonomi, teknik eller juridik, alternativt motsvarande erfarenhet som bedöms som likvärdig inom upphandlings-/inköpsområdet, Du har relevant vidareutbildning och arbetslivserfarenhet från området upphandling/inköp. Vidare har du någon ledarerfarenhet och om du har erfarenhet av offentlig verksamhet, grundläggande ekonomikunskaper och en vana att arbeta affärsmässigt ser vi det som meriterande.

I rollen är det viktigt att ha en strategisk förmåga, vara utvecklingsinriktad och att kunna anpassa sig och vara flexibel i olika situationer och med olika människor. Vidare uppskattar vi om du är en tydlig kommunikatör och van att driva frågor framgångsrikt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Upphandlingschef till Kfast

Arbetsbeskrivning I din roll som upphandlingschef ansvarar du för att leda och fördela de upphandlingsuppdrag som ska utföras. Avdelningen arbetar stödjande mot bolagets övriga verksamheter. Det är viktigt att samverka med andra inom bolaget och koncernen och se helheten. På vår upphandlingsavdelning finns tre upphandlare som arbetar operativt, varav en fungerar som samordnare Upphandlingschefen säkerställer att bolagets inköpsprocess, rutiner och mallar ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
I din roll som upphandlingschef ansvarar du för att leda och fördela de upphandlingsuppdrag som ska utföras. Avdelningen arbetar stödjande mot bolagets övriga verksamheter. Det är viktigt att samverka med andra inom bolaget och koncernen och se helheten. På vår upphandlingsavdelning finns tre upphandlare som arbetar operativt, varav en fungerar som samordnare

Upphandlingschefen säkerställer att bolagets inköpsprocess, rutiner och mallar stödjer lagstiftning för offentlig upphandling samt våra ägares direktiv. Avdelningen ska även proaktivt, i samverkan med verksamheten, upphandla avtal. En annan viktig uppgift är att underlätta inköpsprocessen genom hög grad av digitalisering, samt utbildning och stöd för dina kollegor. I rollen ingår också att driva kompetensutveckling av din personal.

Du leder upphandlingsavdelningens arbete för införandet av miljökrav, fossilfrihet och plaståtagandet samt föra upphandlingsavdelningen talan i inköpsrådet och arbeta med beställarkompetens. Vidare ingår att utveckla det strategiska och taktiska upphandlingsarbetet. Upphandlingschefen svarar för att fastställda mål och nyckeltal uppnås, följs upp och rapporteras till Bygg och fastighetsutvecklingschefen.

Kompetensprofil
För att lyckas väl har du

? Eftergymnasial utbildning/kurser inom juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande.
? God förståelse kring tillämpning av upphandlingslagstiftningen.
? Vana av inköpsspecifika system.
? Erfarenhet av att vara ledare med fullt personal- och budgetansvar.
? Har erfarenhet av LOU, lagen om offentlig upphandling.
? Kunskaper gällande ABK, ABT och AB upphandlingar.

Det är meriterande om du
? Tidigare arbetat som upphandlingschef.
? Erfarenhet av kategoristyrt arbete.
? Arbetat i en politiskt styrd organisation.
? Har juridisk upphandlingskompetens.
? Erfarenhet av att driva utvecklingsfrågor.
? Har erfarenhet av strategisk och taktisk upphandling.
? Arbetslivserfarenhet av upphandlingar inom område byggentreprenad
? Arbetat med konsultupphandlingar/tjänsteupphandlingar

Du är en engagerad, entusiasmerande och lyssnande ledare som är van vid att driva förbättringsarbete och leda i förändring. Du gillar ordning och reda och har hög kvalitetsmedvetenhet.

Undrar du över något? Tveka inte att kontakta mig!

Robert Ragnebrandt
Rekryteringskonsult
[email protected]
016-710 24 85

Välkommen med din ansökan.


