Lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT i Eskilstuna

Se lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare digitalisering

Region Sörmland IT (RSIT), Eskilstuna eller Nyköping Om oss Region Sörmland IT (RSIT) består av cirka 150 medarbetare fördelade på tre orter: Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster till hela Regionen och levererar kompletta lösningar inom systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni och mycket mer. Vårt uppdrag är att stödja verksamheten med moderna, säkra o... Visa mer
Region Sörmland IT (RSIT), Eskilstuna eller Nyköping

Om oss
Region Sörmland IT (RSIT) består av cirka 150 medarbetare fördelade på tre orter: Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster till hela Regionen och levererar kompletta lösningar inom systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni och mycket mer. Vårt uppdrag är att stödja verksamheten med moderna, säkra och användarvänliga IT-lösningar.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare inom fokusområdet automation till enheten utveckling & grunddata. Där jobbar vi med områden som processautomation, systemintegration, generell systemutveckling, Business Intelligence samt grunddata. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och bidra inom ett viktigt och dynamiskt leveransområde. Vi verkar för en god och trivsam arbetsmiljö där det finns möjlighet att växa och utvecklas samt skapa värde för regionen.

Enhet utveckling & grunddata ingår i verksamhet digitalisering och förvaltning vilken består av enheterna; digitalt verksamhetsstöd vård, digitalt verksamhetsstöd, utveckling & grunddata, projekt samt arkitektur.

Dina arbetsuppgifter
Du är delaktig i att driva transformationen mot en mer digital och automatiserad region genom arbete i gränslandet mellan teknik och verksamhet. Ditt uppdrag är att driva arbetet inom automationsområdet framåt tillsammans med våra olika verksamheter, d v s identifiera och realisera förbättringsmöjligheter med ambitionen att minimera andelen manuellt arbete genom automatisering och digitalt stöd. Vi tror att du rör dig mycket ute i vår verksamhet och berättar om vilka möjligheter vi har utifrån tekniska möjligheter.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:

• Kartlägga och analysera processer inom regionens olika verksamhetsområden.
• Hitta kandidatområden och arbeta med att utveckla dessa vidare till färdiga lösningar tillsammans med övriga kollegor inom RSIT alternativt på egen hand.
• Initiera, driva och utföra förbättringsarbete med hjälp av tillbörlig teknik såsom RPA, AI, integrationer och andra lämpliga lösningar.
• Implementera automatiseringslösningar som förenklar medarbetarnas, verksamheters och invånarens vardag.
• Utforska användningen av AI-verktyg och ny teknik i en regional kontext.
• Bidra till förändringsledning och kompetensutveckling inom automationsområdet.
• Fungera som en brygga mellan IT och verksamheten, med fokus på nytta och genomförbarhet.


Utöver detta deltar du i förbättringsarbete gällande arbetsprocesser, automatisering och teknik inom vår verksamhet.

Din kompetens

• Kunskap och erfarenhet inom områden som systemutveckling, automation, systemintegration och AI.
• Erfarenhet av att driva teknikprojekt i nära samarbete med verksamhet/kund.
• Kunskap om att utveckla assistenter/agenter i Microsoft Copilot eller liknande verktyg.
• Erfarenhet av arbete med RPA-plattformar, exempelvis produkter som UiPath.
• Kommunikativ förmåga – du kan översätta teknik till konkret verksamhetsnytta.
• Ett konsultativt arbetssätt och förmåga att bygga goda relationer med olika intressenter.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande.


Vi tror att du har ett stort engagemang för IT och vill bidra till att leverera effektiva, stabila och säkra lösningar som skapar nytta och trygghet för våra olika verksamheter inom regionen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att ta idéer från behov till effekt, du vågar ta egna beslut. Bemötande och verksamhetsfokus är viktiga beståndsdelar i jobbet varför dina personliga egenskaper är speciellt viktiga.

