Lediga jobb som Reklamationshandläggare i Eskilstuna

Se lediga jobb som Reklamationshandläggare i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Retur- och reklamationshanterare

Ansök    Sep 27    KitchenTime    Reklamationshandläggare
Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen. KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom ... Visa mer
Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.

KitchenTime Groups lager är ett robotlager med automatiserat orderplock. Lagret ligger i Eskilstuna Logistikpark, vid E20 i höjd med Kjula.

Om tjänsten

Lagret består idag av ett team på ca 10 personer och är till största delen automatiserat med robotlösningen AutoStore. Vi levererar gods till hela Norden och hanterar allt från mindre husgeråd till större möbelgrupper. Produktionen varierar med säsong och kampanjer och har sin högsäsong i samband med julhandeln då både teamet och produktionen mångdubblas.

Som reklamationshanterare arbetar du dagligen med problemlösning och felsökning gällande kundens inkommande reklamationsärenden. Du har en nära kontakt med kund, inköpare/säljare och leverantörer samt med övrig lagerpersonal på plats.
Du arbetar på lagret och har således nära till kärnverksamheten.

Jobbet kan periodvis kombineras med ett operativt arbete ute på lagret.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av retur- och reklamationshantering och kvalitetsarbete samt stor erfarenhet av kund- och leverantörsdialog över telefon och skriftligt. Ett krav är att du har god data- och systemvana och vi värderar högt att du är snabblärd och tycker att det är motiverande att utreda och “grotta” i ditt arbete. Som person är du noggrann och serviceinriktad då arbetet innebär en del supportjobb gentemot olika intressenter, arbetet utförs i olika lager- och ärendehanteringssystem men även via telefon. Viss ekonomiskt kunnande är ett plus då du i arbetet kan behöva prioritera olika artiklars kostnader.

Vi tror att du är en person som värdesätter lagarbete och tar möjligheten till att få vara med och påverka

Vi erbjuder

• En roll i ett snabbt växande team med stora möjligheter att påverka och vidare utveckla retur och reklamations processen
• En entreprenöriell organisation med hög arbetsmoral
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål

Tillträde och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Sista dag för ansökan: 20 oktober

Rekryteringsprocess

Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via nedanstående ansökningsformulär.

Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.

Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Petra Brander; [email protected] Visa mindre

Reklamationsansvarig till Beijer, Logent

Ansök    Apr 19    Logent AB    Reklamationshandläggare
Om Logent:Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor ... Visa mer
Om Logent:Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster.
Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå.
Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.
Din nya tjänst:
Som reklamationsansvarig så är du en viktig del i samarbetet mellan Logent och Beijer Bygg. Du analyserar och hanterar eventuella avvikelser som uppstår i godsflödena från leverantörer till centrallagret och från centrallagret ut till kund. Du involverar dina medarbetare på sajt och initierar kontinuerligt proaktiva lösningar för att minska antalet reklamationer. Du är en spindel i nätet och kommer att ha nära samarbete med flertal funktioner på sajt men också Beijer Byggs avdelning för logistiksupport.
Arbetsuppgifter/ ansvarsområde:
Driva ärendehantering av reklamationer i Beijer Byggs ärendehanteringssystem
Reklamationshantering i WMS
Analys av reklamationer och arbetsprocesser i syfte att minska antalet reklamationer
Kundkontakt och deltagande i möten kopplade till reklamationer / processutveckling

Erfarenhet/egenskaper:
Systemkunskap WMS / ärendehanteringssystem
Datadriven
Analytisk
Detaljstyrd
Ägandeskap/Ansvarstagande
Kundvana
Pedagogisk - Skapa och implementera processer både teoretiskt och praktiskt
Sinne för felsökning
Förståelse av NSAB regelverk kring reklamationer, returer och förseningar
Fraktsedelhantering vid skador och förlorat gods
Erfarenhet av byggvaror är meriterande

Vad erbjuder vi?
Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym
Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra.
Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna, du rapporterar till Operations Development Manager.
Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet.
Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Visa mindre