Lediga jobb som Marknadskommunikatör i Eskilstuna

Se lediga jobb som Marknadskommunikatör i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Marknadskommunikatör

Ansök    Maj 27    REGION SÖRMLAND    Marknadskommunikatör
Kommunikationsstaben Eskilstuna Om oss Marknadskommunikatör till Sörmlandstrafiken, Region Sörmland, (12 månaders vikariat). Sörmlandstrafiken (en del av Region Sörmland) ansvarar för att utveckla och driva en tillgänglig och hållbar kollektivtrafik i länet. Inom Sörmlandstrafiken arbetar vi med att förbättra resandet och kommunicera på ett tydligt och engagerande sätt med våra resenärer. Vi söker nu en grafiskt producerade marknadskommunikatör. Här får... Visa mer
Kommunikationsstaben Eskilstuna

Om oss
Marknadskommunikatör till Sörmlandstrafiken, Region Sörmland, (12 månaders vikariat).
Sörmlandstrafiken (en del av Region Sörmland) ansvarar för att utveckla och driva en tillgänglig och hållbar kollektivtrafik i länet. Inom Sörmlandstrafiken arbetar vi med att förbättra resandet och kommunicera på ett tydligt och engagerande sätt med våra resenärer. Vi söker nu en grafiskt producerade marknadskommunikatör. Här får du möjlighet att arbeta operativt med marknadsföring och andra former av kommunikationsuppdrag. Du har en bred roll där du planerar, producerar och publicerar material tillsammans med engagerade kollegor.

Denna tjänst är placerad i Eskilstuna där du kommer att sitta tillsammans med verksamheten som bedriver kollektivtrafik. Organisatoriskt ingår du i regionens kommunikationsstab men du arbetar dedikerat med Sörmlandstrafiken som varumärke. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en kollega inom kommunikationsstaben som också arbetar för Sörmlandstrafiken samt verksamhetens marknads- och försäljningsavdelning.


Dina arbetsuppgifter
Du blir en värdefull del av i arbetet med att stärka Sörmlandstrafikens varumärke och bidra till att få fler att resa kollektivt. Vi söker dig som kan inspirera, förklara och driva förändring med hjälp av målgruppsanpassade kampanjer och kommunikation. Du är van att jobba i Adobe creative suite och med digital publicering. Du är strukturerad och har koll på läget, gillar att vara spindeln i nätet och har förmågan att jobba självständigt. Det är meriterande om du även kan fotografera, filma, klippa och redigera.

I den här rollen kommer du att arbeta operativt med marknadsföring och kommunikation. Dina huvudsakliga arbetsområden inkluderar:
• Prioritering, koordinering och produktionsplanering av marknads- och kommunikationsinsatser
• Produktion av text, bild och rörligt material till kampanjer och informationsmaterial
• Skapa innehåll för att driva interaktioner i våra sociala medier (inkl sponsring och uppföljning)
• Stort internt kontaktnät och även kontakt med reklambyråer, tryckerier, kommuner, leverantörer och andra samarbetspartners
• Publicering i verktyg kopplade till webb, app och internkommunikation
• Planering, genomförande och deltagande vid evenemang
• Löpande översyn och uppdatering av befintligt grafiskt material.


Din kompetens
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
• Är noggrann och strukturerad
• Är självgående och driven
• Har känsla för färg och form
• Är flytande i svenska.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom produktionsledning, projektledning, marknadsföring eller kommunikation
• Erfarenhet från byråvärlden eller inhouse marknads-/kommunikationsavdelning är meriterande.

Övrigt
• Tjänsten är ett 12-månaders vikariat med start augusti/september.
• Placering: Eskilstuna.

Vill du vara en del av ett engagerat team och bidra till att utveckla kollektivtrafikens kommunikation och marknadsföring? Skicka in din ansökan redan idag!


Anställningsform
Vikariatsanställning om 12 månader på 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Kommunikationsdirektör Maria Karlsson, 070-298 33 86.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Kommunikationsstaben!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-06-12.
Intervjuer sker löpande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Marknadsansvarig E-handel | Globalt företag | Eskilstuna

Är du en driven och strategisk marknadsförare med passion för e-handel? Vår internationella kund i Eskilstuna söker nu en Marknadsansvarig för att leda och utveckla deras digitala närvaro. Ta chansen att göra skillnad i en dynamisk miljö där din kreativitet och kunskap står i centrum. Om tjänsten Som Marknadsansvarig E-handel kommer du att ansvara för att utveckla och implementera strategier för att öka försäljningen online. Du kommer att analysera markn... Visa mer
Är du en driven och strategisk marknadsförare med passion för e-handel? Vår internationella kund i Eskilstuna söker nu en Marknadsansvarig för att leda och utveckla deras digitala närvaro. Ta chansen att göra skillnad i en dynamisk miljö där din kreativitet och kunskap står i centrum.

Om tjänsten

Som Marknadsansvarig E-handel kommer du att ansvara för att utveckla och implementera strategier för att öka försäljningen online. Du kommer att analysera marknadstrender, optimera digitala kampanjer och hantera e-handelsplattformens dagliga drift. Därtill kommer du att samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa en sömlös kundupplevelse samt övervaka och rapportera nyckeltal för att kontinuerligt förbättra vår kunds digitala närvaro och konkurrenskraft på marknaden.

Om dig

Formell kompetens

Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom marknadsföring, ekonomi eller liknande område. Du bör ha minst två års erfarenhet av arbete med e-handel och digital marknadsföring. Vi ser också att du har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt och kampanjer samt goda kunskaper i analysverktyg. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med internationella marknader och kunskap om olika e-handelsplattformar. Tidigare erfarenhet av att arbeta med CRM-system som Salesforce, och kundsegmentering är också ett plus. Om du har utbildning eller certifiering inom digital analys eller marknadsföringsstrategier, ses detta som en fördel, likväl som uppföljning av ROI.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Hanna Karlsson via e-post: [email protected] Visa mindre

Vi söker en Content Manager i Eskilstuna!

Dina arbetsuppgifter Vår kund söker nu en Content Manager som brinner för att skapa bra innehåll! I detta uppdrag kommer du att vara en viktig del i kundens resa, i skapandet av bra innehåll till de digitala kanalerna. Vår kund söker dig som kommer att vara deras nästa lagspelare och som är redo att utveckla ’’best practise’’-innehåll för kundens marknadsföringskanaler. Du kommer att vara en del av Content Development-teamet och ni tillhör Center of Com... Visa mer
Dina arbetsuppgifter

Vår kund söker nu en Content Manager som brinner för att skapa bra innehåll! I detta uppdrag kommer du att vara en viktig del i kundens resa, i skapandet av bra innehåll till de digitala kanalerna.

Vår kund söker dig som kommer att vara deras nästa lagspelare och som är redo att utveckla ’’best practise’’-innehåll för kundens marknadsföringskanaler. Du kommer att vara en del av Content Development-teamet och ni tillhör Center of Competence (Coc). Du kommer även att ingå i ’’försäljningsregion Europa/internationellt’’. Detta uppdrag kommer att ge dig oändliga möjligheter för nya arbetssätt!

Uppdragsbeskrivning
Ditt huvudsakliga ansvar är att leda utvecklingsprojekt för marknadsföringsinnehåll samt skapa marknadsföringsbudskap och texter för kundens produkter och tjänster. Detta kommer du att göra i samarbete med ämnesexperter och kollegor inom varumärke, marknadsföring och kommunikation. Du kommer att definiera content-strukturen och ta fram det bästa från kundens premiumerbjudande.