Vi tror att du har en relevant utbildning med inriktning mot data/IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna eller Nyköping. Möjlighet till flexibelt arbete finns, i samråd med chef kan du jobba på distans när arbetet så tillåter.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef utveckling & grunddata, Jan Laestander, [email protected]
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

IT System Specialist Supply Chain & Production till STIGA Sports

Här är chansen för dig med en bakgrund i gränslandet mellan IT/system och verksamhet att bli en del av anrika bordtennismärket STIGA Sports. Ett familjärt bolag som firar 80-års jubileum i år men som aldrig varit mer i ropet än nu med Cybershape-racket och Svenska Bordtennislandslagets framgångar. Givetvis har de även kvar sina klassiska produkter som Snowracer och bordshockeyspel som du säkerligen själv använt som barn samt deras omåttligt populära sparkc... Visa mer
Här är chansen för dig med en bakgrund i gränslandet mellan IT/system och verksamhet att bli en del av anrika bordtennismärket STIGA Sports. Ett familjärt bolag som firar 80-års jubileum i år men som aldrig varit mer i ropet än nu med Cybershape-racket och Svenska Bordtennislandslagets framgångar. Givetvis har de även kvar sina klassiska produkter som Snowracer och bordshockeyspel som du säkerligen själv använt som barn samt deras omåttligt populära sparkcyklar.
Om tjänsten
Som IT System Specialist - Supply Chain & Production Development hos STIGA Sports kommer du ha en central roll i att säkerställa logistik- och produktionsflöden samt se till att IT-system är optimalt integrerade och stödjer verksamhetens mål fullt ut. Genom ständigt förbättringsarbete kommer du vidareutveckla bolagets system för lagerhantering och produktion, bidra till att effektivisera processer och säkerställa att leveranskedjor och produktionslinjer fungerar smidigt. I rollen kommer du stödja Supply Chain och Produktion i analyser och projekt för att möta framtida behov och krav inom D2C-försäljning och produktionsoptimering.
Arbetsuppgifter:
Förvaltning, underhåll, anpassning och implementering av WMS och andra IT-system som stödjer logistik- och produktionsprocesser för att säkerställa optimerade lager- och produktionsflöden
Ansvar för integrationer mellan WMS, ERP och produktionsstyrningssystem, för att stödja både Supply Chain- och produktionsbehov
Stödja och samarbeta med Supply Chain-teamet och produktionsplaneraren i utvecklingen av effektiva lösningar för lager och produktion
Analysera och optimera lagernivåer, orderflöden och produktionsscheman för att öka effektiviteten i både Supply Chain och produktion
Vidareutveckling och förvaltning av system och processer runt TA-system
Superuser Microsoft Dynamics 365 F&O – innebär att du löpande ser till att systemet fungerar som det ska, löser problem som uppstår, bidrar i utvecklingsprocessen med kravställning och verifiering, validerar och kvalitetssäkrar nya releaser
Driva och vara projektmedlem i IT-utvecklingsprojekt för försäljning, logistik och produktion
Hantering av IT infrastruktur främst relaterat till lager och produktion.
Ansvara för dokumentation och utbildning kring WMS, ERP och övriga IT-system för relevanta användare

STIGA Sports har en tydlig Microsoftstrategi när det kommer till deras systemlandskap med Dynamics 365 F&O centralt och deras WMS Advanced Warehouse med anpassningar samt Azure Integration Services som integrationsplattform och Power BI som BI-verktyg. När det kommer till TA-system används Logtrade och en E-handelsplattform från Centra samt integrationer mot 3-parts logistikpartners system.
I rollen rapporterar du till CIO Andreas Lif vars ledarskap kan beskrivas som coachande och prestigelöst där han ger en stor frihet i att agera på egen hand samtidigt som han finns tillhands och stöttar när det behövs. På STIGA Sports hjälps vi åt att få jobbet gjort. Det innebär att rollen är varierande och bred och du kommer kunna involveras och hjälpa till inom andra områden där din kompetens behövs.
Vem vi söker?
Vi tror att du som är rätt för denna roll idag jobbar i gränslandet mellan IT och Supply Chain/Produktion med erfarenhet av arbete med WMS och ERP antingen i en roll som applikationskonsult eller på ett producerande bolag och har gjort det i minst 3 år, men gärna längre. I grund och botten har du en eftergymnasial utbildning inom logistik, IT, systemvetenskap, produktionsteknik eller närliggande. Du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.
Du har:
Gedigen erfarenhet av WMS-setup och underhåll samt integration med ERP-system för både lager- och produktionsmiljöer
Förståelse för och förmåga att designa och implementera effektiva logistikflöden och produktionsprocesser, inklusive hantering av lagerstyrning, produktionsplanering och optimering
Viss vana av projektledning och förändringsarbete inom logistik, produktion och IT