Mer information


Vi är Eskilstunas största fastighetsbolag och för dig som letar efter en stor, stabil och schysst arbetsgivare med många kollegor att -kroka arm med- är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss blir du en del av en arbetsplats som har stort samhällsansvar i fokus, eller som vi kallar det, affärsmässig samhällsnytta!

Våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna!

Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter i hela Eskilstuna, från bostäder till förskolor och äldreomsorg. Närmare 15 800 Eskilstunabor har sina hem i våra drygt 7 000 bostäder med tillhörande lokaler och vi har siktet inställt på att bygga 300 nya bostäder varje år. Vi förvaltar också kommunala verksamhetslokaler och samhällsfastigheter, däribland Munktellbadet och STIGA Sports Arena. I vår moderna badanläggning, Munktellbadet, utvecklar och erbjuder vi tjänster inom idrottsutövning, simundervisning, motions- och familjebad.

Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som utvecklar Eskilstuna ? så att livet får plats och platser får liv. Visa mindre

Hej Upphandlingschef!

Vi är Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon. * Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi & Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com. * Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med närmare 600 medarbetare. * Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- oc... Visa mer
Vi är Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon.

* Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi & Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com.
* Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med närmare 600 medarbetare.
* Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljö tjänsteföretaget.
* De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor.

Gillar du att leda och bedriva förbättringsarbete? Vill du arbeta med att sprida kunskap om upphandlingar och inköp, samt säkerställa att fastställda mål och nyckeltal uppnås?

Då kan du vara vår nya upphandlingschef!

"Att jobba inom Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är ett omväxlande arbete tillsammans med fantastiska kollegor. Vi har högt i tak och god sammanhållning. Ett stort plus är att vi har så bred verksamhet inom flera affärsområden, här finns alltid möjlighet att lära sig något nytt. Dessutom är energibranschen intressant. Som ledare uppmuntras jag i mitt arbete att både genomföra förändringar och leda i förändring."

Ida Elings Högberg, tf elnätschef

Se filmen om oss som arbetsgivare här. Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.





Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en tjänst som upphandlingschef. På vår upphandlingsavdelning finns fyra upphandlare som arbetar med strategiskt och taktiskt inköpsarbete. Därutöver finns en avtalssamordnare som även har rollen som systemförvaltare för e-handel. I din roll som upphandlingschef ansvarar du för att leda och fördela de upphandlingsuppdrag som ska utföras. Du rapporterar till ekonomichefen.

Upphandlingschefen säkerställer att bolagets inköpsprocess, rutiner och mallar stödjer lagstiftning för offentlig upphandling samt våra ägares direktiv. Avdelningen ska även proaktivt, i samverkan med verksamheten, upphandla avtal. En annan viktig uppgift är att underlätta inköpsprocessen genom hög grad av digitalisering, samt utbildning och stöd för dina kollegor. I rollen ingår också att driva kompetensutveckling av chefer, beställare och övriga inköpare. Upphandlingschefen svarar för att fastställda mål och nyckeltal uppnås, följs upp och rapporteras till våra ägare och övriga intressenter.

För att lyckas väl har du högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande. Det är viktigt att du har god förståelse kring tillämpning av upphandlingslagstiftningen, samt har vana av inköpsspecifika system. Du är en engagerad ledare som är van vid att driva förbättringsarbete och leda i förändring.

Vill du bli en av oss vill vi ha din ansökan senast den 20 februari 2020. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Niklas Carlén, ekonomichef. Du når Niklas på telefon 016-10 61 62 eller via e-post [email protected].

Vi värdesätter mångfald i vår verksamhet. Sökande kommer därför inte bedömas utifrån kön, könsöverskridande identitet, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

ESEM bedriver samhällskritisk verksamhet, därmed är en del av våra tjänster säkerhetsklassade. Om denna tjänst är säkerhetsklassad kom­mer säkerhetsprövning genomföras innan anställningen, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.



Alla ansökningar går via ESEM:s system via denna länk https://karriar.esem.se/jobs/99779-hej-upphandlingschef

OBS! Inga ansökningar hanteras via Experis system. Visa mindre