Krav och erfarenhet
- Du har erfarenhet av att skapa kreativt innehåll, budskap och textutveckling.
- Vi söker dig som har en ’’digital-first mindset’’ och har erfarenhet av content-utveckling för digitala kanaler såsom på webben och sociala medier. Inklusive UX och SEO.
- Du är en person som vågar testa nya vägar och som lär sig av att övervinna svårigheter.
- Du har erfarenhet av effektivt arbete i olika team och är en lagspelare som har en ’’vi-gör-det-tillsammans’’-tänk.
- Du har goda kunskaper i Adobe Creative Suite för content-produktion.

Språk
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt och muntligt.

Övrigt
- Vår kund erbjuder distansarbete på 25%


Tillträde och ansökan
Uppdragslängd: 2 jan 2023 – 31 dec 2023.
Sista ansökningsdag: 30 jan 2023.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan idag.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Volution Sweden AB söker Teknisk Kommunikatör

Volution Sweden AB fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en Teknisk Kommunikatör till sitt kontor i Hälleforsnäs! Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid. I denna rekrytering har Volution Sweden AB valt att samarbeta med Poolia som håller i urval och intervjuer. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Om tjänsten I rollen som Som Teknisk Kommunikatör hos Volution Sweden ansvarar du för extern teknisk kom... Visa mer
Volution Sweden AB fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en Teknisk Kommunikatör till sitt kontor i Hälleforsnäs!

Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid.
I denna rekrytering har Volution Sweden AB valt att samarbeta med Poolia som håller i urval och intervjuer.
Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Om tjänsten
I rollen som Som Teknisk Kommunikatör hos Volution Sweden ansvarar du för extern teknisk kommunikation på alla våra marknader (tillsammans med våra systerbolag), genom kommunikationskanaler som LinkedIn, YouTube, webb, nyhetsbrev, fackpress och broschyrmaterial.

Rollen är en del av teknikavdelningen och kommer samarbeta tätt med andra avdelningar så som marknad och produktansvariga där du säkerställer att Volution Sweden marknadsförings- och kommunikationsplan underhålls och följs. Arbete med översättningar, renderingar utifrån tekniska filer och illustrationer är också en del av din arbetsvardag

- Utformar och underhåller säljande och tekniska beskrivningar av ventilationsprodukter i vårt PIM-system.
- Skriver tekniska manualer och uppmärksammar när redan existerande manualer behöver revideras och anpassas för att alltid vara up-to-date.
- Ur ett kundperspektiv ser du även till att webbsidor och broschyrer innehåller relevant, attraktiv och korrekt information om våra produkter.
- Vidare planerar, samordnar och utarbetar du kommunikationsmaterial i samarbete med andra avdelningar inom företaget för att sedan säkerställa att förväntat resultat uppnås genom bland annat språkgranskning.
- Att skapa struktur och effektivisera våra manualer och produkttexter ligger högt på din agenda.


Hos oss får du en spännande roll och ett varierande arbete tillsammans med ett väl erfaret och kompetent team.
Du får en stor påverkansmöjlighet att utveckla och stärka våra varumärken, främja vår försäljning och öka våra produkters värde och vara högst bidragande i vår utvecklingsresa!



Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller erfarenhet av att arbeta i rollen som teknisk skribent/teknisk kommunikatör.

Har du erfarenhet av program som till exempel Solid Works Visulize och Adobe Creative Cloud är det meriterande. Förståelse och att kunna skriva i övriga nordiska språk är även det meriterande.

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt- att du har tekniskt intresse och förståelse för slutanvändaren som skall förstå våra tekniska beskrivningar. Du är prestigelös och en driven kommunikatör i såväl tal som skrift. Rollen samarbetar nära med andra funktioner, så att du gillar att arbeta i olika uppsättningar/team är för oss en självklarhet, likaväl har inte något emot att ta fram texter och beskrivningar på egen hand.



Om verksamheten
Volution Sweden AB ingår i Volution-koncernen som är ett börsnoterat bolag med huvudkontor i UK. Gruppen består av ett flertal företag som främst arbetar inom ventilation. I nordiska divisionen ingår Volution Sweden, VoltAir System, Pamon och Air Connection med huvudkontor i Växjö. Vi är inne i en expansiv fas och vi vill fortsätta växa genom förvärv av nya verksamheter och genom organisk tillväxt i våra befintliga verksamheter. Verksamheten i Växjö är sedan 2022 baserad centralt i nya fräscha lokaler.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Hej Studentmedarbetare Kommunikation!

För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Studentmedarbetare! Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Studentmedarbetare! Framtid Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utve... Visa mer
För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Studentmedarbetare!

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Studentmedarbetare!

Framtid
Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Var med på en resa med innovativa tekniska förbättringar där dina idéer är betydelsefulla.

Vår kommunikationsavdelning befinner sig i en utvecklingsfas. Som vår nya Studentmedarbetare spelar du en viktig roll i utvecklingen då du möjliggör att marknadskommunikatörerna kan lägga mer tid på strategiska och taktiska frågor. Dina arbetsuppgifter inkluderar – men är inte begränsade till – att bevaka vår gemensamma inkorg för uppdrag, skapa olika typer av innehåll i form av text och design, hantera brevutskick och göra enklare uppdateringar på webb och intranät. Du är en viktig del i att företaget når sina affärsmål, har nöjda kunder, bidrar till ett hållbart samhälle samt attraherar och behåller engagerade medarbetare.

För att lyckas väl i rollen har du en pågående relevant akademisk utbildning inom informationsdesign, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du är en serviceinriktad person och en van användare av programmen i Office-paketet och Adobe Creative Suite. Du har goda kunskaper i svenska och är bekväm med att ha kontakt med beställare via mejl, chatt och telefon.

”Vi vill sticka ut och alla gör sitt för att bidra till vår vision att skapa hållbart värde i allt vi gör.” Kjell Andersson

Engagemang
Medarbetarna är det viktigaste vi har! Vi värnar om hög trivselnivå på arbetsplatsen och att vi tillsammans arbetar med sammanhållning och en engagerande ”vi-känsla”. Vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon.

Vid frågor kontakta Richard Fröjdendal, Kommunikationschef. Du når honom på 016-10 64 89 eller [email protected].

En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning med registerkontroll samt svenskt medborgarskap. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest.

Ansök senast den 20 november 2022. Visa mindre

Content Delivery

Would you like to take lead of our marketing channels and deliver and activate great content for Volvo Construction Equipment? Here at Volvo Construction Equipment, we are driven by the idea that with imagination, dedication, and technological innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It´s up to us! We believe in a sustainable future, and with the global construction industry as our arena, we... Visa mer
Would you like to take lead of our marketing channels and deliver and activate great content for Volvo Construction Equipment?


Here at Volvo Construction Equipment, we are driven by the idea that with imagination, dedication, and technological innovation, we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter and more connected. It´s up to us! We believe in a sustainable future, and with the global construction industry as our arena, we work together with our customers to turn this belief into a reality for people everywhere. That is our purpose, and we live and breathe it every day.


Are you one of the digital natives that can contribute on our journey ahead? Are you interested in taking part in our digital transformation and the challenge of attracting the attention of our different stakeholders through our marketing channels?