Det är även meriterande om du har:
Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations (F&O)
Kunskap inom dataanalys och BI-verktyg, och allra helst Power BI
Kunskap inom transportbokning och TA-system, och gärna då Logtrade
Kompetens inom systemintegration och företrädesvis Azure Integration Services
Kompetens inom Microsoft Power Plattform
Intresse för AI som en möjliggörare att driva kostnadseffektiva lösningar
Erfarenhet av leverantörssamarbeten kopplat till IT- och logistiklösningar

Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att hantera komplexa projekt och uppgifter. Du är kommunikativ och van att anpassa din kommunikation efter vem du jobbar med och har en förmåga att samarbeta med olika funktioner och team. Vidare så har du ett affärsmässigt förhållningssätt, är analytisk och noggrann. Du trivs med ett stort ansvar och agerar proaktivt; du driver förändringar effektivt och ser till att inget faller mellan stolarna. Slutligen så är du som person prestigelös och backar inte för att hugga i där det behövs.
Det praktiska
Start: Q1 2025, men vi är flexibla och har förståelse för ev. uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidare, kontorstider
Placering: På STIGA Sports huvudkontor i Eskilstuna
Sista ansökningsdag: 19/1-2025
Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefon/teamsintervju, djupintervjuer, tester/case och referenstagning.
Denna rekryterings genomförs av Fellowmind för STIGA Sports räkning. Det innebär att du kommer bli anställd av STIGA Sports AB.
Om STIGA Sports
STIGA Sports är en global ledare inom sport och fritid, kända för vår världsledande position inom pingis, vårt breda utbud av racketsporter som padel, tennis, badminton och pickleball, samt våra ikoniska produkter Snowracer® och ishockeyspel. Våra produkter kombinerar funktionalitet, innovation och passion. Genom att kombinera tradition och nytänkande har vi tagit fram den revolutionerande Cybershape-formen, en innovation med hexagonal design som omdefinierar spelet både på bordtennisbordet och padelbanan.
Huvudkontoret ligger i Eskilstuna. Visa mindre

Systemkonsult sökes!

Är du Systemkonsult med ett brinnande intresse för IT och service? Professionals Nord söker nu för Service Works Globals räkning en Systemkonsult som vill vara med på deras pågående tillväxtresa. Urval kommer att ske löpande, så ta chansen och sök redan idag!   Information om tjänsten Service Works Global erbjuder expertis och systemstöd för informationshantering under en fastighets hela livscykel som förbättrar kommunikation, effektiviserar processer o... Visa mer
Är du Systemkonsult med ett brinnande intresse för IT och service? Professionals Nord söker nu för Service Works Globals räkning en Systemkonsult som vill vara med på deras pågående tillväxtresa. Urval kommer att ske löpande, så ta chansen och sök redan idag!

 

Information om tjänsten

Service Works Global erbjuder expertis och systemstöd för informationshantering under en fastighets hela livscykel som förbättrar kommunikation, effektiviserar processer och skapar förutsättningar för lönsam hållbarhet. Som systemkonsult hjälper du kunder inom fastighetsbranschen att nyttja SWG:s egna systemlösningar. Det innebär både att sätta sig in i och förstå kundernas arbetsprocesser för att skapa ett så effektivt flöde som möjligt samt arbete med utveckling av systemet. Du spenderar dina dagar i ljusa och fräscha lokaler ett stenkast från Eskilstunas kärna med närhet till kommunikationer och restauranger. Självklart ingår nära samarbete med härliga kollegor och goda möjligheter att utvecklas och påverka resultatet av ditt arbete. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SWG.

 

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemkonsult går ut på att hjälpa kunder inom fastighetsbranschen med SWG:s egna systemlösningar inom optimering av fastighetsförvaltning och arbetsplatsservice. Du kommer att fungera som en brygga mellan kund och utvecklare för olika systemlösningar, vilket innebär att du även kommer att vara ute hos kunderna och arbeta.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara följande:

• Stötta kund i systemhantering
• Hålla i utbildningar och workshops med kunder
• Analysera och förstå data

 

Vi söker dig som:

• Har ett stort intresse för IT och service
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och fastighetsprojekt samt intresse för dataanalys, energi och media

 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos SWG. Du är en ansvars- och initiativtagande person som gillar att ta dig an nya utmaningar. Du är nyfiken och strävar alltid efter att lära dig nya saker. Du är social och en fena på att skapa och bygga relationer med kollegor såväl som kunder. Samtidigt som du inte är rädd att framföra din åsikt i syfte att erbjuda bästa möjliga lösningarna.

 

START: Hösten 2023
OMFATTNING: Heltid
STAD: Eskilstuna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mira Pedernera, [email protected] 

 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Dynamics 365 Finance Consultant

Ansök    Jan 29    Nexer AB    Verksamhetskonsult, IT
Vill du arbeta på ett bolag som brinner för ny teknik och som älskar att göra kunder starkare tillsammans med lika engagerade kollegor? Nexer Enterprise Applications växer och söker nu en erfaren finanskonsult inom D365 till vårt härliga team. Vänta inte, sök idag! Hur ser rollen ut????? Som finanskonsult arbetar du med att implementera, förbättra eller förvalta Microsoft D365 Finance and Operations för våra kunders räkning. I din roll driver du arbetet... Visa mer
Vill du arbeta på ett bolag som brinner för ny teknik och som älskar att göra kunder starkare tillsammans med lika engagerade kollegor? Nexer Enterprise Applications växer och söker nu en erfaren finanskonsult inom D365 till vårt härliga team. Vänta inte, sök idag!


Hur ser rollen ut?????

Som finanskonsult arbetar du med att implementera, förbättra eller förvalta Microsoft D365 Finance and Operations för våra kunders räkning. I din roll driver du arbetet kopplat till redovisningen och de ekonomiska processerna i applikationen. Du arbetar nära våra kunder och dess verksamhet för att omvandla krav till konkreta lösningar - Alltid med målet att hjälpa dem nyttja systemet till sin fulla potential. Ofta är du en del av ett större leveransteam där ni är flera experter med olika bakgrund och kompetens. Vi arbetar brett inom Microsoft D365 och tror på styrkan i att varje konsult har något eller några områden där man har fördjupat sig lite extra. Det gör att det alltid finns hjälpsamma kollegor tillhands när vi stöter på problem.

Du får möjligheter att påverka din karriär och att utvecklas till exempel inom lösningsarkitektur, pre-sales, eller som mentor och handledare åt våra yngre förmågor - allt handlar egentligen om ditt engagemang och att du vill vara med och göra skillnad. Nexer erbjuder en sällsynt kombination av det stora företagets stabilitet och den lilla verksamhetens möjlighet att påverka och få saker att hända.

Vad kan vi erbjuda dig????

- En flexibel arbetspolicy, med möjlighet att arbeta hemifrån när det passar dig och ditt team.???

- Kompetensutveckling via egna forum som Architect forum och Cross collaboration forum, samt möjligheten att gå kurser via Nexer Academy.

- Ett stöttande team och en organisation som genomsyras av en familjekänsla och mångfald.

- Möjlighet att delta i Corporate Social Responsibility (CSR)-arbete, till exempel genom Star for Life, Pink Programming eller Nexer Network Women.?

- En rolig arbetsplats där vi älskar att hitta på saker tillsammans. Vi har bl.a. regelbundna spelkvällar, AW:s och träningsutmaningar!?



Hur är det att arbeta på Nexer Enterprise Applications?? ?
På Nexer Enterprise Applications har vi en familjär kultur med en bra sammanhållning i teamen. Arbetsmiljön genomsyras av en kamratlig stämning, högt i tak och ett nära ledarskap. Vi är ett välbekant namn när det gäller Microsoft Dynamics och Microsoft 365 inom Sverige och över hela världen. Du får möjlighet att arbeta inom Sverige och även globalt eftersom det är där våra kunder finns.

Vi har en stark vilja att driva affärer och firar våra framgångar genom regelbundna events, resor och konferenser.?Här kan du läsa mer om oss: https://nexergroup.com/careerhub/come-on-in-nexer-ea/??

Vem är du????

Som person gillar du att ta dig an utmaningar och tar initiativ för att hitta den bästa lösningen på ett problem. Vi ser gärna att du har erfarenhet som konsult, och du är van vid att göra kunder eller beställare trygga med din expertis. Har du tidigare arbetat med lagerredovisning eller producerande bolag ser vi det som meriterande.

Vi söker dig som;

- Är väl bekant med redovisning, ekonomiska principer och ekonomiska processer.

- Har bred erfarenhet inom D365 F&O eller Dynamics AX.

- Har genomfört end-to-end implementationer inklusive analys, design, konfiguration, test, träning, cut-over och rapportering.

- Har arbetat med pre-sales, kravanalys eller estimering.

- Har en relevant eftergymnasial utbildning motsvarande kandidat- eller masterexamen.

- Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift.

Vilka är Nexer Group?

Som anställd på Nexer får du en djärv och entreprenöriell arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och ligga i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtblickande förhållningssätt. Hos oss får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Som familjeföretag äger vi vår strategi och investerar i långsiktiga mål, och vi uppmuntrar medarbetarnas engagemang och idéer.?

Ansökan???

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till ansvarig rekryterare Ulrika Nord på [email protected]. Vi hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka! Visa mindre

Systemkonsult sökes!

Är du Systemkonsult med ett brinnande intresse för IT och service? Professionals Nord söker nu för Service Works Globals räkning en Systemkonsult som vill vara med på deras pågående tillväxtresa. Urval kommer att ske löpande, så ta chansen och sök redan idag!   Information om tjänsten Service Works Global erbjuder expertis och systemstöd för informationshantering under en fastighets hela livscykel som förbättrar kommunikation, effektiviserar processer o... Visa mer
Är du Systemkonsult med ett brinnande intresse för IT och service? Professionals Nord söker nu för Service Works Globals räkning en Systemkonsult som vill vara med på deras pågående tillväxtresa. Urval kommer att ske löpande, så ta chansen och sök redan idag!

 

Information om tjänsten

Service Works Global erbjuder expertis och systemstöd för informationshantering under en fastighets hela livscykel som förbättrar kommunikation, effektiviserar processer och skapar förutsättningar för lönsam hållbarhet. Som systemkonsult hjälper du kunder inom fastighetsbranschen att nyttja SWG:s egna systemlösningar. Det innebär både att sätta sig in i och förstå kundernas arbetsprocesser för att skapa ett så effektivt flöde som möjligt samt arbete med utveckling av systemet. Du spenderar dina dagar i ljusa och fräscha lokaler ett stenkast från Eskilstunas kärna med närhet till kommunikationer och restauranger. Självklart ingår nära samarbete med härliga kollegor och goda möjligheter att utvecklas och påverka resultatet av ditt arbete. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos SWG.

 

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemkonsult går ut på att hjälpa kunder inom fastighetsbranschen med SWG:s egna systemlösningar inom optimering av fastighetsförvaltning och arbetsplatsservice. Du kommer att fungera som en brygga mellan kund och utvecklare för olika systemlösningar, vilket innebär att du även kommer att vara ute hos kunderna och arbeta.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara följande:

• Stötta kund i systemhantering
• Hålla i utbildningar och workshops med kunder
• Analysera och förstå data

 

Vi söker dig som:

• Har ett stort intresse för IT och service
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och fastighetsprojekt samt intresse för dataanalys, energi och media

 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos SWG. Du är en ansvars- och initiativtagande person som gillar att ta dig an nya utmaningar. Du är nyfiken och strävar alltid efter att lära dig nya saker. Du är social och en fena på att skapa och bygga relationer med kollegor såväl som kunder. Samtidigt som du inte är rädd att framföra din åsikt i syfte att erbjuda bästa möjliga lösningarna.

 

START: Hösten 2023
OMFATTNING: Heltid
STAD: Eskilstuna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Malin Qvarsell [email protected] 

 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Utbilda dig till Salesforcekonsult på 12 veckor!

Går det att utan tidigare kunskap utbilda sig inom ett helt nytt område och påbörja en helt ny karriär? Går det att genomföra på endast 12 veckor? Kan det vara nästa spännande steg i din karriär? Svaret på samtliga frågor är JA! Här ges du en unik möjlighet till utbildning som Salesforce-konsult, ett område som branschen är i stort behov av och du garanteras dessutom en anställning efter avslutad utbildning. Då det finns begränsat antal platser till progr... Visa mer
Går det att utan tidigare kunskap utbilda sig inom ett helt nytt område och påbörja en helt ny karriär? Går det att genomföra på endast 12 veckor? Kan det vara nästa spännande steg i din karriär? Svaret på samtliga frågor är JA! Här ges du en unik möjlighet till utbildning som Salesforce-konsult, ett område som branschen är i stort behov av och du garanteras dessutom en anställning efter avslutad utbildning.

Då det finns begränsat antal platser till programmet rekommenderar vi dig att ansöka redan idag!

 

Inledning

Salesforce har vuxit exploationsartat och är idag världsledande inom customer relationship management, CRM. Salesforces populära och anpassningsbara plattform med senaste teknologin inom molntjänster, sociala medier, artificiell intelligens och mycket mer används brett inom flertalet branscher med individuella lösningar för en mängd företag. Exakt där kommer Du in i bilden. Oavsett din tidigare erfarenhet utbildar vi dig under 3 månader och efter examen blir du certifierad Salesforcekonsult och garanteras ett spännande och omväxlande konsultjobb hos ett av våra kundföretag.

Information om programmet

Programmet bygger på metoden Accelerated Learning. Utbildningen kombinerar således kortare teoretiska delar varvat med praktiska inslag kopplade till rollen som Salesforcekonsult. Du kommer att utvecklas inom allt från kundkontakt och kommunikation med business mindset till teknisk kunskap inom Salesforce-plattformen. Under 12 veckor genomgår du en intensivutbildning med huvudfokus på implementering av Salesforces applikationer Sales Cloud och Service Cloud. Du får en raketstart på din nya karriär inom IT, blir eftertraktad på arbetsmarknaden och garanteras en anställning.

Du kommer att erhålla följande certifieringar:

• Salesforce Administrator
• Sales Cloud Consultant
• Service Cloud Consultant

Utbildningsstart: 24/10 2022
Examensdag: 27/1 2023
Uppstartsevent: 6/10 2022
Omfattning: Heltid
Utbildningsort: På distans
Arbetsort efter avslutad utbildning: Stockholm

 

Information om tjänsten

Under programmet förbereds du inför uppdrag som konsult ute hos ett företag för att skräddarsy Salesforces plattform efter företagets behov. Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på i din nya roll som Salesforcekonuslt. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord de första 12 månaderna. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till kundföretaget.

 

Vi söker dig som:

Har flytande muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska eftersom utbildningen ges på båda språken och är minst 18 år. Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Du är en fena på problemlösning och serviceinriktad i ditt sätt att möta människor i olika situationer. Dessutom är du kommunikativ och har lätt för att ta till dig information.

 

Sök tjänsten

Rekryteringsprocessen inleds med att du får göra ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Du behöver även skicka in en ansökan nedan. Utifrån testresultatet gör vi sedan ett löpande urval och återkopplar till dig. Under nästa steg av rekryteringsprocessen kommer du att få skicka in ditt CV och ett motivationsbrev. Därefter följer en kompetensbaserad intervju. 
• Gör testerna genom att klicka HÄR
• Gör en ansökan genom att fylla i uppgifterna nedan.

 

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Visa mindre

Scrum Master

Position Description Are you the kind of person who is passionate about android systems and in-vehicle infotainment? Would you like to use your passion in the automotive industry and be part of the agile transformation journey? Would you like to work in a great team with component and helpful colleagues? Then this is the job for you! We are looking for a Scrum Master who can promote agile mindset and values, and act accordingly. Who want to build a trust... Visa mer
Position Description
Are you the kind of person who is passionate about android systems and in-vehicle infotainment? Would you like to use your passion in the automotive industry and be part of the agile transformation journey? Would you like to work in a great team with component and helpful colleagues? Then this is the job for you!


We are looking for a Scrum Master who can promote agile mindset and values, and act accordingly. Who want to build a trusted and safe environment where problems can be raised and discussed. A Scrum Master who can facilitate ceremonies and events and foster continuous improvements.


As a Scrum Master you will support teams adopting Agile values and frameworks (SaFe, Scrum, Kanban or others) while bringing your experience setting up ceremonies and improving ways of working. You will partner with Product Owners to build best in class teams and remove impediments. You will drive to build autonomous and resilient teams. You will foster a continuous improvement culture, encourage value creation and promote feedback mindset.




In this role you’ll also have great opportunities to influence our way of working and drive continuous improvements together with the teams. You will collaborate with other Scrum Masters to grow within the role. You will contribute to the advancement and improvement of Agile practices within the organization sharing your experiences and knowledge.




Who are we?
We work tightly together in agile teams, where helping and supporting each other in our daily delivery is just as important as our personal development on the journey towards our common goals. We work in the whole chain from requirement generation and concept design to function development, simulation, tests in prototype machines, but also in the later product development phases for industrialization.


We are the Embedded Electronic System (EES) function which is a part of the Technology organization at Volvo Construction Equipment. We are EES Operator Platform & EE HW and we develop and maintain the Software Frameworks and the EES Hardware (HW) palette for embedded systems within the operator domain.


Our organization is built by people and great teamwork. You will work in a team and in an environment where it is all about adding value. We are a truly global company, and we believe in the advantage of a diverse and creative workplace that brings out the best in everyone.


We believe in a sustainable future, and with the global construction industry as our arena, we work together with our customers to turn this belief into a reality for people everywhere. That is our purpose, and we live and breathe it every day.






Who are you?
For this position we put a high focus on interpersonal skills and attitude. You are passionate about people, customer and delivering business value. You are pragmatic and empathetic and able to challenge your own practices. In order to constantly improve you are curious, eager to learn and willing to try new ways of doing things.


BS/BA degree, or the equivalent combination of education, training and experience that provides the required knowledge skills and abilities. Agile certification Scrum Master is a plus.


We would like you to have 3-6 years of related Scrum Master / Agile coach experience. You perform well in high-pressure, fast paced environment – both independently and as a team member. You have advanced verbal and written communication skills and are fluent in English.




We welcome your application and look forward to meeting you.






Curious and would like to know more?
Don’t hesitate to contact our manager, Anna Victorin, Head of EES Operator Platform & EE HW, +46 16 541 60 70


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site Visa mindre

Konsulter inom IT-infrastruktur sökes till Mälardalen!

Sigma Technology IT Infra AB växer i Mälardalen! Just nu består vi av ett kompetent och glatt gäng som har uppdrag ute hos våra kunder i roller som bland annat Scrum master, IT-supporttekniker, systemtekniker, IT-tekniker och servicedeskagent inom IT. I bolaget har vi också applikationspaketerare, IT-projektledare, kravanalytiker, nätverkstekniker och drifttekniker. Till hösten ska vi bli många fler och vi ser fram emot att fylla på med flera kompetenta ko... Visa mer
Sigma Technology IT Infra AB växer i Mälardalen! Just nu består vi av ett kompetent och glatt gäng som har uppdrag ute hos våra kunder i roller som bland annat Scrum master, IT-supporttekniker, systemtekniker, IT-tekniker och servicedeskagent inom IT. I bolaget har vi också applikationspaketerare, IT-projektledare, kravanalytiker, nätverkstekniker och drifttekniker. Till hösten ska vi bli många fler och vi ser fram emot att fylla på med flera kompetenta kollegor!
Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Ibland åker vi utomlands och ibland pustar vi ut på en trevlig afterwork tillsammans. Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge!
Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har röstat fram oss som Sveriges Topp-3 mest rekommenderade arbetsgivare hela 3 år i rad: 2019, 2020 och 2021. Nu hoppas vi att du blir en del av oss!
Vi söker dig som har erfarenhet inom IT-infrastruktur på ett eller annat sätt och vi tror främst att du har en bakgrund som:
· Nätverkstekniker (Gärna med Ciscoerfarenhet, men det är inget krav)
· IT-projektledare
· IT- och informationssäkerhetsanalytiker/konsult
· Linuxtekniker
· DevOps-tekniker/ingenjör
· Kravanalytiker
· IT-tekniker
· Supporttekniker
· Klienttekniker
· Applikationsspecialist
· Scrum Master
Som person behöver du vara ordningsam och van vid att ta ansvar. Du är noggrann i saker du gör och mycket mån om att göra ett bra jobb. I rollen som IT-konsult hos oss på Sigma är det av högsta vikt att du är konsultmässig och representerar vårt starka varumärke på ett bra sätt ute hos kund.
Du har en hög social kompetens och har förmågan att möta människor på olika nivåer. Du kommunicerar tydligt och är lyhörd. En annan egenskap som är viktig är att du är flexibel. Ibland har vi längre uppdrag som sträcker sig över flera år hos samma kund, och för dig som hellre vill testa många olika arbetsplatser på kort tid så finns den möjligheten med. Vår målsättning är alltid att hitta det perfekta uppdraget för dig - som får dig att utvecklas att växa i din yrkesroll. I en roll som IT-konsult hos oss finns alla möjliga upplägg; ibland helt på remote, ibland hybridupplägg där du är på plats hos kund 1-2 dagar per vecka och i andra uppdrag är man som konsult alltid stationerad på plats ute hos kund.
Låter detta som en perfect match för dig? Vänta då inte med din ansökan eftersom vi löpande går igenom alla ansökningar.
Om du har frågor så är du också varmt välkommen att kontakta Elena Hallin på [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan till oss! Visa mindre