Lediga jobb som Marknadskoordinator i Eskilstuna

Se lediga jobb som Marknadskoordinator i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Marknadskoordinator

Är du en kreativ och organiserad person med en passion för marknadsföring? Vi söker en driven marknadskoordinator som vill vara med och forma och omsätta framtidens marknadsstrategier! Som marknadskoordinator hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att planera och genomföra marknadsföringskampanjer, analysera marknadstrender och samarbeta med olika team för att säkerställa att våra budskap når rätt målgrupp. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med s... Visa mer
Är du en kreativ och organiserad person med en passion för marknadsföring? Vi söker en driven marknadskoordinator som vill vara med och forma och omsätta framtidens marknadsstrategier!

Som marknadskoordinator hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att planera och genomföra marknadsföringskampanjer, analysera marknadstrender och samarbeta med olika team för att säkerställa att våra budskap når rätt målgrupp. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med spännande projekt och utveckla dina färdigheter i en dynamisk och stödjande miljö.

Arbetsuppgifter:

- Planera och genomföra kampanjer: Från strategi till analys.
- Projektledning: Hantera produktion till event, seminarier och mässor.
- Innehållsskapande: Producera marknads- och kampanjmaterial, inklusive grafisk design, copywriting och videoproduktion.
-
Webb och sociala medier: Bidra med material till företagets närvaro online.
- Samarbete med partners: Sköta kontakten med byråer, leverantörer och andra samarbetspartners.
- Stötta vår huvudaffär med Volvo Construction Equipment.
- Tillsammans med en kollega använda och bidra till vidareutveckling och struktur i CRM-systemet.
- Driva och utveckla vår förarklubb Volvo Operators Club Sverige.
Vi söker dig som har:

- En eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande.
- Tidigare erfarenhet av marknadsföring, projektledning eller liknande.
- Teknisk kunskap om marknadsföringsverktyg och plattformar, som desktop publishing, webbpublicering och sociala medier.
- Goda kunskaper i programmen i Adobe Creative Cloud.
- Goda organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
- En stark kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
- Förmåga att förstå och utrycka dig i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande att ha goda kunskaper Microsoft Dynamics 365 CRM.

Vi söker en lösningsorienterad och kreativ person som har förmågan att skapa engagerande innehåll som fångar uppmärksamhet. Dessutom är du initiativrik och självgående, vilket gör att du kan ta egna initiativ och driva projekt framåt med framgång.

Resor samt närvaro på event och mässor ingår i tjänsten.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team!



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10/8. Under semestertider kan återkoppling ta längre tid än vanligt. 

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:

Fredrik Rigö, Chef Marknadskommunikation +46105563462Fackligt ombud, Monica Strömberg 010-556 34 66


Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är auktoriserad återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Volvo Penta Industri och Ammann i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 700 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar.

Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,6 miljarder kronor. Visa mindre