Right now we are looking for our next team member, driven by the opportunity of managing content for different channels, online and offline - from translations of texts to media assembly and channel activation. Just like the rest of the Delivery & Support team you will belong to the Center of Competence (CoC) that works across teams worldwide. You will also be part of Sales Region Europe/International. In the end you will work where the business needs you and the opportunities are endless for someone that is willing to try new ways of working.


Challenge description:


Your ultimate role in this position is to understand how we best interact with different stakeholder and target groups, and to apply that knowledge in how we communicate through our channels. You will work in close collaboration with other team members in the regions and within the Brand, Marketing and Communications community.


Competencies/qualifications:
Experience from digital communication including channel activation, both social media and web content management.
You are structured and great at managing projects.
You dare to challenge the known, test and try new ways - to overcome difficulties and learn from it.
You are used to work effectively in diverse teams, a team player with a do it together mindset.

Who are you?


We might not know yet. But if our entrepreneurial spirit, adaptability, accountability and an innovative and customer-focused mindset light your inner fire, you might be the next player in our great team! In preparation for our discussion, we would appreciate if you could consider the following questions in your application/ cover letter:
What is the bravest decision you have taken in the last 6 months?
Describe your most successful collaboration the last year?

For more information please contact
Hiring manager Marklund, Linda +46 16 5414506


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site. Visa mindre

Hej Studentmedarbetare Kommunikation!

För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Studentmedarbetare! Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Studentmedarbetare! Framtid Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utve... Visa mer
För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Studentmedarbetare!

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Studentmedarbetare!

Framtid
Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Var med på en resa med innovativa tekniska förbättringar där dina idéer är betydelsefulla.

Vår kommunikationsavdelning befinner sig i en utvecklingsfas. Som vår nya Studentmedarbetare spelar du en viktig roll i utvecklingen då du möjliggör att marknadskommunikatörerna kan lägga mer tid på strategiska och taktiska frågor. Dina arbetsuppgifter inkluderar – men är inte begränsade till – att bevaka vår gemensamma inkorg för uppdrag, skapa olika typer av innehåll i form av text och design, hantera brevutskick och göra enklare uppdateringar på webb och intranät. Du är en viktig del i att företaget når sina affärsmål, har nöjda kunder, bidrar till ett hållbart samhälle samt attraherar och behåller engagerade medarbetare.

För att lyckas väl i rollen har du relevant akademisk utbildning inom informationsdesign, marknadsföring eller annan motsvarande utbildning. Du är en serviceinriktad person och en van användare av programmen i Office-paketet och Adobe Creative Suite. Du har goda kunskaper i svenska och är bekväm med att ha kontakt med beställare via mejl, chatt och telefon.

”Vi vill sticka ut och alla gör sitt för att bidra till vår vision att skapa hållbart värde i allt vi gör.” Kjell Andersson

Engagemang
Medarbetarna är det viktigaste vi har! Vi värnar om hög trivselnivå på arbetsplatsen och att vi tillsammans arbetar med sammanhållning och en engagerande ”vi-känsla”. Vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon.

Vid frågor kontakta Richard Fröjdendal, Kommunikationschef. Du når honom på 016-10 64 89 eller [email protected].

En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning med registerkontroll samt svenskt medborgarskap. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest.

Ansök senast den 20 november 2022. Visa mindre

Hej vikarierande Marknadskommunikatör!

För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Marknadskommunikatör! Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare för ett vikariat på ca ett år. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Marknadskommunikatör! Framtid Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst d... Visa mer
För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Marknadskommunikatör!

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare för ett vikariat på ca ett år. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Marknadskommunikatör!

Framtid
Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Var med på en resa med innovativa tekniska förbättringar där dina idéer är betydelsefulla.

Som Kommunikatör tar du fram kommunikationsstrategier och planer för olika projekt och kampanjer samt säkerställer att dessa levereras och verkställs i tid. Med kunden och kundreseperspektivet i åtanke utvecklar och producerar du marknadsmaterial som följer våra varumärkesprofiler med ett tydligt resultatfokus. Uppföljning av genomförda insatser i form av mätbara konverterings- och investeringsresultat ingår också i rollen.

För att lyckas väl i tjänsten har du en relevant akademisk utbildning inom exempelvis informationsdesign eller marknadsföring. Du är väl insatt i olika CMS-system och är en van användare av programmen i Adobe Creative Suite. Vi tror att du har gedigen erfarenhet från att planera och producera resultatdrivande kommunikation och marknadsmaterial ur ett kundperspektiv. Du har också goda kunskaper om hur man skapar säljande innehåll för digitala kanaler. Erfarenhet av att skapa kommersiell kommunikation inom flera olika branscher samt kunskaper inom UX och UI ser vi som meriterande.

”Vi vill sticka ut och alla gör sitt för att bidra till vår vision att skapa hållbart värde i allt vi gör.” Kjell Andersson

Engagemang
Medarbetarna är det viktigaste vi har! Vi värnar om hög trivselnivå på arbetsplatsen och att vi tillsammans arbetar med sammanhållning och en engagerande ”vi-känsla”. Vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon.

Vid frågor kontakta Richard Fröjdendal, Kommunikationschef. Du når honom på 016-10 64 89 eller [email protected].

En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning med registerkontroll samt svenskt medborgarskap. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest.

Ansök senast den 23 oktober 2022. Visa mindre

Marknadskommunikatör på deltid till Västerås

Vill du arbeta i en kreativ och administrativ roll? Är du kanske nyutexaminerad eller studerar marknadsföring? Läs mer nedan och ansök idag! Om rollen För kunds räkning söker vi nu en ansvarsfull person för arbetsuppgifter inom kommunikation. Rollen som marknadskommunikatör / marknadsadministratör består av två ansvarsområden; nyhetsbrev och marketing automation. Du kommer att stötta upp marknadsavdelningen och skapa nyhetsbrev som skickas ut enligt färdig... Visa mer
Vill du arbeta i en kreativ och administrativ roll? Är du kanske nyutexaminerad eller studerar marknadsföring? Läs mer nedan och ansök idag!
Om rollen
För kunds räkning söker vi nu en ansvarsfull person för arbetsuppgifter inom kommunikation. Rollen som marknadskommunikatör / marknadsadministratör består av två ansvarsområden; nyhetsbrev och marketing automation. Du kommer att stötta upp marknadsavdelningen och skapa nyhetsbrev som skickas ut enligt färdig kampanj samt löpande samla in content från kommunikatörerna. Inom marketing automation handlar det om att arbeta med Engagement Programs och bistå med kontinuerligt arbete kring kampanjer i verktyget Salesforce / Pardot. Det kan både innebära färdiga globala kampanjer som ska implementeras eller att skapa nya för den svenska marknaden.
Övriga arbetssysslor:
Följa upp och ta fram statistik för nyhetsbreven, föreslå förbättringar
Göra mailutskick
Skapa formulär

Din profil
Vi söker dig som besitter en blandning av kreativitet och struktur och som kan prioritera dina arbetsuppgifter och hålla deadlines. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av marknadsföring, kommunikation eller liknande. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete väl och har en god samarbetsförmåga.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av verktyget Salesforce / Pardot eller liknande
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Övrigt
Startdatum: 1/4 2022
Slutdatum: 30/11 2022
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag / Bemanning
Omfattning: Deltid ca 50%
Ort: Västerås
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Marknadskommunikatör med pressansvar

Arbetsplatsen Vill du vara med och utveckla Kfast varumärke & kommunikation i Eskilstuna? På avdelningen HR, Kommunikation och Marknad har du 10 engagerade och drivna kollegor, varav vi är tre personer som har spetskompetens inom kommunikation samt en person inom marknad. Avdelningens mål är att bygga varumärke; internt och externt. Vi utökar till hösten vårt team med en marknadskommunikatör med pressansvar. Vi är mitt uppe i en förändringsresa som förf... Visa mer
Arbetsplatsen

Vill du vara med och utveckla Kfast varumärke & kommunikation i Eskilstuna? På avdelningen HR, Kommunikation och Marknad har du 10 engagerade och drivna kollegor, varav vi är tre personer som har spetskompetens inom kommunikation samt en person inom marknad. Avdelningens mål är att bygga varumärke; internt och externt.

Vi utökar till hösten vårt team med en marknadskommunikatör med pressansvar. Vi är mitt uppe i en förändringsresa som förflyttar kommunikationen för att samlat nå vår gemensamma mission ?Kfast som det samhällsbyggande fastighetsbolaget som utvecklar Eskilstuna så att livet får plats och platser får liv.? Tillsammans har vi fokus på ett strategiskt och långsiktigt arbete.


Vad innebär uppdraget?

Kommunikations- och marknadsteamet ska arbeta proaktivt och planerat med bolagets kommunikation och agera som taktiskt stöd till organisationen. I rollen som marknadskommunikatör är ditt uppdrag att utveckla tydlig kommunikation och kampanjer som stödjer uppdraget som samhällsbyggare i Eskilstuna. Som marknadskommunikatör har du ett helhetsansvar för bolaget även om du mer specifikt koncentrerar dig på bostadskund och kunddialoger där vi ser att lokala medier och press är en viktig kanal. Du kommer vara navet för vår presskommunikation.

Du ansvarar för att strategiskt, taktiskt såväl som att operativt samordna verksamheternas interna och externa kommunikation. Du projektleder och producerar kommunikationsplaner, sätter budskap och agerar stöd för verksamheten i marknads- och pressfrågor. I arbetet ingår även frågor kopplade till evenemang, sponsring- och partnerskap. Du leder dina projekt självständigt men arbetar också tätt tillsammans med kollegor inom funktionen.


Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
? En akademisk examen inom marknadsföring, kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
? Flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikation, inklusive digital kommunikation
? Arbetat med att förstärka kundupplevelsen av tjänst och eller produkt ur kommunikationsperspektiv
? Goda kunskaper i redigeringsverktyg exempelvis Indesign, Photoshop odyl.
? Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg exempelvis Sharepoint eller Wordpress.

Har du tidigare erfarenhet från att ha arbetat som pressansvarig är det meriterande.

Vi ser att du trivas med detta uppdrag om du som person är:
? Kundfokuserad och har en utmärkt förmåga att omsätta insikter och kundbehov till kommunikationsinnehåll.
? Samarbetsvillig, stark i nätverkande och har utmärkt kommunikationsförmåga.
? Ambitiös och har en drivkraft att överträffa kundernas förväntningar.
? Strukturerad, analytisk och har ett öga för detaljer.
? Självstartande och tycker om att leda olika initiativ och kommunikationsprojekt.
? Positiv i ditt tänkesätt och har en "kan göra" attityd.

Du har en god språkkänsla och är skicklig på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Vidare är du en kreativ person som tar initiativ och agerar med trygghet, service och utveckling i fokus. Du är driven och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat. För dig är laget större än jaget.

På Kfast kommer du jobba med kollegor som tillsammans med dig kommer att utveckla Eskilstuna ? så att livet får plats och platser får liv.

Välkommen in med din ansökan redan idag!


Mer information

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast: 220622
Referensnummer: 7509


Kfast är Eskilstunas största fastighetsbolag och letar du efter en stabil, stor och schysst arbetsgivare ? då är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss får du många kollegor att ?kroka arm med? och tillsammans arbetar vi med stort fokus på det som vi kallar för, affärsmässig samhällsnytta. Med det menar vi att våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna! Visa mindre

Partneransvarig till Eskilstuna Stadsmission

Vi är en av tio stadsmissioner i Sverige. Vi driver professionellt socialt arbete med målet att verka för en mänskligare stad för alla. Vår utgångspunkt är att alla människor har ett unikt värde och vårt mål är att i relation till enskilda individer se, lindra och förändra. I relation till samhället är vårt mål att utmana, komplettera och engagera. Eskilstuna Stadsmission är en allmännyttig och ideell förening. Eskilstuna Stadsmission driver verksamhet... Visa mer
Vi är en av tio stadsmissioner i Sverige.

Vi driver professionellt socialt arbete med målet att verka för en mänskligare stad för alla. Vår utgångspunkt är att alla människor har ett unikt värde och vårt mål är att i relation till enskilda individer se, lindra och förändra. I relation till samhället är vårt mål att utmana, komplettera och engagera. Eskilstuna Stadsmission är en allmännyttig och ideell förening.

Eskilstuna Stadsmission driver verksamheter i Eskilstuna, Nyköping och Flen.

Arbetsplatsbeskrivning
Eskilstuna Stadsmission bedriver ett flertal sociala verksamheter som kontinuerligt vidareutvecklas och kvalitetssäkras, hand i hand med en aktiv omvärldsbevakning för att synliggöra behov av kompletterande sociala insatser där det offentliga inte räcker till. Ett av målen som Stadsmissionen har är att bygga starka och lokalt förankrade nätverk där vi tillsammans med det offentliga, medlemsförsamlingar, ideella föreningar, näringslivet och enskilda privatpersoner kan hitta former för samverkan för att möta den yttersta utsattheten och skapa en tryggare och mer inkluderande stad för alla.

Vi söker nu en partneransvarig, arbetstid förlagt till vardagar dagtid. Tjänstgöringsgrad 70–100%. Huvudsakliga tjänstgöringsställe är Eskilstuna men tjänsten kräver regelbundna besök i Nyköping och Flen.

Uppdrag
I rollen som partneransvarig är du med och arbetar för att stärka och utveckla varumärket Eskilstuna Stadsmission samt bygga upp och främja relationer till våra medlemmar, partners, givare och andra viktiga kontakter. Du arbetar i teamet kommunikation och insamling med ansvar för att utveckla strategi och rutiner för hur Eskilstuna Stadsmission kan öka sin insamlingsvolym genom partnerskap.

Förutom att representera organisationen som helhet bidrar du även med att representera specifika verksamheter, så som dotterbolaget Gårdsjöns Tonårsvård AB. Du deltar även i arbetet att ta fram och följa upp ramavtal med kommuner för placering av ungdomar i våra två behandlingshem.

För att arbetet ska få den styrning och förankring som krävs så ingår du i ledningsgruppen. I rollen har du en väl avgränsad kommunikationsbudget för det löpande arbetet vilken förvaltas i dialog med direktor utifrån strategins målsättningar. 

I arbetet ingår följande arbetsuppgifter:

- Rekrytering av nya partners samt utveckling av befintliga samarbeten.
- Medverka i relevanta nätverk lokalt och nationellt.
- Delta i genomförande och planering av säljaktiviteter.
- Framtagande av kommunikationsmaterial och samarbetspaket tillsammans med insamling och kommunikation.
- Delta och presentera organisationen på mässor och event.
- Delta i framtagande och uppföljning av avtal och ramavtal samt kundrelaterade åtgärder, så som kvalitets- och återrapportering till partners och kunder.

 

Kompetens
Som person har du ett förtroendeingivande förhållningssätt och mycket god förmåga att bygga relationer. Du inspirerar din omgivning och beslutsfattare på olika nivåer genom ditt driv och din kreativitet. God samarbetsförmåga både internt och externt med ett lösningsfokuserat arbetssätt är en förutsättning. Du är analytisk, strategisk och utvecklingsorienterad samt resultatinriktad och motiveras av högt ställda mål. Vidare har du ett starkt samhällsengagemang, intresse för människor i social utsatthet. Du delar Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle.

 Vi söker dig som har:
- Bakgrund inom socialt arbete
- Erfarenhet av B2B (business to business) – kommunikation och försäljning
- Vana att ta ansvar för komplexa frågor och arbetar strategiskt och självständigt för att nå uppsatta resultatmål
- God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- B-körkort och tillgång till egen bil

Meriterande:
- Om du har erfarenhet från företagsinsamling, stora givare, CSR och eller sponsring.
- Om du redan nu har ett nätverk i Sörmland.
- Akademisk utbildning inom marknad, sälj eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Visa mindre

Product Marketing Manager till Leine Linde

Ansök    Nov 18    Experis AB    Marknadskommunikatör
Vi söker dig som är analytisk, kreativ och duktig på att skriva. Leine Linde är ett internationellt företag som är världsledande inom utveckling och tillverkning av pulsgivare, sensorer och elektronik för tillämpningar inom tyngre industri. Pulsgivare är en liten, men kritisk del i alla moderna automationsprocesser, i till exempel stålverk och pappersbruk. De används också i vindkraftverk, stora hamnkranar och i anläggningsmaskiner. Pulsgivarens uppgift... Visa mer
Vi söker dig som är analytisk, kreativ och duktig på att skriva.

Leine Linde är ett internationellt företag som är världsledande inom utveckling och tillverkning av pulsgivare, sensorer och elektronik för tillämpningar inom tyngre industri. Pulsgivare är en liten, men kritisk del i alla moderna automationsprocesser, i till exempel stålverk och pappersbruk. De används också i vindkraftverk, stora hamnkranar och i anläggningsmaskiner. Pulsgivarens uppgift är att mäta rotationshastighet eller position kring en axel. Leine Lindes produkter hör till premiumsegmentet och är särskilt konkurrenskraftiga där det krävs hög tillförlitlighet och noggrannhet i mer utmanande miljöer.

Nu söker vi en Product Marketing Manager med teknikintresse till en ny roll som ska komplettera vår marknadskommunikationsavdelning på huvudkontoret i Strängnäs. Vi behöver dig som är lite mer senior och van att självständigt skriva och producera marknadsmaterial och som kan översätta funktionalitet och specifikationer till kundnytta och säljargument.

Om tjänsten

Som Product Marketing Manager tillhör du vår inhouse-byrå där det också finns AD/formgivare, Digital Marketing Manager och en copywriter (temporärt/på deltid) som också rapporterar till Head of Marketing. Du kommer dessutom att arbeta nära produktcheferna som är huvudansvariga för marknadsföringen av sina respektive produkter.

Tjänsten har en tyngdpunkt på textinnehåll och målgruppsanpassade budskap. Vi värderar därför förmåga att sätta sig in i företagets produkter och förutsättningarna i specifika marknadssegment högt. Eftersom vi är ett multinationellt bolag där en stor del av försäljningen går på export bör du kunna uttrycka dig tydligt och obehindrat på både engelska och svenska.
Vi uppskattar också om du har en bredare kunskap när det gäller att producera olika sorters marknadsmaterial, till exempel i Powerpoint, InDesign eller Photoshop eller om du har vana av att använda verktyg för webbpublicering och e-postutskick. Även annan kompetens kan vara meriterande.

Bland arbetsuppgifterna ingår att:

* Copywriting på engelska och svenska till webb, tryck och sociala medier
* Översätta ingenjörsspråk och tekniska egenskaper till kundnytta och säljargument
* Skriva sökmotoroptimerade texter, kundcase mm
* Planera och genomföra marknadsföringskampanjer och lanseringar tillsammans med övriga teamet
* Producera marknadsmaterial för våra produkter och lösningar, i varierande kanaler
* Assistera produktcheferna med konkurrentanalyser och marknadspositionering
* Handla upp och hantera översättningstjänster och andra externa tjänster

Om dig

Vi söker dig som är bra på att få saker ur händerna och som kombinerar marknadsföringskompetens och kreativitet med analytisk förmåga och ett sunt teknikintresse. Du ska kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och planera, prioritera och organisera ditt eget arbete. Självklart har du också en god social kompetens och förmåga att samarbeta med allt från kreatörer till ingenjörer.

Det här är en tjänst för dig som har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete, antingen från en marknadsavdelning, reklambyrå eller som fristående konsult. Lönen kommer att sättas i förhållande till din erfarenhet och kompetens.

Att arbeta på Leine Linde

Leine Linde är ett ekonomiskt stabilt företag som ger sina medarbetare förutsättningar för en bra balans i livet. Organisationen är internationell, präglad av affärsdriv, noggrannhet och prestigelöshet. Vi har en god sammanhållning och för den som vill finns möjlighet att delta i olika friskvårdsaktiviteter som företaget arrangerar.

Rollen som Product Marketing Manager är ny hos oss vilket betyder att du har viss möjlighet att sätta din egen prägel på rollen.

Ansökan

Sök tjänsten via www.jeffersonwells.se. För mer information om rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Thomas Andersson hos Jefferson Wells på 070-2769953.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till enheten för HR, Kommunikation och Marknad

Vilka är vi? Eskilstuna är Södermanlands största stad och beräknas fortsatt att växa. En fantastisk möjlighet och utmaning på samma gång. Vi på Kfast är stolta över att vara med och bidra till Eskilstunas utveckling. Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter i Eskilstuna, från bostäder till förskolor och äldreomsorg. Närmare 15 800 Eskilstunabor har sina hem i våra drygt 7 100 bostäder med tillhörande lok... Visa mer
Vilka är vi?

Eskilstuna är Södermanlands största stad och beräknas fortsatt att växa. En fantastisk möjlighet och utmaning på samma gång. Vi på Kfast är stolta över att vara med och bidra till Eskilstunas utveckling. Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter i Eskilstuna, från bostäder till förskolor och äldreomsorg. Närmare 15 800 Eskilstunabor har sina hem i våra drygt 7 100 bostäder med tillhörande lokaler och vi har siktet inställt på att bygga 300 nya bostäder varje år. Vi förvaltar också cirka 560 000 kvm kommunala verksamhetslokaler och egna samhällsfastigheter på cirka 65 000 kvm däribland Munktellbadet och STIGA Sports Arena. Totalt är vi 460 anställda som alla arbetar för Eskilstunas utveckling.

Vi söker nu en kommunikatör till enheten för HR, Kommunikation och Marknad. På enheten HR, Kommunikation och Marknad har du 10 engagerade och drivna kollegor, varav vi är tre som har spetskompetens inom kommunikation. Enhetens mål är att bygga varumärke; internt och externt.

Vad innebär uppdraget?

I rollen som kommunikatör kommer du ha ett tätt samarbete med dina kollegor. I din vardag kommer du att möta Kfasts chefer och medarbetare, där du är experten på kommunikation. Det innebär bland annat att du formulerar och paketerar budskap och anpassar utifrån målgrupp.

Mer specifikt kommer du att:
? Arbeta med digitala kanaler, tex hemsida, intranät, Linkedin, Facebook
? Arbeta med löpande kommunikationsarbete, exempelvis skriva pressmeddelande och bearbeta texter
? Bidra till en proaktiv kommunikation genom att ta fram kommunikationsplaner.

Du bidrar till att skapa en kommunikativ organisation genom att vara konsultativ och coachande i ditt arbete där ett verksamhetsnära perspektiv är centralt.

För att lyckas med uppdraget söker vi dig som har en god språkkänsla, är kreativ och agerar med våra värdeord trygghet, service och utveckling i fokus. Du är trygg i din profession och driven som person.




Vilka erfarenheter har du med dig?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

? högskoleutbildning inom media/kommunikation eller annan utbildning/inriktning vi bedömer likvärdig.
? Minst fem års erfarenhet från kommunikationsarbete
? mycket goda kunskaper, både i tal och skrift, i svenska
? goda kunskaper och van att använda IT i vardagen, tex Officepaketet, Teams odyl
? kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
? goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
? goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis SharePoint, Wordpress)

Du är duktig på att lyssna in behov, inger förtroende och har en förmåga att på ett professionellt sätt skapa goda relationer. Vi ser att du är en person som är både utåtriktad och drivande och som kan leverera resultat. Du tar också egna initiativ och har förmåga att självständigt prioritera ditt arbete.

Vi ser fram emot att träffa dig och när du kommer till oss kan vi lova dig att du kommer att få kollegor med hög kompetens. Kollegor som tillsammans med dig kommer att utveckla Eskilstuna ? så att livet får plats och platser får liv.



Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Ansök senast: 2022?01-09
Referensnummer: 7087
Antal annonserade arbetstillfällen: 1




Kfast är Eskilstunas största fastighetsbolag och letar du efter en stabil, stor och schysst arbetsgivare ? då är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss får du många kollegor att ?kroka arm med? och tillsammans arbetar vi med stort fokus på det som vi kallar för, affärsmässig samhällsnytta. Med det menar vi att våra 460 medarbetare helt enkelt är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna! Visa mindre

Hej Kommunikatör!

För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Kommunikatör! Vi är inne i en expansiv fas och söker nu två nya medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Kommunikatör! Framtid Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Va... Visa mer
För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Kommunikatör!

Vi är inne i en expansiv fas och söker nu två nya medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Kommunikatör!

Framtid
Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Var med på en resa med innovativa tekniska förbättringar där dina idéer är betydelsefulla.

Som Kommunikatör tar du fram kommunikationsstrategier och planer för olika projekt och kampanjer samt säkerställer att dessa levereras och verkställs i tid. Du tar fram marknadsmaterial och koordinerar utvecklingen av detta i linje med våra varumärkesprofiler och kundreseperspektiv med ett tydligt resultatfokus. Uppföljning av genomförda insatser i form av mätbara konverterings- och investeringsresultat ingår också i rollen.

För att lyckas väl har du relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller marknad alternativt flera års motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är väl insatt i olika CMS-system samt är en van användare av programmen i Adobe Creative Suite och Microsoft Office. Vi tror att du har gedigen erfarenhet från att både planera och producera resultatdrivande kommunikation och marknadsmaterial ur ett kundperspektiv. Du har också goda kunskaper om hur man skapar säljande innehåll för digitala kanaler. Har du tidigare arbetat i både producerande och beställande roll samt jobbat med kommersiell kommunikation i flera olika branscher ser vi det som meriterande.

”Det känns bra att jobba på ett företag som fyller en viktig samhällsfunktion och som faktiskt gör skillnad på riktigt.” Isa Nelsson


Engagemang
Medarbetarna är det viktigaste vi har! Vi värnar om hög trivselnivå på arbetsplatsen och att vi tillsammans arbetar med sammanhållning och en engagerande ”vi-känsla”. Vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon.

Vid frågor kontakta Fredric Mazzarello, Marknadschef. Du når honom på 016-10 66 02 eller [email protected].

Ansök senast den 12 december 2021. Visa mindre

Marknadskommunikatör till Sörmlandstrafiken (Vikariat)

Ansök    Jan 19    REGION SÖRMLAND    Marknadskommunikatör
Kommunikationsstaben Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig! Om oss Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtrafi... Visa mer
Kommunikationsstaben Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig!

Om oss
Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtrafik. Trafiken utförs under varumärkena Sörmlandstrafiken och Mälartåg med det övergripande målet att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling. Tjänsten som marknadskommunikatör är organisatoriskt placerad på regionens kommunikationsstab. Placeringsort är Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som marknadskommunikatör arbetar du med extern kommunikation för varumärket Sörmlandstrafiken. Det innebär allt från strategisk kommunikationsplanering till genomförande av olika kommunikationsinsatser såsom att projektleda kampanjer, producera trafikinformation, producera och uppdatera informationsmaterial, mallar och trafikkartor och publicera i olika kanaler, samt ha huvudansvar för Sörmlandstrafikens Facebook-konto.

Du fungerar även som stöd för medarbetare och chefer i frågor som rör textproduktion, mediefrågor och kommunikationsplanering. Du är redaktör och strateg för digitala kanaler och har löpande kontakt med upphandlade kommunikationsbyråer. Tillsammans med chef och kollegor arbetar du med Sörmlandstrafikens varumärkesplattform och grafisk profil.

Din kompetens
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning inom kommunikation, grafisk formgivning eller bildproduktion. Du är van att producera grafiskt material för både print, sociala medier och andra digitala kanaler. Du är duktig på moderna IT-verktyg i allmänhet och du ska vara van att använda Adobes Creative Suite. Det är meriterande om du har erfarenhet av filmproduktion och att jobba med rörligt material. Ytterligare ett plus är om du har erfarenhet av webbpubliceringsverktyg. I rollen krävs att du självständigt kan planera, producera och följa upp innehåll i sociala medier.

Du är trygg i dig själv och din yrkesroll. Det innebär att du har förmågan att se vad som behöver göras – och sedan gör det. Ditt servicetänk och din förmåga att lyssna in kollegors och kunders behov är mycket viktiga för att lyckas i rollen. I rollen ingår att samverka och förankra, både internt och externt, och förmåga att prata med många aktörer samtidigt. Vi förutsätter att du har intresse för samhällsfrågor och gillar offentlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat till och med 2021-10-01 med chans till förlängning till och med 2021-12-31. Heltid.
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Kommunikatör Johan Tollén, 072-142 03 40.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på kommunikationsstaben!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-01-29.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Kommunikatör till Eskilstuna

Ansök    Maj 4    Randstad AB    Marknadskommunikatör
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av webbuppdateringar och webbförvaltning samt digitala kanaler?  Är du en person som har  grafisk kunskap, känsla för detalj, stil och visualisering och är van att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor? Randstad söker en kommunikatör i Eskilstuna för uppdrag hos kund fram till 2021-12-31. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av webbuppdateringar och webbförvaltning samt digitala kanaler?  Är du en person som har  grafisk kunskap, känsla för detalj, stil och visualisering och är van att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor? Randstad söker en kommunikatör i Eskilstuna för uppdrag hos kund fram till 2021-12-31.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss 

Ansvarsområden
I rollen som kommunikatör kommer du proaktivt identifiera behov av kommunikationsaktiviteter i verksamheten hos kunden. Du kommer även ge stöd och råd i kommunikationsfrågor till kollegor samt chefer på olika avdelningar. Främst kommer du att arbeta i projektform tillsammans med team som samordnar, driver och utvecklar kommunikationsarbetet framåt. Målgruppen är små- och medelstora företag. Man befinner sig just nu i slutfasen av projektet och du kommer vara med och framställa resultatet olika kanaler som exempelvis i Powerpoint,  text, film och sociala medier. 


Mer specifikt kommer du att


Bidra till arbete med metodutveckling och förändringsarbete


Ta fram kommunikationsstrategier


Arbete med digitala kanaler


Löpande kommunikationsarbete, exempelvis webbuppdatering, skriva pressmeddelanden, bearbetning av texter


Till viss del kommer du även ta fram trycksaker och rapporter


Här välkomnas du till en grupp kommunikatörer som arbetar självständigt såväl som i grupp. Kommunikatörerna utvärderar och genomför målgruppsanalyser. Du kommer även ha kontakt med olika leverantörer.



Arbetstider
Heltid, uppdraget förväntas starta senast 1/6 och löper fram till 2021-12-31. Arbetstid: dagtid.



Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker tjänsten har en god språkkänsla. Vidare är du en reflekterande, strategisk och analytisk person som har mod att agera. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser även att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbete.


Mer specifikt behöver du


högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning


kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande


mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.


goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt


goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)


Vi ser det som starkt meriterande om du tidigare arbetat som kommunikatör i offentlig verksamhet.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
2020-05-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sanna Ullbrand, konsultchef, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Kommunikatör till kund i Eskilstuna

Ansök    Sep 9    Randstad AB    Marknadskommunikatör
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av webbuppdateringar och digitala kanaler? Är du en person som har vana av att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor? Randstad söker en kommunikatör i Eskilstuna för uppdrag hos kund fram till 2020-12-31. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshäl... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av webbuppdateringar och digitala kanaler? Är du en person som har vana av att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor? Randstad söker en kommunikatör i Eskilstuna för uppdrag hos kund fram till 2020-12-31.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som kommunikatör kommer du proaktivt identifiera behov av kommunikationsaktiviteter i verksamheten hos kunden. Du kommer även ge stöd och råd i kommunikationsfrågor till kollegor samt chefer på olika avdelningar. Främst kommer du att arbeta i projektform tillsammans med team som samordnar, driver och utvecklar kommunikationsarbetet framåt. Målgruppen är små- och medelstora företag.


Mer specifikt kommer du att:
bidra till arbete med metodutveckling och förändringsarbete
ta fram kommunikationsstrategier
arbete med digitala kanaler
löpande kommunikationsarbete, exempelvis webbuppdatering, skriva pressmeddelanden, bearbetning av texter
till viss del kommer du även ta fram trycksaker och rapporter

Här välkomnas du till en grupp kommunikatörer som arbetar självständigt såväl som i grupp. Kommunikatörerna utvärderar och genomför målgruppsanalyser. Du kommer även ha kontakt med olika leverantörer.

Arbetstider
Heltid, uppdraget förväntas starta 2020-10-01 och löper fram till 2020-12-31. Arbetstiden är förlagd dagtid. 

Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker tjänsten har en god språkkänsla. Vidare är du en reflekterande, strategisk och analytisk person som har mod att agera. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser även att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbete.


Mer specifikt behöver du:
högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)

Vi ser det som starkt meriterande om du tidigare arbetat som kommunikatör i offentlig verksamhet.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
2020-09-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Stina Axberg, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Marknadskommunikatör till Wavin i Eskilstuna

Ansök    Feb 4    Wavin Sverige    Marknadskommunikatör
Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande. Huvudkontoret ligger i Kjula utanför Eskilstuna. Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har 12 000 ... Visa mer
Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande. Huvudkontoret ligger i Kjula utanför Eskilstuna.

Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har 12 000 anställda i över 40 länder och verkar under varumärken som Wavin, Amanco och Pavco.

Vill du bli del av ett väletablerat och globalt företag med engagerade kollegor? Wavin söker just nu dig som vill anta utmaningen som Marknadskommunikatör. Om du uppskattar att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter och fungerar bra i ett högt tempo är denna tjänst helt rätt. Läs mer via www.wavin.se

Om rollen
Den nya rollen som Marknadskommunikatör på Wavin kommer vara dynamisk och du kommer att ansvara för kampanjer, digitala kampanjer och arbetsflöden. Du samarbetar och upprättar aktiviteter med säljteamet och grossister där du segmenterar, säkrar och aktiverar rätt budskap för respektive kundsegment. Du är även delaktig i att sätta upp målsättningar tillsammans med säljcheferna. Du förväntas att arbeta brett inom marketing och växla mellan operativt och strategiskt genomförande. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att hantera våra CMS, SEO och CRM-system.

Arbetet består främst av att ansvara för marknadsaktiviteter i Sverige men du ingår även i nordiska och europeiska projekt. Det förekommer vissa resor emellanåt, både internt men även till kund, vilket du gärna ser som omväxling. Du blir en del av Wavins nordiska marknadsavdelning. Du rapporterar till närmaste chef i Danmark och den dagliga koordineringen sker lokalt av Team Lead i Sverige.

Placering är på huvudkontoret i Kjula utanför Eskilstuna.

Är det dig vi söker?
Wavin söker dig som är självgående och snabblärd samt har god kommunikationsförmåga. Du är van att arbeta strukturerat och självständigt. För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring eller media- och kommunikationsvetenskap, alternativt byggt på med en liknande utbildning.

Du har ett par års erfarenhet i en liknande roll med goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring, kampanjer och trade marketing samt en vilja att utvecklas och att arbeta mot högt uppsatta mål. Du är öppen för att ha en bra dialog med våra kunder i vissa projekt runt marknadsmaterial.

Vad kan Wavin erbjuda dig?
Vi erbjuder ett spännande, omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö. Här kommer du in i en spännande förändringsbenägen organisation med glatt engagerat team. Wavin är drivande i utvecklingen till ett bättre och mer flexibelt samhälle genom vårt erbjudande av lösningar.

Wavin arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare. Många anställda tar upp det faktum att den goda gemenskapen, trevliga arbetskollegor samt möjligheter till avancemang som den främsta anledningen till att de trivs så bra på jobbet.

Kontaktperson
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Wavin och Experis. Du kommer att bli anställd hos Wavin. Rekryteringsprocessen hanteras av Experis, och Wavins önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Experis kontaktperson Thomas Andersson på telefonnummer: 016-155733.

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Marknadskommunikatör till Sörmlandstrafiken (vikariat)

Ansök    Jun 22    REGION SÖRMLAND    Marknadskommunikatör
Kommunikationsstaben Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig! Om oss Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtrafi... Visa mer
Kommunikationsstaben Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig!

Om oss
Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtrafik. Trafiken utförs under varumärkena Sörmlandstrafiken och Mälartåg med det övergripande målet att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling. Tjänsten som marknadskommunikatör är organisatoriskt placerad på regionens kommunikationsstab. Placeringsort är Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som marknadskommunikatör arbetar du med extern kommunikation för varumärket Sörmlandstrafiken. Det innebär allt från strategisk kommunikationsplanering till genomförande av olika kommunikationsinsatser såsom att projektleda kampanjer, producera trafikinformation, producera och uppdatera informationsmaterial, mallar och trafikkartor och publicera i olika kanaler inklusive sociala medier.

Du fungerar även som stöd för medarbetare och chefer i frågor som rör textproduktion, mediefrågor och kommunikationsplanering. Du är redaktör och strateg för digitala kanaler och har löpande kontakt med upphandlade kommunikationsbyråer. Tillsammans med chef och kollegor arbetar du med Sörmlandstrafikens varumärkesplattform och grafisk profil.

Din kompetens
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning inom kommunikation, grafisk formgivning eller bildproduktion. Det är meriterande om du har jobbat i en säljande organisation och/eller med marknadsanalys. Du är van att producera grafiskt material för båda print, sociala medier och andra digitala kanaler. Du är duktig på moderna IT-verktyg i allmänhet och du ska vara van att använda Adobes Creative Suite. Det är meriterande om du har erfarenhet av filmproduktion och att jobba med rörligt material. Ytterligare ett plus är om du har erfarenhet av webbpubliceringsverktyg.

Du är trygg i dig själv och din yrkesroll. Det innebär att du har förmågan att se vad som behöver göras – och sedan gör det. Ditt servicetänk och din förmåga att lyssna in kollegors och kunders behov är mycket viktiga för att lyckas i rollen. I rollen ingår att samverka och förankra, både internt och externt, och förmåga att prata med många aktörer samtidigt. Vi förutsätter att du har intresse för samhällsfrågor och gillar offentlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Vikariat 1 år på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Marknadskommunikatör Sofia Wernersson, 076-695 76 99.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på kommunikationsstaben!

Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 2020-07-26.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Hej Marknadssupport!

Är du ett proffs på kundaktiviteter, planering och administration? Då kan du vara vår nya medarbetare inom rollen marknadssupport! Vem trivs hos oss? ”Jag trivs verkligen här på ESEM. Bredden och variationen i mina arbetsuppgifter gör att jag känner att jag har hittat rätt – det här är världens roligaste jobb! Här får jag användning av min kreativitet, flexibilitet och självklart även min förmåga att skapa riktade kommunikations- och marknadsmaterial so... Visa mer
Är du ett proffs på kundaktiviteter, planering och administration?
Då kan du vara vår nya medarbetare inom rollen marknadssupport!

Vem trivs hos oss?
”Jag trivs verkligen här på ESEM. Bredden och variationen i mina arbetsuppgifter gör att jag känner att jag har hittat rätt – det här är världens roligaste jobb! Här får jag användning av min kreativitet, flexibilitet och självklart även min förmåga att skapa riktade kommunikations- och marknadsmaterial som används både externt och internt. Sen är det såklart extra roligt att gå till jobbet varje dag när man har superhärliga kollegor som verkligen kan bjuda på sig själva och som alltid har nära till skratt."

Anna Roos, Kommunikatör inom marknadsavdelningen, Affärsområde Marknad & Försäljning

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en tjänst som marknadssupport inom vår Marknadsavdelning. Avdelningen är organisatoriskt placerad inom affärsområde Marknad & Försäljning och ansvarar övergripande för kundnöjdheten samt för att skapa tillväxt, försäljning i digitala kanaler och en konkurrenskraftig marknadsstrategi. Som marknadssupport kommer ditt huvuduppdrag vara att genomföra våra event, från planering till förberedelse på plats samt efterarbete. Du är placerad i Eskilstuna och rapporterar till marknadschefen.

Som marknadssupport är du idérik, har en stark drivkraft och utför dina arbetsuppgifter effektivt, genomtänkt och planerat. I rollen ingår administrativa uppgifter, som exempelvis fakturahantering, men även produktion av marknadsmaterial till våra interna och externa event. Därför bör du känna dig trygg i arbete som rör layout, originalframställning och textarbete. Du kommer ingå i arbetsgrupper för sponsringsuppdrag och studiebesök där du samarbetar med andra kollegor inom bolaget och inom kommunkoncernen i Eskilstuna. Arbetsbelastningen kan variera över året, så vi sätter stor vikt vid att du är van att hantera flera olika uppdrag parallellt samtidigt som du är flexibel, har lagkänsla och gärna kliver in och stöttar dina kollegor. Utöver det är du en ansvarstagande och utåtriktad person med god förmåga att samarbeta.

För att lyckas i rollen gillar du att leverera hög service samtidigt som du är lyhörd när du hanterar våra interna uppdragsgivares behov och förväntningar. Du gillar att jobba i team, både inom din avdelning men även inom resten av bolaget. Du har hög ansvarskänsla och utför dina arbetsuppgifter på ett välplanerat och strukturerat sätt.

Vilka är vi?
Vi är Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, och vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon. Vi värdesätter mångfald i vår verksamhet och strävar efter att alltid vara nära, modiga, schyssta och pålitliga. Se filmen om oss som arbetsgivare här. Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.

• Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com
• Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med våra närmare 500 medarbetare.
• Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljötjänsteföretaget.
• De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor

Vill du bli en av oss är du varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj 2019. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan!

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Marie Nylin, tf Marknadschef.

Du når Marie på telefon 016-10 60 33 eller via mejl [email protected]

Övrigt
Till rekryterings- och annonsföretag:
Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons. Visa mindre

Marknadskommunikatör till Sörmlandstrafiken

Ansök    Apr 11    Region Sörmland    Marknadskommunikatör
Kommunikationsstaben i Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig! Om oss Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtra... Visa mer
Kommunikationsstaben i Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du kreativ, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då har vi jobbet för dig!

Om oss
Region Sörmland ansvarar för den regionala kollektivtrafiken. Vår verksamhet bidrar till regional utveckling, god miljö och ska tillgodose invånarnas behov av kollektivtrafik. Trafiken utförs under varumärkena Sörmlandstrafiken och Mälartåg med det övergripande målet att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.

Tjänsten som marknadskommunikatör är organisatoriskt placerad på regionens kommunikationsstab. Placeringsort är Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som marknadskommunikatör arbetar du med extern kommunikation för varumärket Sörmlandstrafiken. Det innebär allt från strategisk kommunikationsplanering till genomförande av olika kommunikationsinsatser såsom att projektleda kampanjer, producera trafikinformation, producera och uppdatera informationsmaterial, mallar och trafikkartor och publicera i olika kanaler inklusive sociala.

Du fungerar även som stöd för medarbetare och chefer i frågor som rör textproduktion, mediefrågor och kommunikationsplanering. Du är redaktör och strateg för digitala kanaler och har löpande kontakt med upphandlade kommunikationsbyråer. Tillsammans med chef och kollegor arbetar du med Sörmlandstrafikens varumärkesplattform och grafisk profilen.

Din kompetens
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning inom kommunikation, grafisk formgivning eller bildproduktion. Det är meriterande om du har jobbat i en säljande organisation och/eller med marknadsanalys. Du är en skicklig skribent som är van att anpassa budskap efter olika mottagare och medier. Du är duktig på moderna IT-verktyg i allmänhet och du ska vara van att använda Adobes Creative Suite samt verktyg för filmredigering .Ytterligare ett plus är om du har erfarenhet av webbpubliceringsverktyg.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Personliga egenskaper
Du är trygg i dig själv och din yrkesroll. Det innebär att du har förmågan att se vad som behöver göras – och sedan gör det. Ditt servicetänk och din förmåga att lyssna in kollegors och kunders behov är mycket viktiga för att lyckas i rollen. I rollen ingår att samverka och förankra, både internt och externt, varför du har förmåga att prata med många aktörer samtidigt och hålla många bollar i luften utan att tappa dem. Vi förutsätter att du har intresse för samhällsfrågor och gillar offentlig verksamhet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Kommunikationsdirektör Maria Karlsson, 070-298 33 86.
Fackliga företrädare söks via växeln, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på kommunikationsstaben!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2019-05-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre