Lediga jobb som Kundtjänstchef i Eskilstuna

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Fordonstekniker

Ansök    Mar 5    Randstad AB    Kundtjänstchef
Arbetsbeskrivning El och Diesel söker en engagerad och kunnig arbetsledande fordonstekniker som kommer att vara ansvarig för att leda och organisera vårt team av tekniker. Du kommer att bemöta kunder och ansvara för att upprätthålla en hög standard av kundservice och etablera långsiktiga relationer med kunder. Vi söker någon som trivs i en dynamisk teknisk miljö, gillar att jobba med människor och är en naturlig ledare. Du kommer att spela en nyckelroll i ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
El och Diesel söker en engagerad och kunnig arbetsledande fordonstekniker som kommer att vara ansvarig för att leda och organisera vårt team av tekniker. Du kommer att bemöta kunder och ansvara för att upprätthålla en hög standard av kundservice och etablera långsiktiga relationer med kunder. Vi söker någon som trivs i en dynamisk teknisk miljö, gillar att jobba med människor och är en naturlig ledare. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa effektiviteten och framgången för vår bilverkstad.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas.
Har du frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult [email protected] eller [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens och kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som arbetsledande fordonstekniker kommer du att leda och fördela arbetet för våra servicetekniker och vara behjälplig i deras arbete samt vara ansiktet utåt för våra kunder. I rollen kommer du att ha ett tätt samarbete med platschef, servicetekniker samt säljare för reservdelar och maskiner. I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter. Du kommer utöver ditt arbete som fordonstekniker även själv arbeta som servicetekniker då behov uppstår.
Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kompetent arbetsledare till vårt team!

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du har:
erfarenhet av personalledning
teknikerutbildning och/eller praktisk erfarenhet inom tekniskt arbete
teknisk förståelse
god datorvana
god förmåga att uttryck i svenska i tal och skrift
körkort lägst B, högre behörighet är meriterande

Vi ser gärna att du också har erfarenhet av liknande befattningar och är van att hantera kundkontakter. Meriterande är övergripande kunskaper i fordonsbranschen både inom entreprenad och personbil.
Du trivs med prestigelöst arbete och brinner för lösningar samt tar ansvar för beslut och trivs i samarbete med kollegor. Din förmåga att kommunicera effektivt och erbjuda en förstklassig service till våra kunder är viktigt. Arbeta i ett team där öppenhet, lösningstänkande och ansvarstagande är nyckelorden för att skapa en positiv arbetsmiljö och leverera högsta kvalitet inom fordonsbranschen.
Vid anställning får du möjlighet att gå utbildningar:
·        Utbildning i AC behörighet kat V
·        Utbildning för behörighet att släcka besiktnings 2:or

Om företaget

El & Diesel i Eskilstuna AB
Vi är en kvalificerad all-bilverkstad inom Bosch Car Service.
Hos oss jobbar vi med alla typer av bilreparationer och bilservice för dom flesta märken -bensin, diesel och eldrivna bilar. Vi utför diagnos och kontroll av bilens elektronik med Bosch avancerade testteknik. Vi använder bilreservdelar med Boschgaranterad kvalitet. Det innebär att vi jobbar med samma kvalitetskrav som hos märkesverkstäder med bibehållen nybilsgaranti. Vi har ackreditering för att släcka besiktnings 2:or. Visa mindre

Administratör

Ansök    Jan 30    Randstad AB    Kundtjänstchef
Arbetsbeskrivning Just nu söker vi administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder! Vi söker dig som har en bakgrund inom administration eller viljan att testa på något nytt och beskriver dig själv som serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder!


Vi söker dig som har en bakgrund inom administration eller viljan att testa på något nytt och beskriver dig själv som serviceinriktad, noggrann och strukturerad.






Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten innebär många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden


Som administratör hos våra kunder kan ibland arbetet innefatta flera olika arbetsuppgifter och till viss del i högt tempo. Därför ser du att du är en person som är flexibel, du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du behöver vara lyhörd och serviceminded då många uppdrag innefattar kundkontakt. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta, du har ett prestigelöst mindset och har lätt för att samarbeta med andra. Du är van att hantera och möta deadlines och du är lösningsorienterad.






För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.



Kvalifikationer
Krav:


Flytande svenska och engelska i tal och skrift
God datavana/systemförståelse
Körkort B
Gymnasieutbildning

Meriterande:


Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Arbetsledare

Ansök    Feb 15    Randstad AB    Kundtjänstchef
Arbetsbeskrivning El och Diesel söker en engagerad och kunnig arbetsledande fordonstekniker som kommer att vara ansvarig för att leda och organisera vårt team av tekniker. Du kommer att bemöta kunder och ansvara för att upprätthålla en hög standard av kundservice och etablera långsiktiga relationer med kunder. Vi söker någon som trivs i en dynamisk teknisk miljö, gillar att jobba med människor och är en naturlig ledare. Du kommer att spela en nyckelroll i ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
El och Diesel söker en engagerad och kunnig arbetsledande fordonstekniker som kommer att vara ansvarig för att leda och organisera vårt team av tekniker. Du kommer att bemöta kunder och ansvara för att upprätthålla en hög standard av kundservice och etablera långsiktiga relationer med kunder. Vi söker någon som trivs i en dynamisk teknisk miljö, gillar att jobba med människor och är en naturlig ledare. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa effektiviteten och framgången för vår bilverkstad.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas.
Har du frågor, vänligen kontakta Rekryteringskonsult [email protected] eller [email protected]
För oss är det viktigt att all kompetens och kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som arbetsledande fordonstekniker kommer du att leda och fördela arbetet för våra servicetekniker och vara behjälplig i deras arbete samt vara ansiktet utåt för våra kunder. I rollen kommer du att ha ett tätt samarbete med platschef, servicetekniker samt säljare för reservdelar och maskiner. I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter. Du kommer utöver ditt arbete som fordonstekniker även själv arbeta som servicetekniker då behov uppstår.
Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kompetent arbetsledare till vårt team!