Marknadskoordinator till Eskilstuna

Som marknadskoordinator hos Gymleco kommer du att spela en central roll i vårt marknadsteam. Du arbetar tätt tillsammans med vår marknadsassistent på huvudkontoret i Eskilstuna och rapporterar kontinuerligt till vår marknadschef. Rollen innebär en bred variation av arbetsuppgifter inom content produktion, eventplanering och marknadskommunikation. Om Gymleco Gymleco är ett svenskt familjeägt företag med en stark global närvaro. Vi tillverkar högkvalitativa ... Visa mer
Som marknadskoordinator hos Gymleco kommer du att spela en central roll i vårt marknadsteam. Du arbetar tätt tillsammans med vår marknadsassistent på huvudkontoret i Eskilstuna och rapporterar kontinuerligt till vår marknadschef. Rollen innebär en bred variation av arbetsuppgifter inom content produktion, eventplanering och marknadskommunikation.
Om Gymleco
Gymleco är ett svenskt familjeägt företag med en stark global närvaro. Vi tillverkar högkvalitativa och hållbara gymmaskiner samt gymutrustning och är ett av världens ledande varumärken inom branschen. Våra kunder inkluderar allt från professionella gym, företag och hotell till privatpersoner som söker premiumkvalitet för sitt hemmagym. Med svenska rötter och en internationell expansion har vi byggt ett starkt varumärke baserat på kvalitet, funktion och design – något vi är stolta över.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Skapa och redigera marknadsmaterial såsom broschyrer, kataloger, one-pagers och digitalt innehåll.
Redigering av foto- och videomaterial för både digitala och tryckta medier.
Planera, organisera och genomföra event och mässor både i Sverige och internationellt.
Bygga och underhålla relationer med samarbetspartners, kunder och branschkollegor.
Skapa engagerande och visuellt tilltalande innehåll för våra kanaler.
Ansvara för att skapa och publicera marknadsmaterial på några av våra digitala plattformar.
Skriva och korrekturläsa texter för kampanjer, sociala medier och nyhetsbrev.
Regelbunden kommunikation med säljteamet och resterande verksamhet.
Analysera och följa upp marknadsföringsinsatser för att optimera resultat.



Vi söker dig som:
Har en social och utåtriktad personlighet samt enkelt för att skapa nya kontakter och bygga nätverk.
Är flexibel och öppen för resor inom Sverige och internationellt, i många fall på helger.
Är flytande i engelska, både i tal och skrift.
Har mycket goda kunskaper i Adobe-program såsom Photoshop och InDesign.
Kan hantera flera projekt samtidigt och hålla en hög grad på sina arbetsuppgifter.
Är lösningsorienterad och inte rädd för att kavla upp ärmarna för att få saker gjort på rätt sätt.



Vi ser gärna att du har:
B-körkort då det kan tillkomma bilkörning till/från evenemang och liknande
Grundläggande kunskap eller erfarenhet av digital marknadsföring och SEO/SEM
Grundläggande kunskap eller erfarenhet av att arbeta med webbplatser (t.ex. Shopify eller WooCommerce)
Grundläggande kunskap om sociala medier



Vad vi erbjuder:
Hos Gymleco blir du en del av ett innovativt och framåtsträvande företag där du får möjlighet att påverka och utvecklas inom marknadsföring. Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där du får arbeta med spännande projekt och branschevenemang. Rollen är både rolig och varierad, där ingen dag är den andra lik. Du blir en del av ett ambitiöst och drivet team där vi inte bara jobbar hårt tillsammans utan också har kul på vägen.
Vi erbjuder även ett gym på arbetsplatsen där du och dina kollegor kan träna tillsammans under luncherna. Dessutom anordnar vi flera gånger per år teambuilding-konferenser där vi åker iväg tillsammans några dagar för att utvecklas som team och ha roligt.


Övrig information:
Plats: I vårt huvudkontor i Eskilstuna
Tider: Kontorstider 07:30–16:30. Då event och mässor ofta äger rum på helger krävs en hög grad av flexibilitet, men arbetstiden kompenseras enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse Visa mindre

Försäljningskoordinator inom transport- och infrastruktur sökes!

Ansök    Okt 4    Poolia Sverige AB    Marknadskoordinator
Om tjänsten Vill du vara en del av ett team på elva personer som brinner för kundnöjdhet, hitta nya arbetssätt och uppnå framgång tillsammans? Är du en person som trivs med att ha en nyckelroll i organisation, är redo att anta en ny utmaning och vill utforska nya sätt att driva verksamheten framåt? Då kan du vara den försäljningskoordinatorn som vi söker! Vår kund drivs av att bidra till ökat välstånd med deras transports- och infrastrukturlösningar och ... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara en del av ett team på elva personer som brinner för kundnöjdhet, hitta nya arbetssätt och uppnå framgång tillsammans? Är du en person som trivs med att ha en nyckelroll i organisation, är redo att anta en ny utmaning och vill utforska nya sätt att driva verksamheten framåt? Då kan du vara den försäljningskoordinatorn som vi söker!

Vår kund drivs av att bidra till ökat välstånd med deras transports- och infrastrukturlösningar och deras vision är att vara världens mest eftertraktade och framgångsrika leverantör av transport- och infrastrukturlösningar. Vår kund tror på fördelarna med en kreativ och mångsidig arbetsplats som framhäver det bästa hos varje individ. De värdesätter flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv och förväntar sig i gengäld ditt engagemang för att göra detta möjligt. Du kommer att bidra genom att stödja återförsäljare och hjälpa verksamheten att fungera effektivt och smidigt.

Du blir anställd utav oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Eskilstuna. Uppdraget är på heltid med start 27 november till och med 29 mars 2024. Resor i tjänsten kan förekomma.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som försäljningskoordinator för reservdelar kommer du fungera som en nyckelkontaktperson för återförsäljare. Du kommer att vara den främsta kontaktpersonen när det gäller frågor om reservdelar och logistik. Ditt stöd och din förmåga att hantera dessa utmaningar för återförsäljarna kommer att spela en betydande roll för att driva verksamheten framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera följande:
• Stödja återförsäljare: stödja återförsäljare som är lokaliserade i Europa och på den internationella marknader, genom att hjälpa dem med deras dagliga frågor om reservdelar och logistik.
• Orderhantering: vara ansvarig för att hantera orderprocesserna och de system som krävs för en effektiv reservdelsadministration.
• Återförsäljarkompetens: säkerställa att återförsäljare har den nödvändiga kompetensen inom orderhanteringsprocessen och orderhanteringssystem genom att erbjuda återförsäljarutbildning.
• Kontinuerlig förbättring: aktivt delta i och stödja initiativ för kontinuerlig förbättring inom organisationen och bland återförsäljarna.

Din roll är avgörande för att upprätthålla en effektiv hantering av reservdelar, förbättra samarbetet mellan olika avdelningar och säkerställa återförsäljarnas nöjdhet, vilket bidrar till framgången för hela verksamheten.


Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll bör du vara en person som vågar komma med nya idéer och ta egna initiativ. Du gillar att ta dig an nya utmaningar, är en lagspelare med en positiv inställning och är nyfiken. Du kommer dig bekväm med att hantera parallella aktiviteter och arbeta mot deadlines, samtidigt som du gillar att lösa problem. Du har en stark känsla för kundservice och känner dig bekväm med att arbeta i komplexa IT-system.

Vi ser att du har en inneboende strävan efter kontinuerlig förbättring och värderar kvalitet. Du tror på samarbete och samverkan mellan olika team och roller. Vi ser även att du är en person som agerar, har en hög drivkraft och är prestigelös.
Krävd kunskap och erfarenhet för tjänsten:
• Högskole- eller universitetsexamen inom logistik eller andra relevanta områden.
• Erfarenhet inom logistik.
• Kunskaper i system som exempelvis Officepaketet, Power Automate, Power BI, QlikView etc.
• Erfarenhet av internationell kundsupport.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är en fördel).
• B-körkort.

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Fältsäljare i Eskilstuna sökes till Cloetta!

Vill du arbeta med marknadsföring och försäljning av kända varumärken som Ahlgrens bilar, Polly och Kexchoklad hos det marknadsledande företaget Cloetta? Här får du jobba i en självständig och flexibel roll med tillgång till bil där du bygger relationer med befintliga kunder. Sök tjänsten redan idag då start är omgående! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en fältsäljare till Cloetta med start omgående. Uppdraget kommet initialt att pågå till 31a oktober med... Visa mer
Vill du arbeta med marknadsföring och försäljning av kända varumärken som Ahlgrens bilar, Polly och Kexchoklad hos det marknadsledande företaget Cloetta? Här får du jobba i en självständig och flexibel roll med tillgång till bil där du bygger relationer med befintliga kunder. Sök tjänsten redan idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en fältsäljare till Cloetta med start omgående. Uppdraget kommet initialt att pågå till 31a oktober med möjligheter till förlängning/överrekrytering. Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team bestående av 15 personer som stöttar och coachar varandra i det dagliga arbetet, och då och då möts upp för lunch tillsammans. Varje säljare ansvarar för sitt eget distrikt och dina kunder befinner sig i Eskilstuna-distriktet. Du kommer få en egen bil och på daglig basis göra cirka 3 butiksbesök. Arbetet sker på kontorstid, men det är flexibelt hur du lägger upp timmarna.

Du erbjuds


* Företagsbil, mobiltelefon och dator.
* En självständig och social roll med mycket flexibilitet och variation.
* Bygga relationer med befinliga kunder.
* En fot in på ett marknadsledande bolag.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ansvara för ett 50-tal kunder, där du besöker cirka 3 kunder om dagen. Dina arbetsuppgifter består till stor del av...


* Införsäljning av nyheter och kampanjer samt distribution och exponering av Cloettas varumärken. Detta gör du genom att besöka olika butiker i Eskilstuna-området (du utgår hemifrån) och rekommendera och rådge butiken om upplägg. Du kommer få en bil i tjänsten.
* Utveckla lönsamheten i butik genom analyser, lönsamhetsberäkningar och kampanjstrategier.
* Informera kunderna om mediaannonsering och marknadsutveckling.
* Vissa administrativa uppgifter som att boka in möten med butiker.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en slutförd gymnasieutbildning.
- Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom service/administration/koordinering.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska.
- Har B-körkort.

Meriterande:


* Eftergymnasial inom sälj eller marknadsföring.


Som person är du:


* Självgående.
* Relationsbyggande.
* Resultatinriktad.


Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt motivation för tjänsten som uttrycks i din ansökan.

Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: Heltid, initialt till 31/11 2022 med väldigt goda möjligheter att fortsätta året ut. Det finns även goda chanser till förlängning/överrekytering på långsiktig basis.
* Placering: Cloettas kontor är placerat i Solna, men du kommer jobba i Eskilstuna-området och utgå hemifrån med bil som du förses med.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. De erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, Karamellkungen, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. Visa mindre

Social Media Manager till ledande bolag inom fordonsbranschen!

Ansök    Maj 3    Friday Väst AB    Marknadskoordinator
Vi är åt kunds räkning på jakt efter en kreativ och resultatinriktad Social Media Manager för att lyfta deras varumärkesnärvaro över våra digitala plattformar. Vi söker dig som har en passion för berättande, en förmåga att engagera publiken och känner till de senaste trenderna inom sociala medier! Om tjänsten Vår kund är en en ledande aktör fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående ... Visa mer
Vi är åt kunds räkning på jakt efter en kreativ och resultatinriktad Social Media Manager för att lyfta deras varumärkesnärvaro över våra digitala plattformar. Vi söker dig som har en passion för berättande, en förmåga att engagera publiken och känner till de senaste trenderna inom sociala medier!

Om tjänsten

Vår kund är en en ledande aktör fordonsintustrin. Deras organisation strävar efter att förse marknaden med högkvalitativa produkter och enastående service. Nu söker de en engagerad Social Media Manager för att fortsätta stärka deras närvaro på marknaden och bli en del av deras team i Eskilstuna.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att utveckla och genomföra marknadsstrategier för att stödja våra säljregioner. Du kommer att vara den drivande kraften bakom skapandet och koordineringen av marknadsföringskampanjer och initiativ för att stärka varumärket. Dessutom kommer du att ansvara för innehållsproduktion och distribution på företagets digitala plattformar. Genom att samarbeta med andra avdelningar säkerställer du att våra marknadsföringsinsatser är i linje med företagets övergripande mål och strategier. Du kommer även analysera och utvärdera marknadsdata för att identifiera trender och möjligheter som kan öka vår framgång på marknaden. I denna roll får du möjlighet till professionell tillväxt inom en stor och global organisation.

Arbetsuppgifter
Använda och kontinuerligt utveckla sociala mediestrategier för att öka varumärkeskännedomen och engagemanget. 
Skapa fängslande innehåll över plattformar, med fokus på Meta och LinkedIn för att starta samtal och bygga gemenskap. 
Analysera prestandamätningar för att finslipa strategier och rapportera om ROI.
Ligga steget före sociala medietrender och integrera dem i strategier för att hålla vårt varumärke aktuellt och relevant. 
Samarbeta nära med innehållsproducenter, kanalägare och andra interna intressenter. 
Samarbeta med externa byråer vid behov.

Vi söker dig som har
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Erfarenhet av att hantera sociala medieplattformar eller gemenskaper
Copywriting- och visuell berättarförmåga
Förmåga att analysera data, dra insikter och justera strategier därefter
Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor
Talar flytande svenska och engelska, tal och skrift


I denna roll kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en driven och kommunikativ individ med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du bör vara ödmjuk, samarbetsvillig och ha en stark vilja att kontinuerligt utvecklas och lära dig. Erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och sociala medier är mycket uppskattat.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med option att det övergår i en fast anställning hos kunden.

Övrig info
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Eskilstuna
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre

Digital Marketing project coordinator - Roll - out and SEO

Ansök    Apr 8    Volvo Group    Marknadskoordinator
What is the purpose of this job? As Digital marketing project coordinator – roll-out and SEO you will be part of the Digital Infrastructure team at Brand & Market Communication, and will work cross-functionally with other teams at Volvo CE and the Volvo Group, with the objective to develop the performance & added value of Volvo CE digital activities. Your main focus will be to contribute to the successful development, implementation and delivery of digi... Visa mer
What is the purpose of this job?
As Digital marketing project coordinator – roll-out and SEO you will be part of the Digital Infrastructure team at Brand & Market Communication, and will work cross-functionally with other teams at Volvo CE and the Volvo Group, with the objective to develop the performance & added value of Volvo CE digital activities.

Your main focus will be to contribute to the successful development, implementation and delivery of digital marketing projects, and to secure that Brand and Market Communication content efforts result in a strong SEO (Search Engine Optimization) performance.

What will you do in your role?

You will:
Be responsible for executing the roll-out of assigned digital marketing projects. This includes planning, follow-up and communication of project deliverables, timing and budget, alignment and work with internal stakeholders and supplier management
In the scope of the roll-out of digital marketing projects, secure the seamless handover to other functions within Brand & Market Communication to make sure that changes needed on existing content production and maintenance processes, as a result of digital marketing development projects, are successfully integrated
Be the main point of contact towards the colleagues responsible for web content management to secure alignment and communication of ongoing activities
Define requirements on content creation to achieve high SEO performance, communicate to and train colleagues across the content production workflow, and define or update relevant content creation processes to secure SEO performance
Collaborate with colleagues across the organization working with SEM (Search Engine Marketing) and Social Media Engagement to secure consistency and alignment across organic and paid search activities

Are you interested in this position? Then apply as soon as possible! Interviews for this position will start before the application time has expired, and the recruitment process will finish as soon as the right candidate has been selected.

Curious, and have some questions? Call us!
Cecilia Cruz, Manager Digital Infrastructure, Brand & Market Communication, Tel.: +46 735585763

Which skills and experience do you bring with you?
You have been working with SEO in activities related to content optimization for SEO performance, for at least 3 years, optimally in a multilingual, business to business industry
You have at least 3 years' experience rolling out web content or digital marketing projects on a multilingual website structure setting
It will be an advantadge if you have experience working with SEM (Search Engine Marketing)
You have a university degree in a digital marketing related education or equivalent professional experience
You have a collaborative attitude and are a team player
Your communication skills are great, both in verbal and written form
You work in a structured way and are process oriented
You are passionate about how to use Digital Marketing tools and tactics to support the company's business objectives
You are fluent in English

The Volvo Group is one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines under the leading brands Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus and Volvo Penta.
Volvo Construction Equipment is a global company driven by passion, curiosity and by our purpose: to build the world we want to live in. We believe that only through imagination and teamwork can we develop a world that is cleaner, smarter and more connected. Our company culture reflects this belief through the care and trust it places in our customers, employees and suppliers. People are at the heart of our business. It is through our strong network of talented, enquiring and innovative minds that we have been able to pave the way towards a more sustainable future. The global construction industry is our arena and our employees are our greatest assets. Visa mindre

Digital Marketing project coordinator - Roll - out and SEO

Ansök    Feb 14    Volvo Group    Marknadskoordinator
What is the purpose of this job? As Digital marketing project coordinator – roll-out and SEO you will be part of the Digital Infrastructure team at Brand & Market Communication, and will work cross-functionally with other teams at Volvo CE and the Volvo Group, with the objective to develop the performance & added value of Volvo CE digital activities. Your main focus will be to contribute to the successful development, implementation and delivery of digi... Visa mer
What is the purpose of this job?
As Digital marketing project coordinator – roll-out and SEO you will be part of the Digital Infrastructure team at Brand & Market Communication, and will work cross-functionally with other teams at Volvo CE and the Volvo Group, with the objective to develop the performance & added value of Volvo CE digital activities.

Your main focus will be to contribute to the successful development, implementation and delivery of digital marketing projects, and to secure that Brand and Market Communication content efforts result in a strong SEO (Search Engine Optimization) performance.

What will you do in your role?

You will:
Be responsible for executing the roll-out of assigned digital marketing projects. This includes planning, follow-up and communication of project deliverables, timing and budget, alignment and work with internal stakeholders and supplier management
In the scope of the roll-out of digital marketing projects, secure the seamless handover to other functions within Brand & Market Communication to make sure that changes needed on existing content production and maintenance processes, as a result of digital marketing development projects, are successfully integrated
Be the main point of contact towards the colleagues responsible for web content management to secure alignment and communication of ongoing activities
Define requirements on content creation to achieve high SEO performance, communicate to and train colleagues across the content production workflow, and define or update relevant content creation processes to secure SEO performance
Collaborate with colleagues across the organization working with SEM (Search Engine Marketing) and Social Media Engagement to secure consistency and alignment across organic and paid search activities

Are you interested in this position? Then apply as soon as possible! Interviews for this position will start before the application time has expired, and the recruitment process will finish as soon as the right candidate has been selected.

Curious, and have some questions? Call us!
Cecilia Cruz, Manager Digital Infrastructure, Brand & Market Communication, Tel.: +46 735585763

Which skills and experience do you bring with you?
You have been working with SEO in activities related to content optimization for SEO performance, for at least 3 years, optimally in a multilingual, business to business industry
You have at least 3 years' experience rolling out web content or digital marketing projects on a multilingual website structure setting
It will be an advantadge if you have experience working with SEM (Search Engine Marketing)
You have a university degree in a digital marketing related education or equivalent professional experience
You have a collaborative attitude and are a team player
Your communication skills are great, both in verbal and written form
You work in a structured way and are process oriented
You are passionate about how to use Digital Marketing tools and tactics to support the company's business objectives
You are fluent in English

The Volvo Group is one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines under the leading brands Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus and Volvo Penta.
Volvo Construction Equipment is a global company driven by passion, curiosity and by our purpose: to build the world we want to live in. We believe that only through imagination and teamwork can we develop a world that is cleaner, smarter and more connected. Our company culture reflects this belief through the care and trust it places in our customers, employees and suppliers. People are at the heart of our business. It is through our strong network of talented, enquiring and innovative minds that we have been able to pave the way towards a more sustainable future. The global construction industry is our arena and our employees are our greatest assets. Visa mindre