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du har:
erfarenhet av personalledning
teknikerutbildning och/eller praktisk erfarenhet inom tekniskt arbete
teknisk förståelse
god datorvana
god förmåga att uttryck i svenska i tal och skrift
körkort lägst B, högre behörighet är meriterande

Vi ser gärna att du också har erfarenhet av liknande befattningar och är van att hantera kundkontakter. Meriterande är övergripande kunskaper i fordonsbranschen både inom entreprenad och personbil.
Du trivs med prestigelöst arbete och brinner för lösningar samt tar ansvar för beslut och trivs i samarbete med kollegor. Din förmåga att kommunicera effektivt och erbjuda en förstklassig service till våra kunder är viktigt. Arbeta i ett team där öppenhet, lösningstänkande och ansvarstagande är nyckelorden för att skapa en positiv arbetsmiljö och leverera högsta kvalitet inom fordonsbranschen.
Vid anställning får du möjlighet att gå utbildningar:
·        Utbildning i AC behörighet kat V
·        Utbildning för behörighet att släcka besiktnings 2:or

Om företaget

El & Diesel i Eskilstuna AB
Vi är en kvalificerad all-bilverkstad inom Bosch Car Service.
Hos oss jobbar vi med alla typer av bilreparationer och bilservice för dom flesta märken -bensin, diesel och eldrivna bilar. Vi utför diagnos och kontroll av bilens elektronik med Bosch avancerade testteknik. Vi använder bilreservdelar med Boschgaranterad kvalitet.
Det innebär att vi jobbar med samma kvalitetskrav som hos märkesverkstäder med bibehållen nybilsgaranti. Vi har ackreditering för att släcka besiktnings 2:or. Visa mindre

Produktionschef av svars- och kundservice

Ansök    Okt 30    Responda Group AB    Kundtjänstchef
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar daglig... Visa mer
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 500 kunder. Responda Group omsätter 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Drivs du av att utveckla medarbetare och skapa engagemang och delaktighet? Vi söker en ledare som delar vår övertygelse om att det är genom att ha marknadens främsta medarbetare som vi kan hjälpa våra kunder på bästa sätt!

Som Produktionschef leder och fördelar du arbetet i produktionsorganisationen.

Du är ansvarig för att följa upp levererad volym, servicenivå och kvalitet. En viktig del av rollen är att bedriva kontinuerligt förbättringsarbete för att löpande förbättra processerna och kvaliteten i vår produktion för att uppnå bästa resultat.

Du har ett övergripande ansvar för all produktionspersonal inom Responda Group, vilket uppgår till ca 170 personer. Vi har produktionspersonal i Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda Tillsammans med våra teamchefer leder du produktionen. Teamcheferna har i sin tur ett fullt personalansvar för sina medarbetare. Du leder produktionsledningsgruppen och rapporterar till koncernens övergripande Produktionschef. Tjänsten är en viktig del av Responda Group och vi vill att du tar en aktiv roll i vårt ledningsarbete.

Produktionschefen har många kontaktytor, både interna och externa, exempelvis bistår du i säljprocessen vid större uppdrag. Genom ett proaktivt arbetssätt säkerställer du att de rätta förutsättningarna finns för att det nya uppdraget ska komma in i produktionen på ett effektivt sätt. Stationeringsort är Eskilstuna och regelbundna tjänsteresor förekommer. Du kommer att bli säkerhetsklassad i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Din bakgrund: Du har mångårig erfarenhet av operativ produktionsledning. Branscherfarenhet är meriterande, men inget krav. Du har den utbildning och erfarenhet som krävs för rollen.

Din profil: Du känner dig trygg i ledarrollen. Du är medveten om dina styrkor och svagheter, samt vet när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vid behov kan du snabbt och framgångsrikt situationsanpassa ditt ledarskap för att uppnå mål, skapa stabilitet, hantera svårigheter eller lösa problem. När du tar beslut gör du det med en förståelse för såväl nuvarande som framtida kundbehov.

Vårt erbjudande


Vi erbjuder en ansvarsfull och utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Eskilstuna. Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Johan Rosenqvist 070-326 78 56

https://axoconsulting.varbi.com/center/tool/position/536153/edit/tab:1/www.responda.se

 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Visa mindre

Customer Success Manager

Ansök    Jan 9    Yobber AB    Kundtjänstchef
Är du duktig på att ta hand om kunder och skapa relationer. Älskar du att få befintliga kunder att trivas och utvecklas. Som Customer Success Manager, så tar du tillsammans med teamet hand om våra befintliga kunder, utvecklar dem, säljer mer till dem och ser till att de stannar och trivs. Vi söker dig som: - Älskar att ta hand om kunder - Älskar affärer - Älskar att utveckla kundrelationer I teamet så kommer du också vara delaktig för idéer för hur Y... Visa mer
Är du duktig på att ta hand om kunder och skapa relationer. Älskar du att få befintliga kunder att trivas och utvecklas.

Som Customer Success Manager, så tar du tillsammans med teamet hand om våra befintliga kunder, utvecklar dem, säljer mer till dem och ser till att de stannar och trivs.

Vi söker dig som:

- Älskar att ta hand om kunder
- Älskar affärer
- Älskar att utveckla kundrelationer

I teamet så kommer du också vara delaktig för idéer för hur Yobber ska utveckla sina produkter, framförallt den digitala plattformen.

DITT JOBB SOM CUSTOMER SUCCESS MANAGER
Vi har vårt kontor i fantastiska lokaler på Smedjegatan 33 i Eskilstuna, som ett vardagsrum fast på jobbet!

Du kommer att ansvara för alla våra kunder, framförallt inom vårt nya område, hybrid! Där kommer du även vara behjälplig att ta kandidatintervjuer och referenser på kandidater.

Du kommer att genomföra ditt arbete via telefon samt i vårt CRM-system. Vi arbetar mot uppsatta mål, både som individ och grupp men det är gruppresultatet som är det viktigaste. Telefonen och datorn är ditt viktigaste redskap utöver dina kollegor.

OM YOBBER
Vi är ett techbolag som har utvecklat ett digitalt rekryteringsverktyg som vi är ruskigt stolta över! Vårt rekryteringsverktyg hjälper kandidater att visa vilka de är via video istället för i ett tråkigt personligt brev som ofta är fullt med floskler och halvsanningar. Vi säljer alltså vårt rekryteringsverktyg Yobber till företag och arbetsgivare som använder det i sina rekryteringsprocesser.

Yobber växer och vi är i behov av en Customer Success Manager som kan fortsätta hjälpa oss att växa

Ta chansen och sök nu Visa mindre

Produktionschef av svars- och kundservice

Ansök    Okt 30    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Responda Group är en leverantör av professionell svarsservice och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov. Sedan starten 2008 har vi haft målet att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice. Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsä... Visa mer
Responda Group är en leverantör av professionell svarsservice och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov. Sedan starten 2008 har vi haft målet att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Drivs du av att utveckla medarbetare och skapa engagemang och delaktighet? Vi söker en ledare som delar vår övertygelse om att det är genom att ha marknadens främsta medarbetare som vi kan hjälpa våra kunder på bästa sätt!

Som Produktionschef leder och fördelar du arbetet i produktionsorganisationen.

Du är ansvarig för att följa upp levererad volym, servicenivå och kvalitet. En viktig del av rollen är att bedriva kontinuerligt förbättringsarbete för att löpande förbättra processerna och kvaliteten i vår produktion för att uppnå bästa resultat.

Du har ett övergripande ansvar för all produktionspersonal inom Responda Group, vilket uppgår till ca 170 personer. Vi har produktionspersonal i Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda Tillsammans med våra teamchefer leder du produktionen. Teamcheferna har i sin tur ett fullt personalansvar för sina medarbetare. Du leder produktionsledningsgruppen och rapporterar till koncernens övergripande Produktionschef. Tjänsten är en viktig del av Responda Group och vi vill att du tar en aktiv roll i vårt ledningsarbete.

Produktionschefen har många kontaktytor, både interna och externa, exempelvis bistår du i säljprocessen vid större uppdrag. Genom ett proaktivt arbetssätt säkerställer du att de rätta förutsättningarna finns för att det nya uppdraget ska komma in i produktionen på ett effektivt sätt. Stationeringsort är Eskilstuna och regelbundna tjänsteresor förekommer. Du kommer att bli säkerhetsklassad i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Din bakgrund: Du har mångårig erfarenhet av operativ produktionsledning. Branscherfarenhet är meriterande, men inget krav. Du har den utbildning och erfarenhet som krävs för rollen.

Din profil: Du känner dig trygg i ledarrollen. Du är medveten om dina styrkor och svagheter, samt vet när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vid behov kan du snabbt och framgångsrikt situationsanpassa ditt ledarskap för att uppnå mål, skapa stabilitet, hantera svårigheter eller lösa problem. När du tar beslut gör du det med en förståelse för såväl nuvarande som framtida kundbehov.

Vårt erbjudande


Vi erbjuder en ansvarsfull och utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Eskilstuna. Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Johan Rosenqvist 070-326 78 56

https://axoconsulting.varbi.com/center/tool/position/536153/edit/tab:1/www.responda.se

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Responda Group söker en Teamchef till Eskilstuna

Ansök    Sep 13    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Hej! Hej! Jag heter Andreas Broman och jag har sedan 2014 haft förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns. Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som Teamchef hos Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder. Responda Group är en marknadsl... Visa mer
Hej!

Hej! Jag heter Andreas Broman och jag har sedan 2014 haft förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns.

Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som Teamchef hos Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder.

Responda Group är en marknadsledande leverantör av svarsservice och kundservice för företag och organisationer. Vi har över 2500 nöjda kunder och drygt 250 engagerade medarbetare och vi finns i dagsläget på fyra orter i Sverige: Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda.

Ida Viktorsson arbetar som teamchef på vårt kontor i Eskilstuna. Jag bad henne att beskriva sitt jobb och så här sa hon: ”Det är roligt att jobba inom Responda Group. Det är härliga kollegor, det finns goda utvecklingsmöjligheter och alla är bjussiga med sin kunskap. Du kan förvänta dig att bli en del av en kultur som är öppen och inkluderande. Vi jobbar också mot samma mål; att skapa fantastiska kundupplevelser som på riktigt ger ett mervärde till företagen som anlitar oss. Som Teamchef är man en viktig del i denna målsättning”.

Om tjänsten

Som teamchef är du närmaste ledare för medarbetarna som arbetar i ditt team, du är en god förebild som leder utifrån Responda Group:s värderingar och riktlinjer. Du är dina medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang.

I det dagliga arbetet finns du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Detta i syfte att säkerställa att inkommande samtal besvaras i enlighet med våra mål.

Du har fullt personalansvar och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! 

Du rapporterar till Produktionschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.

Hos oss är det extra viktigt att alla alltid ska känna sig väntade och välkomna till arbetet och här är det viktigt att du är med och skapar förutsättningar för detta. Jag vill att du ska vara dina medarbetares viktigaste inspiratör och att de ska ha utrymme att få utvecklas och växa. Du anpassar därför ditt ledarskap utifrån medarbetaren och gillar att vara nytänkande och komma med nya idéer. 

Vårt kontor ligger på Smedjegatan 41 i Eskilstuna, vilket är 3 minuters promenad från centralstationen.

Tjänsten passar dig som:

- har erfarenhet av att arbeta inom kundservice, gärna outsourcad och gärna på teamledarnivå
- har erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
- är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska samt har erfarenhet av kommunikation i sociala medier
- är pedagogisk och vill coacha andra
- skapar struktur, ordning och reda, och har koll på både dina projekt och medarbetarnas utveckling
- är en driven ”doer” som får saker gjorda

Och slutligen är ju det viktigaste att du tycker att service och ledarskap är roligaste som finns!

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen kontaktar du Johan Rosenqvist 070-326 78 56 om du har frågor. 

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Responda Group söker Produktionschef med placering i Eskilstuna

Ansök    Sep 20    Responda Group AB    Kundtjänstchef
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar daglig... Visa mer
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 500 kunder. Responda Group omsätter 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Drivs du av att utveckla medarbetare och skapa engagemang och delaktighet? Vi söker en ledare som delar vår övertygelse om att det är genom att ha marknadens främsta medarbetare som vi kan hjälpa våra kunder på bästa sätt!

Som Produktionschef leder och fördelar du arbetet i produktionsorganisationen.

Du är ansvarig för att följa upp levererad volym, servicenivå och kvalitet. En viktig del av rollen är att bedriva kontinuerligt förbättringsarbete för att löpande förbättra processerna och kvaliteten i vår produktion för att uppnå bästa resultat.

Du har ett övergripande ansvar för all produktionspersonal inom Responda Group, vilket uppgår till ca 170 personer. Vi har produktionspersonal i Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda Tillsammans med våra teamchefer leder du produktionen. Teamcheferna har i sin tur ett fullt personalansvar för sina medarbetare. Du leder produktionsledningsgruppen och rapporterar till koncernens övergripande Produktionschef. Tjänsten är en viktig del av Responda Group och vi vill att du tar en aktiv roll i vårt ledningsarbete.

Produktionschefen har många kontaktytor, både interna och externa, exempelvis bistår du i säljprocessen vid större uppdrag. Genom ett proaktivt arbetssätt säkerställer du att de rätta förutsättningarna finns för att det nya uppdraget ska komma in i produktionen på ett effektivt sätt. Stationeringsort är Eskilstuna och regelbundna tjänsteresor förekommer. Du kommer att bli säkerhetsklassad i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Din bakgrund: Du har mångårig erfarenhet av operativ produktionsledning. Branscherfarenhet är meriterande, men inget krav. Du har den utbildning och erfarenhet som krävs för rollen.

Din profil: Du känner dig trygg i ledarrollen. Du är medveten om dina styrkor och svagheter, samt vet när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vid behov kan du snabbt och framgångsrikt situationsanpassa ditt ledarskap för att uppnå mål, skapa stabilitet, hantera svårigheter eller lösa problem. När du tar beslut gör du det med en förståelse för såväl nuvarande som framtida kundbehov.

Vårt erbjudande


Vi erbjuder en ansvarsfull och utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Eskilstuna. Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Johan Rosenqvist 070-326 78 56

https://axoconsulting.varbi.com/center/tool/position/536153/edit/tab:1/www.responda.se

 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Visa mindre

Responda Group söker Produktionschef med placering i Eskilstuna

Ansök    Sep 20    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Responda Group är en leverantör av professionell svarsservice och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov. Sedan starten 2008 har vi haft målet att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice. Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsä... Visa mer
Responda Group är en leverantör av professionell svarsservice och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov. Sedan starten 2008 har vi haft målet att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Drivs du av att utveckla medarbetare och skapa engagemang och delaktighet? Vi söker en ledare som delar vår övertygelse om att det är genom att ha marknadens främsta medarbetare som vi kan hjälpa våra kunder på bästa sätt!

Som Produktionschef leder och fördelar du arbetet i produktionsorganisationen.

Du är ansvarig för att följa upp levererad volym, servicenivå och kvalitet. En viktig del av rollen är att bedriva kontinuerligt förbättringsarbete för att löpande förbättra processerna och kvaliteten i vår produktion för att uppnå bästa resultat.

Du har ett övergripande ansvar för all produktionspersonal inom Responda Group, vilket uppgår till ca 170 personer. Vi har produktionspersonal i Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda Tillsammans med våra teamchefer leder du produktionen. Teamcheferna har i sin tur ett fullt personalansvar för sina medarbetare. Du leder produktionsledningsgruppen och rapporterar till koncernens övergripande Produktionschef. Tjänsten är en viktig del av Responda Group och vi vill att du tar en aktiv roll i vårt ledningsarbete.

Produktionschefen har många kontaktytor, både interna och externa, exempelvis bistår du i säljprocessen vid större uppdrag. Genom ett proaktivt arbetssätt säkerställer du att de rätta förutsättningarna finns för att det nya uppdraget ska komma in i produktionen på ett effektivt sätt. Stationeringsort är Eskilstuna och regelbundna tjänsteresor förekommer. Du kommer att bli säkerhetsklassad i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Din bakgrund: Du har mångårig erfarenhet av operativ produktionsledning. Branscherfarenhet är meriterande, men inget krav. Du har den utbildning och erfarenhet som krävs för rollen.

Din profil: Du känner dig trygg i ledarrollen. Du är medveten om dina styrkor och svagheter, samt vet när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vid behov kan du snabbt och framgångsrikt situationsanpassa ditt ledarskap för att uppnå mål, skapa stabilitet, hantera svårigheter eller lösa problem. När du tar beslut gör du det med en förståelse för såväl nuvarande som framtida kundbehov.

Vårt erbjudande


Vi erbjuder en ansvarsfull och utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Eskilstuna. Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Johan Rosenqvist 070-326 78 56

https://axoconsulting.varbi.com/center/tool/position/536153/edit/tab:1/www.responda.se

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Enhetschef Kund- och internservice

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn. Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande och omfattande uppdrag från regeringen varpå vi har ett stort behov av att rekrytera nya medarbetare och chefer. Nu söker vi en utvecklingsorienterad chef och ledare som vil... Visa mer
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn. Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande och omfattande uppdrag från regeringen varpå vi har ett stort behov av att rekrytera nya medarbetare och chefer.

Nu söker vi en utvecklingsorienterad chef och ledare som vill vara med och ta vår interna kundserviceenhet till nästa nivå. Genom att underlätta vardagen för våra medarbetare och chefer bidrar du och enhetens övriga medarbetare till samhällets omställning till förnybar energi. Brinner du för service och nöjda kunder och har förmågan att driva förändring? Då kan du vara rätt person att hjälpa oss att skapa kundservice i världsklass!

Om oss

Enheten Kund- och internservice ingår i avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd. Vi står inför ett spännande steg där vi ska vidareutveckla vår Kundservice, som fungerar som en väg in för olika typer av serviceärenden som avdelningen stödjer verksamheten på myndigheten med.

Enheten är en central del av myndigheten och består av 12 medarbetare och ansvarar för:

- Kundservice som är ett stöd för alla myndighetens medarbetare

- Myndighetens samlade administrativa stöd till ledningsgrupper, chefer och medarbetare i linjearbete och i projekt. Vi ger även stöd vid möten och event, vilket innebär att samordna och stödja i planering och genomförande av större möten och event som myndigheten anordnar

- Lokalförsörjning och intern service, vilket innebär förvaltning och utveckling av myndighetens lokaler i dialog med fastighetsägaren och ansvar för den interna servicen

Ditt ansvarsområde

Hos oss välkomnas du av engagerade medarbetare, trevliga kollegor och härliga lokaler.
Som enhetschef har du helhetsansvaret för enhetens ekonomi, medarbetare, arbetsmiljö- och verksamhetsfrågor. Detta innebär att såväl strategiskt som operativt leda, samla och utveckla enheten och planera för avdelningens samlade arbete med övriga enhetschefer. Enheten är i en utvecklingsfas där du kommer att ha en viktig roll i att skapa goda förutsättningar för att enheten ska lyckas i sitt uppdrag. I rollen ingår också att vara ordförande för den grupp som förvaltar och utvecklar våra stödprocesser. Det ger stora möjligheter att aktivt bidra till att all stödverksamhet inom myndigheten samverkar och ger oss bästa möjliga förutsättningar att bidra till ett hållbart energisystem. Ditt dagliga arbete innebär ett nära samarbete övriga enhetschefer och du har kontaktytor som spänner över hela myndigheten.

Din profil
Du har akademisk examen inom relevant område eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som Energimyndigheten bedömer som likvärdigt. Vidare har du erfarenhet av ledarskap innefattande personal- och verksamhetsansvar. Till den här rollen söker vi dig som har flera års erfarenhet av en ledande roll i en verksamhet som ger service till interna eller externa kunder.  Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har dessutom hög digital mognad.

Som person har du mycket lätt för att samarbeta med andra och du skapar förtroendefulla relationer på alla nivåer. Du har en stark drivkraft för utveckling, är uthållig och stabil och du driver dina arbetsuppgifter självständigt. Viljan att se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut är viktigt och du drivs av att överträffa förväntningar och skapa förstklassig service. Du är kommunikativt stark och du har förmågan att skapa engagemang och trivsel.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv. Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten. Det här är en säkerhetsklassad befattning och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Varaktighet/Arbetstid/Antal

Tillsvidareanställning, heltid med provanställning 6 månader. 1 person ska anställas. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och krav på svenskt medborgarskap.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Ansökan

Du söker tjänsten via hemsidan, sista ansökningsdag är 29 aug 2022. Vi ser gärna att du söker så snart du kan men urvalsarbetet påbörjas först efter sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Magnusson, tfn 076- 780 68 64.

Fackliga kontaktpersoner
Mikaela Sahlin, SACO-S tfn: 016-544 20 97 och Eva-Karin Magnusson, ST tfn: 016-544 21 94.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice

Ansök    Jun 20    REGION SÖRMLAND    Kundtjänstchef
Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Vi söker en biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice! Om oss Region Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg kundservice sedan december 2021 vars verksamhet har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att fö... Visa mer
Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Vi söker en biträdande enhetschef till Mälartåg kundservice!

Om oss
Region Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg kundservice sedan december 2021 vars verksamhet har öppet dygnet runt, årets alla dagar. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.

Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets- och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Som biträdande enhetschef kommer du att ha personalansvar för cirka 25 medarbetare fördelat på rollerna kundservicemedarbetare och teamledare, inklusive timanställda. Dina arbetstider är i huvudsak vardagar under kontorstid men kan behöva anpassas när det är ansträngt inom verksamheten. Arbetet utförs på rademachergatan i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med teamledarna stödjer medarbetare i driften och säkerställer att kundservicen bemannas på så sätt att verksamheten uppfyller fastställda kvalitets- och servicenivåer i olika kanaler så som telefon, chatt, mejl och sociala media. Du verkar också för att varje medarbetare agerar utifrån beslutade rutiner och riktlinjer.

Som biträdande enhetschef har du fullt personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och styrande dokument följs. Du genomför t.ex. regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar och forum för planering, delaktighet och information, har medarbetar-och lönesamtal samt ansvarar för rekrytering, uppföljning av sjukfrånvaro och rehabilitering. Rollen har inget budgetansvar, men förväntas bidra med fakturahantering och underlag till enhetschefen inför budget- och prognostisering.

Verksamheten är under ständig utveckling och du blir en viktig del i att skapa goda förutsättningar i vardagen genom att t.ex initiera kvalitetshöjande insatser både på kort- och lång sikt. Rollen är helt ny och du kommer att ha möjlighet att vara med och forma gränssnitt och arbetsuppgiftsfördelning.

Din kompetens
Vi söker dig som brinner för god kundservice, personalansvar och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa en ännu bättre service som bidrar till ökad kundnöjdhet.

Du ska tidigare ha arbetat några år inom kundservicebranschen samt varit chef eller haft en annan ledande roll i minst något år där både personal- och verksamhetsansvar ingått. Har du dessutom arbetslivserfarenhet inom kollektivtrafik ses det som meriterande. Du har lägst en gymnasial utbildning.

Som person är du serviceinriktad, professionell och har ett genuint intresse av att leda och utveckla andra människor. Du är ödmjuk, bra på att involvera och skapa delaktighet som leder till engagemang och motivation i arbetet. Vidare är du lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att hantera olika typer av människor och prövningar som kan uppstå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av förbättringsarbeten som får verksamheten att utvecklas och att du är trygg i ditt ledarskap och i eventuella beslut som behöver fattas. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde sker enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Charlotte Nilsson, [email protected]
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-07-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Responda Group söker en Teamchef Kundservice till Eskilstuna

Ansök    Sep 6    AxÖ Consulting AB    Kundtjänstchef
Hej! Hej! Jag heter Andreas Broman och jag har sedan 2014 haft förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns. Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som Teamchef för kundservice hos Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder. Responda Group... Visa mer
Hej!

Hej! Jag heter Andreas Broman och jag har sedan 2014 haft förmånen att få leda ett framåtlutat servicegäng som tycker att kundservice, ledarskap och kommunikation är det viktigaste som finns.

Tycker du detsamma borde du söka tjänsten som Teamchef för kundservice hos Responda Group! Rollen ger dig en fantastisk möjlighet att ta dig an kunniga medarbetare som liksom du, vill leverera den bästa servicen till våra partners och kunder.

Responda Group är en marknadsledande leverantör av svarsservice och kundservice för företag och organisationer. Vi har över 2500 nöjda kunder och drygt 250 engagerade medarbetare och vi finns i dagsläget på fyra orter i Sverige: Eskilstuna, Kista, Kalix och Haparanda.

Ida Viktorsson arbetar som teamchef på vårt kontor i Eskilstuna. Jag bad henne att beskriva sitt jobb och så här sa hon: ”Det är roligt att jobba inom Responda Group. Det är härliga kollegor, det finns goda utvecklingsmöjligheter och alla är bjussiga med sin kunskap. Du kan förvänta dig att bli en del av en kultur som är öppen och inkluderande. Vi jobbar också mot samma mål; att skapa fantastiska kundupplevelser som på riktigt ger ett mervärde till företagen som anlitar oss. Som Teamchef är man en viktig del i denna målsättning”.

Om tjänsten

Som Teamchef kommer du skapa ett kundserviceteam tillsammans med mig, där vi till att börja med fokuserar på våra befintliga kunder och därefter kommer vi också att jobba med nya affärer som kommer in. I den här rollen kommer du vara med och skapa fantastiska kundupplevelser i tal och skrift och hjälper till att implementera effektiva processer och mallar som hjälper medarbetarna att leverera professionell kundservice. Vidare kommer du arbeta med målstyrning på olika nivåer, till exempel hur vi levererar inom enskilda uppdrag och medarbetares enskilda prestationer; du följer upp och hittar lösningar.

Hos oss är det viktigt att alla alltid ska känna sig väntade och välkomna till arbetet och här är det viktigt att du är med och skapar förutsättningar för detta. Jag vill att du ska vara dina medarbetares viktigaste inspiratör och att de ska ha utrymme att få utvecklas och växa. Du anpassar därför ditt ledarskap utifrån medarbetaren och gillar att vara nytänkande och komma med nya idéer. Fullt personalansvar ingår i rollen.

Vårt kontor ligger på Smedjegatan 41 i Eskilstuna, vilket är 3 minuters promenad från centralstationen.

Tjänsten passar dig som:

- har erfarenhet av att arbeta inom kundservice, gärna outsourcad och gärna på teamledarnivå
- har erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
- är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska samt har erfarenhet av kommunikation i sociala medier
- är pedagogisk och vill coacha andra
- skapar struktur, ordning och reda, och har koll på både dina projekt och medarbetarnas utveckling
- är en driven ”doer” som får saker gjorda

Och slutligen är ju det viktigaste att du tycker att service och ledarskap är roligaste som finns!

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen kontaktar du Johan Rosenqvist 070-326 78 56 om du har frågor. 

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Kundservicechef till Elis med placering i Eskilstuna

Ansök    Mar 1    Pointpeople AB    Kundtjänstchef
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. Vi levererar hyr- och tvättlösningar till hotell och restauranger ... Visa mer
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.

Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.

Vi levererar hyr- och tvättlösningar till hotell och restauranger - det är vi som ser till att sängen är bäddad med rena och väldoftande bäddlinnen! Vi levererar även hyr- och tvättlösningar till vården, både kommuner, regioner samt till företag inom vård och omsorg. Anläggningen i Eskilstuna servar våra kunder i Stockholmsregionen och vi är drygt 250 anställda.

Vi söker nu en affärsmässig Kundservicechef och inspiratör som kan skapa positiva relationer såväl inom som utanför organisationen. Du kommer att få jobba med ett kunnigt team som varje dag skapar mervärde för våra kunder genom fokus på service i världsklass. Som Kundservicechef hos oss så kommer du att vara en viktig del av vår verksamhet. Du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför anläggningen och dina arbetsuppgifter kommer att vara både varierande och utmanande. Teamet idag består av sju medarbetare och du rapporterar till Platschef.

Vad innebär rollen som kundservicechef?

• Personalansvar för kundservice
• Leda utvecklingen av kundtjänst och utveckla teamet för framtida utmaningar och förändringar
• Förhandlingar med kunder
• Merförsäljning
• Rapportering och uppföljning i vårt CRM system i Lime
• Samordning av serviceaktiviteter
• Ansvarig för att kundbesök planeras, genomförs, dokumenteras och följs upp
• Ansvarig för minskning av kundtapp
• Du ingår i den lokala ledningsgruppen

Vem är du?
För att trivas hos oss har du vilja, driv för sälj, sätter service i fokus och agerar affärsmässigt i alla lägen. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med både ditt team, andra funktioner och kunder. Du är en fena på att bygga nätverk och förtroende. Du använder feedback och är villig att lyfta dig ännu ett steg för att bli en bättre ledare. Att utveckla ditt team och att driva arbetet inom kundservice till ny nivå är något som finns naturligt i dig. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Vidare är du prestigelös, strukturerad och brinner för att coacha andra i sin utveckling.

Vad kan du?
För att lyckas i rollen så behöver du ha tidigare erfarenhet från ledande befattning och är det inom någon av våra kundkategorier så är det ytterligare ett plus. Du har lägst gymnasieutbildning och förutom svenska så behärskar du engelska i tal och skrift.

Körkort krävs för tjänsten.

Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett stabilt och spännande företag där miljö- och hållbarhetsfrågorna står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag.

Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande – så skicka din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Larson, 070-753 33 10.

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet. Visa mindre

Operativ Kundservicechef till Carpenter Powder Products

Ansök    Jul 8    Experis AB    Kundtjänstchef
Älskar du att ge den bästa kundservicen och vill ha en ledande roll i en internationell koncern som producerar högteknologiska produkter? Välkommen till denna roll som Kundserviceschef! Din roll Som Kundservicechef kommer du att ansvara för den lokala kundserviceavdelningen där du operativt arbetar och har personalansvar för en kollega. Kundtjänstavdelningen på Carpenter har till syfte att vara den primära kontakten för våra kunder i transaktions- och ad... Visa mer
Älskar du att ge den bästa kundservicen och vill ha en ledande roll i en internationell koncern som producerar högteknologiska produkter? Välkommen till denna roll som Kundserviceschef!

Din roll

Som Kundservicechef kommer du att ansvara för den lokala kundserviceavdelningen där du operativt arbetar och har personalansvar för en kollega. Kundtjänstavdelningen på Carpenter har till syfte att vara den primära kontakten för våra kunder i transaktions- och administrativa frågor såsom order- och offerthantering, vilka normalt ej går via ansvarig utesäljare. Avdelningen är en del av moderbolaget Carpenter Technology's kundserviceorganisation (CS) och arbetar ständigt med Carpenter Technology's (Cartech) intressen i första rummet.

Delar av din vardag:

* Kundansvar för våra kunder är uppdelat mellan medlemmarna i gruppen. Produkter är primärt pulverprodukter men det kan även röra sig om Cartech's samtliga produkter för den skandinaviska marknaden.
* Allmän marknadssupport internationellt till Cartech's organisation för CPPAB-produkter
* Proaktiv försäljning, besvara förfrågningar, informera om orderdetaljer mm.
* Upprätta offerter efter förfrågningar med angivande av pris, leveranstid och övriga detaljer samt uppföljning i vårt affärssystem SAP
* Mottagande, registrering och planering av kundorder, utskick av ordererkännande och bevakning fram till leverans samt uppföljning
* Administrativ hantering av kundspecifikationer i samarbete med företagets tekniska resurser

* Se till att avdelningens rutiner och processer följs och att uppsatta mål nås

* Stödja, coacha och leda din medarbetare

Rollen är placerad i Torshälla utanför Eskilstuna och du rapporterar till VD som sitter i Torshälla.

Vem är du?
Du brinner för att leverera den bästa servicen till alla du möter och har kundens bästa för dina ögon. Du har ett eget driv, törs ta egna beslut och är en självgående person. Du måste vara noggrann och detaljerad och kunna planera bra för att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

En god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska är en förutsättning då dagliga kontakter med kunder, fältsäljare och produktionsorganisation är en viktig del i din vardag. Det är viktigt att du är en positiv individ som ser möjligheter när det uppstår problem.

Du bör uppfylla dessa kriterier:

* Erfarenhet som kundservicechef eller liknande ledande befattning med hög servicegrad inom en tillverkande enhet
* Erfarenhet av internationell miljö med mycket goda kunskaper i engelska, meriterande med kunskaper i tyska, franska eller mandarin
* Stor vana att arbeta i affärssystem och Excel. Kännedom om arbete i affärssystemet SAP är meriterande
* Utbildning inom teknik eller ekonomi.

Om företaget
Carpenter Powder Products AB (CPP AB) ägs av Carpenter Technology. Carpenter Technology är en betydande specialstålstillverkare i USA och världsledande leverantör till krävande applikationer inom flyg, energisektor, bil och medicinindustrin. CPP AB är tillsammans med våra systerföretag en av världens största tillverkare av gasatomiserat metallpulver till dessa marknadsområden. CPP's breda produktportfölj och processmöjligheter kombinerat med innovativ personal ger företaget unika möjligheter att serva kunderna med produktlösningar och service. Omsättning för CPP AB är ca 250 miljoner kronor. Läs mer på www.carpentertechnology.com

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155733.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Två enhetschefer till Eskilstuna Direkt

Ansök    Sep 15    Eskilstuna kommun    Kundtjänstchef
Nu söker vi två enhetschefer till Eskilstuna direkt som i ett delat ledarskap vill driva förändrings- och utvecklingsarbetet för enheten framåt. Är du den kommunikativa, tydliga och modiga ledaren som vi söker till detta uppdrag? Eskilstuna direkt är ett kommungemensamt kontaktcenter för information och service till kommunens invånare, brukare och medarbetare. Alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika förvaltningar och verksamheter... Visa mer
Nu söker vi två enhetschefer till Eskilstuna direkt som i ett delat ledarskap vill driva förändrings- och utvecklingsarbetet för enheten framåt. Är du den kommunikativa, tydliga och modiga ledaren som vi söker till detta uppdrag?

Eskilstuna direkt är ett kommungemensamt kontaktcenter för information och service till kommunens invånare, brukare och medarbetare. Alla som söker information, hjälp och stöd från kommunens olika förvaltningar och verksamheter ska kunna få grundläggande vägledning och information i den fråga de har. Vi tar emot besök, svarar i telefon, svarar på mejl, hanterar frågor via sociala media och chatt. Hos oss arbetar kommunvägledare, budget- och skuldrådgivare och tolkförmedlingen.

Idag är vi cirka 50 anställda varav två enhetschefer och två arbetsledare.
Eskilstuna direkt är uppdelad i två delar: Eskilstuna direkt 1 och Eskilstuna direkt 2.

Eskilstuna direkt 1 är främst inriktat mot specialiserat handläggningsarbete. Här har vi medarbetare som arbetar inom budgetrådgivning, konsumentvägledning, tolkförmedling samt bro-byggaren mot det romska invånarna. Vi har även medarbetare som arbetar mot vissa kärnuppdrag i kommunen via telefoni och i besöksytor ute i verksamheten.

Eskilstuna direkt 2 eller kundcentret som vi också benämner det har vi två specialistgrupper med medarbetare som bemannar telefoni, besöksytor samt reception i bl.a. stadshuset. Här hanteras även fonderna mot alla förvaltningar samt s-faderskap.

ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med din enhetschefskollega skall du driva och utveckla verksamheten Eskilstuna direkt. Ni kommer ha ett delat ledarskap och ansvara för era medarbetare som är indelade i olika specialistgrupper/kundgrupper/funktioner. Totalt har Eskilstuna direkt cirka 170 olika uppdrag och fler tillkommer. Leverans och leveranskvalitet betyder mycket för oss som serviceorganisation. Du kommer att ansvara för att leda arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och se till att gällande lagar och avtal följs.

Som enhetschef är du en viktig person som skapar goda förutsättningar för att få teamet mera sammansvetsat och motiverat för att hjälpa och stöttar varandra för att nå våra gemensamma mål. Du arbetar coachande och stödjande, vi vill att alla medarbetare känner att de utvecklas och utmanas. Du förväntas fortsätta arbetet med att strukturera upp enhetens arbete tillsammans med förvaltningarna i kommunen och vidareutveckla våra processer.

Uppdraget omfattar i huvudsak:
• Personalansvar. Arbetsmiljö, kompetensutveckling med mera.
• Ekonomiansvar, budgetplanering och uppföljning.
• Verksamhetsansvar, verksamhetsplanering och mål- och kvalitetsredovisning.
• Bemanning och schemaläggning.
• Prissättning och kundöverenskommelser.
• Informations- och kommunikationsansvar internt och externt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med:
• En akademisk utbildning minst 120 p/180 hp.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med förändringsledning i närtid.
• Erfarenhet av att bygga team och att leda grupper utifrån ett coachande förhållningssätt.
• Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska.
• Vana att använda dator och olika IT-verktyg i ditt dagliga arbete.

Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av ROSA-modellen (Rationell Organisering av ServiceAdministrationen)
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet från liknande verksamhet, t ex från kontaktcenter, kundservice eller av telefonisupport där ärendehanteringssystem använts.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Vår organisation är i en stor och spännande förändringsfas och för att trivas ser vi att du är flexibel, har strategiskt höjd och helhetsperspektiv samtidigt som du kan skapa tydlighet och struktur där det behövs. Du är trygg, driven och fokuserar på att skapa goda resultat i allt du tar dig an.
Vi söker dig som med ett positivt och uppskattande förhållningssätt leder arbetet framåt, själv och tillsammans med andra. Genom ett tillitsbaserat ledarskap byggt på respekt och tydlighet skapar du delaktighet runt mål och uppgifter. Din erfarenhet i kombination med din förmåga att skapa goda relationer med andra innebär att du är en uppskattad och respekterad samarbetspartner både externt och internt. Du är modig, engagerad och vill ha en aktiv roll i Eskilstuna kommuns utvecklingsresa framåt.

Passar beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?

Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Visa mindre

Enhetschef till servicecenter

Ansök    Dec 9    REGION SÖRMLAND    Kundtjänstchef
Hållbar regional utveckling, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka! Om oss Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sö... Visa mer
Hållbar regional utveckling, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka!

Om oss
Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, både för allmän och särskild kollektivtrafik.

Uppdraget ska utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Länets Kommuner har i varierad omfattning överlämnat ansvar till regionen att upphandla och bedriva trafik och är viktiga samarbetspartners till oss. Kopplat till detta uppdrag har även regionen ansvaret att bedriva ett samordnat servicecenter för regionens invånare med uppdrag att tillhandahålla kundservice både inom allmän och särskild kollektivtrafik.

Verksamheten ingår som en del av verksamhetsområde hållbar regional utveckling som också har som huvudansvar att arbeta för regional utveckling inom näringslivsfrågor, kompetensförsörjning, infrastruktur och folkhälsa.

Inom serviceresor och servicecenter erbjuder vi dig en social arbetsplats och förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag.
Verksamheten har under hösten fått ytterligare uppdrag från Mälardalstrafik i form av att etablera Mälartågs kundservice.
För att på bästa sätt motta och ge rätt förutsättningar för det nytillkomna uppdraget kommer nuvarande organisation att ses över. Tillsvidaretjänsten är placerad centralt i Eskilstuna och kommer under 2021 att formas beroende på organisationens utfall.

I ditt dagliga arbete samarbetar du nära servicecenters tre teamledare, kundkoordinatorer, kvalitetsutvecklare och chefer för kringliggande enheter. Rapporteringen av ditt uppdrag sker till verksamhetschefen för serviceresor och servicecenter. Tillsammans följer ni upp verksamheten både på kort-och lång sikt.

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder inom både allmän och särskild kollektivtrafik? Vi söker dig som vill leda, utveckla och följa upp vår enhet Servicecenter som tillhandahåller trafikupplysning och information, bokar resor, administrerar kundsynpunkter samt samordnar och planerar delar av trafiken.

Vi erbjuder medborgarna en dygnet-runt-verksamhet med målsättningen att Servicecenter ska karaktäriseras av hög servicekänsla, tillgänglighet och ett professionellt bemötandande. Våra fastställda servicenivåer är en viktig indikator för att erbjuda medborgarna goda svarstider men kvalitén är det som främst ska genomsyra vårt dagliga arbete. Servicecenter består av cirka 40 medarbetare exklusive timanställda fördelat på rollerna teamledare, säljare, kundkoordinatorer, kvalitetsuppföljare, trafikledare och kundservicemedarbetare.

Som enhetschef för servicecenter har du personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och övriga styrande dokument följs. Du genomför regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar för planering, delaktighet, information och kommunikationsspridning. Utöver personalansvaret har du budgetansvar där du löpande genomför ekonomisk uppföljning och analyser samt tillhandahålla underlag och prognoser till delårsrapport, verksamhetsplan och ledningsgruppsmöten. I våra chefriktlinjer ingår även verksamhets-, utvecklings-, informations- och kommunikationsansvar.

Din kompetens
Vi vill att du har arbetat några år inom kundservicesektorn och har varit chef eller haft annan ledande roll i minst något år där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har erfarenhet av att leda och delta i förbättringsarbete och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete.

Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du arbetar målfokuserat och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef serviceresor och servicecenter Hanna Bergström, 0155-26 59 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på servicecenter!


Välkommen med din ansökan senast 2021-01-10.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Enhetschef till serviceresor och servicecenter (vikariat)

Ansök    Sep 15    REGION SÖRMLAND    Kundtjänstchef
Serviceresor och servicecenter, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka! Om oss Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från... Visa mer
Serviceresor och servicecenter, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka!

Om oss
Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, både för allmän och särskild kollektivtrafik.

Uppdraget ska utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Länets kommuner har i varierad omfattning överlämnat ansvar till regionen att upphandla och bedriva trafik och är viktiga samarbetspartners till oss. Kopplat till detta uppdrag har även regionen ansvaret att bedriva ett samordnat servicecenter för regionens invånare med uppdrag att tillhandahålla kundservice både inom allmän och särskild kollektivtrafik.

Verksamheten ingår som en del av verksamhetsområde hållbar regional utveckling som också har som huvudansvar att arbeta för regional utveckling inom näringslivsfrågor, kompetensförsörjning, infrastruktur och folkhälsa.

Inom serviceresor och servicecenter erbjuder vi dig en social arbetsplats och förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad centralt i Eskilstuna och är ett vikariat. Den första månaden planerar vi att du ska få en god introduktion och nuvarande enhetschef finns tillgänglig i verksamheten men ansvarar under ditt vikariatet för ett utvecklingsprojekt.

I ditt dagliga arbete samarbetar du nära servicecenters tre teamledare, kundkoordinatorer, kvalitetsutvecklare och chefer för kringliggande enheter. Rapporteringen av ditt uppdrag sker till verksamhetschefen för serviceresor och servicecenter. Tillsammans följer ni upp verksamheten både på kort-och lång sikt.


Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder inom både allmän och särskild kollektivtrafik? Vi söker dig som vill leda, utveckla och följa upp vår enhet servicecenter som tillhandahåller trafikupplysning och information, bokar resor, administrerar kundsynpunkter samt samordnar och planerar delar av trafiken.

Vi erbjuder medborgarna en dygnet-runt-verksamhet med målsättningen att servicecenter ska karaktäriseras av hög servicekänsla, tillgänglighet och ett professionellt bemötandande. Våra fastställda servicenivåer är en viktig indikator för att erbjuda medborgarna goda svarstider men kvalitén är det som främst ska genomsyra vårt dagliga arbete. Servicecenter består av cirka 40 medarbetare exklusive timanställda fördelat på rollerna teamledare, säljare, kundkoordinatorer, kvalitetsuppföljare, trafikledare och kundservicemedarbetare. Som enhetschef för Servicecenter har du personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och övriga styrande dokument följs. Du genomför regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar för planering, delaktighet, information och kommunikationsspridning. Utöver personalansvaret har du budgetansvar där du löpande genomför ekonomisk uppföljning och analyser samt tillhandahålla underlag och prognoser till delårsrapport, verksamhetsplan och ledningsgruppsmöten. I våra chefriktlinjer ingår även verksamhets-, utvecklings-, informations- och kommunikationsansvar.

Din kompetens
Vi vill att du har arbetat några år inom kundservicesektorn och har varit chef eller haft annan ledande roll i minst något år där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har erfarenhet av att leda och delta i förbättringsarbete och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete.

Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du arbetar målfokuserat och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tidsbegränsat vikariat, heltid, januari-september 2021.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef serviceresor och servicecenter Hanna Bergström, 0155-26 59 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på servicecenter!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-09-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre