Lediga jobb som Förvaltningsassistent i Eskilstuna

Se lediga jobb som Förvaltningsassistent i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Förvaltningskoordinator till Ledande Fordonsbolag!

Ansök    Jul 11    Friday Väst AB    Förvaltningsassistent
Är du i början av karriären och vill arbeta på ett företag som är ledande inom sin bransch och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter? Sök då idag till rollen som Förvaltningskoordinator! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN: För vår kunds räkning söker vi en Förvaltningskoordinator som ska stödja förvaltarna och ansvara för de administrativa uppgifterna inom fastighets- och förvaltningssidan av den stora concernen. I rollen kommer du att ha två primära ansvar... Visa mer
Är du i början av karriären och vill arbeta på ett företag som är ledande inom sin bransch och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter? Sök då idag till rollen som Förvaltningskoordinator! Urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN:

För vår kunds räkning söker vi en Förvaltningskoordinator som ska stödja förvaltarna och ansvara för de administrativa uppgifterna inom fastighets- och förvaltningssidan av den stora concernen. I rollen kommer du att ha två primära ansvarsområden, där det ena handlar om att arbeta i olika system, både interna och olika fastighetssystem, och det andra innebär att ansvara för två fastigheter som bolaget tillhandahåller för interna event. Arbetet är varierande och dina dagar kommer bland annat att innefatta arbete med olika aktiviteter inom driften av specifika fastighetsaktiviteter, exempelvis hyresadministration, planering, projektsupport och framtagande av visuellt och innehållsmässigt viktiga presentationer. På sikt finns möjligheter att ansvara för egna projekt, samt goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Arbetsuppgifter:

Aktivt stödja fastighets- och anläggningschefer med administration.
Ansvara för beställningsprocessen i inköpssystemet, gällande dagliga operationer och specifika projekt.
Registrering och uppdatering av investeringsprojekt i det interna projektsystemet (IMT) och till investeringskommittén.
Uppföljning och rapportering av investeringsprojekt till Business Controll.
I dialog med inköpsavdelningen aktivt stödja fastighets- och arbetsplatscheferna i inköpsprocessen för att undvika felaktiga fakturor.
Hantera processen för fakturor som överförs.
Omfattande arbete i IT-system som används inom bolaget, som exempelvis Office och SAP/R3.

VI SÖKER DIG SOM:
Är i början av din karriär och har studerat fastighetsförvaltare, fastighetsadministratör, fastighetsvetenskap eller likvärdigt.
Har systemvana och erfarenheter av Office och SAP.
Talar och skriver engleska och svenska flytande, då båda språken används i arbetet.


Som person tror vi att du är nyfiken, ansvarsfull, samarbetsvillig, med både kunskaper och intresse för administrativt och ekonomiskt arbete inom fastighetsförvaltning. För rätt person finns stora möjligheter att få vidareutvecklas inom bolaget globalt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Eskilstuna
Rekryteringsansvarig: Alice Tegebro
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre

Förvaltningsassistent sökes till välkänt fordonsföretag! - Eskilstuna

Ansök    Jul 9    Perido AB    Förvaltningsassistent
Har du utbildning som byggingenjör eller likvärdig erfarenhet? Är du noggrann, ansvarstagande och vill spela en central roll i ett internationellt företags dagliga verksamhet? I så fall kan förvaltningsassistent vara en perfekt utmaning för dig! Om tjänsten Perido söker nu en ambitiös och driven förvaltningsassistent till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst på deras kontor i Eskilstuna. Dina arbetsu... Visa mer
Har du utbildning som byggingenjör eller likvärdig erfarenhet? Är du noggrann, ansvarstagande och vill spela en central roll i ett internationellt företags dagliga verksamhet? I så fall kan förvaltningsassistent vara en perfekt utmaning för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en ambitiös och driven förvaltningsassistent till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst på deras kontor i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningsassistent kommer du att spela en central roll i den dagliga verksamheten genom att stödja både fastighetschef och arbetsplatschef i deras roller, med syftet att frigöra tid för deras kärnverksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Aktivt stödja fastighets- och facilitetschefer med administration
Ansvarig för beställningsprocessen i inköpssystemet EBD, vad gäller daglig verksamhet och specifika projekt
Registrering och uppdatering av investeringsprojekt i det interna projektsystemet
Uppföljning och rapportering av investeringsprojekt till Business Control
I dialog med inköpsavdelningen aktivt stödja fastighets- och arbetsplatschefer i inköpsprocessen för att undvika felaktiga fakturor etc.
Hantera fakturaprocessen
Omfattande arbete i IT-system som används såsom Office, SAP/R3 och EBD

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som förvaltningsassistent ser vi att du är noggrann och har ett öga för detaljer. Du bör vara strukturerad och bra på att planera och organisera ditt arbete effektivt, även under tidspress. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade förutsättningar och prioritera om när så krävs. Avslutningsvis tror vi att du är initiativtagande och självgående och tar gärna egna initiativ för att lösa problem och förbättra arbetsprocesser. Är det dig vi väntar på? I så fall ser vi fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Utbildning som byggingenjör eller likvärdig erfarenhet
Goda kunskaper i tal och skrift, på svenska och engelska

Meriterande:
Systemvana från byggbranschen

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start 2024-09-02.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34720 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Förvaltarassistent till Kfast

Om oss Brinner du för fastighetsfrågor? Vill du arbeta brett inom Eskilstunas största fastighetsbolag? Vi söker en förvaltarassistent, med fokus på administration och fastighetsfrågor! Affärsområde bostad består av ett team på 24 personer, bland annat områdeschefer, gruppchefer, fastighetsvärdar, förvaltarassistenter, samt annan administrativ personal. Du kommer att ingå i ett mindre team med tre fastighetsvärdar och en gruppchef, men kommer också att f... Visa mer
Om oss

Brinner du för fastighetsfrågor? Vill du arbeta brett inom Eskilstunas största fastighetsbolag?
Vi söker en förvaltarassistent, med fokus på administration och fastighetsfrågor!

Affärsområde bostad består av ett team på 24 personer, bland annat områdeschefer, gruppchefer, fastighetsvärdar, förvaltarassistenter, samt annan administrativ personal. Du kommer att ingå i ett mindre team med tre fastighetsvärdar och en gruppchef, men kommer också att finnas tillhands för andra på kontoret och hjälpa till där det behövs. Teamet utgår från kontoret i Skogsängen.

Läs gärna mer om uppdraget nedan.

Arbetsbeskrivning

I din roll som förvaltarassistent ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
? Ta fram budget för olika projekt i våra bostadsområden.
? Administrativ handläggning som exempelvis hantering av fastighetsdeklarationer, uppföljning av hyresavtal mm.
? Besikta och hålla i visningar av lokaler.
? Jobba tillsammans med förvaltarna för att öka nöjdheten hos våra hyresgäster.

I denna tjänst ingår även kommunikativa moment, exempelvis skriva utskick till hyresgäster, uppdatera texter, rutiner och underlag.

En del av din roll kommer också vara att stötta fastighetsvärdarna i deras arbete, där du är med och ansvarar för frågor som rör våra bostäder. Det kan exempelvis gälla:
? Kontakt med hyresgäster.
? Ta emot samtal och hantera störningsärenden.
? Besiktningar av lägenheter.
? Fakturering vid slitage och skador av lägenheterna.
? Beställer och följer upp underhållsbehov.
? Deltar i vårt bosociala arbete, exempelvis genom att planera inför hyresgästdagar.

Här har du möjlighet att växa i en bred roll med mycket frihet och flexibilitet, det innebär också att du behöver vara beredd på att stötta upp där det behövs.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
? Avslutad och godkänd gymnasieexamen.
? Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande.
? Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom fastighetsbranschen.
? B-körkort.
? Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
? Goda IT-kunskaper och vana att använda dator som arbetsverktyg.

Meriterande är om du har:
? En eftergymnasial utbildning som förvaltare, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
? Övergripande kunskaper om fastighetsdrift/fastighetsfrågor samt om du arbetat med fastighetsfrågor i projektform.
? Kunskaper i något fastighetssystem, tex Fast2.


Som person söker vi dig med förmågan att samverka och ingå i större nätverk med flera aktörer. Du har förmågan att självständigt se vilka resurser som behövs i arbetet och vilka tillvägagångssätt som behövs för att driva projektet framåt. Du jobbar strukturerat och är bra på att uttrycka dig i skrift, samt trivs med administrativa uppgifter. Du är kommunikativ och serviceinriktad i kontakten med kunder/hyresgäster och har alltid kunden i fokus. Vi söker dig som inte har något emot att hugga i där det behövs och som tycker att det är roligt med ett växlande arbete.

Låter uppdraget spännande? Speglar kvalifikationerna din kompetens? Vi på Eskilstuna kommunfastigheter önskar dig välkommen med din ansökan!

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag - fredag, dagtid.
Tillträde: 1 September eller enligt överenskommelse.
Ansök senast: 1 juni.


Kfast är Eskilstunas största fastighetsbolag och letar du efter en stabil, stor och schysst arbetsgivare ? då är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss får du många kollegor att ?kroka arm med? och tillsammans arbetar vi med stort fokus på det som vi kallar för, affärsmässig samhällsnytta. Med det menar vi att våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna! Visa mindre

Management System Leader

Do you want to take on a challenging role with a dynamic culture? Does working in a collaborative, cross-functional team inspire you? If you answered YES to these questions, we are PERFECT for you! Here you will join us in developing a world class operation, making a difference for your colleagues, the company, and the society. Who Are We? Volvo Construction Equipment’s global plant for driveline components is located in the heart of the birth city of ... Visa mer
Do you want to take on a challenging role with a dynamic culture?
Does working in a collaborative, cross-functional team inspire you?


If you answered YES to these questions, we are PERFECT for you!
Here you will join us in developing a world class operation, making a difference for your colleagues, the company, and the society.


Who Are We?
Volvo Construction Equipment’s global plant for driveline components is located in the heart of the birth city of Volvo- Eskilstuna. It is a versatile plant with operations, technology, and sales with over 2000 members. We believe in a sustainable future, and work with our customers to build the world we want to live in. We are now looking for a new colleague who wants to be part of our journey towards becoming the leading manufacturer in the world.


What We Offer?
We are looking for a new Management System Leader. In this role, you will get to work on the below tasks.
You will play a key role in the development, implementation, and monitoring of the Quality Management System with a purpose to maintain a compliancy towards applicable regulations & standards (ISO 9001, ISO 14001, and ISO 45001)
You will guide and coach the relevant stakeholders on all aspects of Quality System Management. Share your knowledge and expertise to support the organization
You will support the implementation of Volvo policies in Quality, other directives and processes throughout our management quality system
You will promote the quality system and its principles throughout the organization. You will train the organization in the quality system and make changes to the Quality management system at the local level

Being the program manager for site audit plan, you will support not only within the management system but also external audit preparations for strategic continuous improvements.


Required Skills
If you are motivated by Trust, Passion, Change, Performance and Customer Success, you would be perfect in our great team!
An effective team player who prefers to share and communicate problems and solutions with your colleagues.
Confident and open personality who can communicate effectively, both written and verbally with people at all levels.
A positive attitude towards change to promote the global goals of the business.
High personal integrity. Able to work within a multi-cultural environment.


Good to Have
Good English and Swedish written and verbal communication skills would be an advantage.
Used to working unsupervised under own initiative.
A structured approach to problem solving with an appreciation of quality tools & techniques.
The ideal candidate for this position has a long experience and knowledge of the high technology industrial processes.


Do you want to know more? Do not hesitate to contact me:
Ivan Radulovic, Director Quality, Enviroment & Safety Operations Eskilstuna, +46 739 027 121


Trade union:
Kicki Höller, tel. +46 16 541 44 44, Unionen
Pasi Järvelä, tel. +46 16 541 56 82, Ledarna
Karl Erbs, tel. +46 16 541 53 45, Akademikerna
Joakim Lundmark tel. +46 16 541 43 90, IF Metall Visa mindre

Executive Assistant

Executive Assistant to Volvo Construction Equipment CEO At Volvo CE we are driven by the idea that through imagination, hard work and technological innovation we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter, and more connected. We believe in a sustainable future. With the global construction industry as our arena, we collaborate with our stakeholders to turn this belief into reality. This is our purpose, and we live and breathe... Visa mer
Executive Assistant to Volvo Construction Equipment CEO




At Volvo CE we are driven by the idea that through imagination, hard work and technological innovation we will lead the way towards developing a world that is cleaner, smarter, and more connected. We believe in a sustainable future. With the global construction industry as our arena, we collaborate with our stakeholders to turn this belief into reality. This is our purpose, and we live and breathe it. Every day.


Do you want to join us to build the world we want to live in?


This is your opportunity!
We are recruiting and Executive Assistant to Volvo CE CEO.
We want to build a skillful Executive Assistants’ team with high integrity, truly involved, open minded, creative, customer oriented and that work harmoniously together to achieve the company success.
We see the Executive Assistant as an important business partner in making our company run efficiently.


Main responsibilities
Provide executive administrative assistance to the CEO in the daily needs, calendar management, travels arrangements, expense reports and other reports in general.
Organize and coordinate external and/or overseas meetings.
As a member of Volvo CE Executive Management Team (EMT), have a deep understanding of the Volvo Group and Volvo CE business and strategy, being an ambassador of our Culture, Values and Ambitions.
Be an effective and close partner to the CEO and actively participate in the Executive Management Team meetings and workshops.
Work closely to the Head of Governance, planning the Volvo CE EMT annual calendar and supporting EMT logistics travel.
Work closely with Brand and Communications to support the CEO participation in events such as press conferences, exhibitions, quarterly reports, organizational messages, films, etc
Work X-functionally within our organization and within the other Volvo Group Business Areas and Functions, to share knowledge, leverage on synergies and best practices to increase speed and quality of execution.
Be the interface between Volvo CE CEO and internal and external stakeholders (other functions in the company, dealers, customers, external partners, suppliers, etc.)
Leverage upon digital capabilities to continuously improve your own and the team’s digital ways of working to full optimize our set-up.
Manage key projects and initiatives that benefit the team, the company and contribute to your own competence development.
Be part of the Volvo Group Executive Assistants team and network. In this forum, actively participate in the Talent Mapping and Succession Plan of Volvo Group Executive Assistants.
Lead the Volvo CE Assistants Global Network, encouraging competence development and supporting talent retention. Coordinate and chair the Volvo CE EMT Executive Assistants weekly/monthly meetings and workshops.





What do you need to be successful in this role?
An extensive professional experience from similar roles, in a global multicultural and diverse fast-paced business environment.
A true interest in our business. Comprehend the Company and the Group strategies and goals. Understand the connection among and across the global organization, the specific business needs, and challenges.
A curious mind-set and a willingness to drive change and continuous improvement.
To be a proactive self-starter, with exceptional planning and organizational skills with focus on quality and attention to details, being up to date with digital collaboration opportunities and new technologies.
To be flexible, open-minded, agile, with strong decision-making skills, bringing creative solutions to the unexpected.
To be inclusive, engaging and involving people in all levels, valuing, and promoting diversity. Skillful in networking.
Good written and oral communication skills.



Finally, you need to share our values: Trust, Passion, Change, Performance and Customer Success. If they light your inner fire, we’d like to hear from you.
In preparation for a discussion, we would appreciate it if you considered the following questions in your application/cover letter:
Describe your most successful collaboration in the recent years.
What is the bravest decision you have taken in the last year?



Location: Sweden, Eskilstuna


Start date: The position is open now and will be filled as soon as possible


Travel Required: Occasional


For further information, please contact:
Adriana Munhoz da Rocha, Executive Assistant to Volvo CE CEO, e-mail [email protected]
Helena Walldorf, HRBP, e-mail [email protected]


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.


Last application date: September 22, 2023 Visa mindre

Förvaltningsassistent

Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolit... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!



Vi erbjuder
Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Förvaltningsassistent kommer du att hantera fastighetsinformation för verksamhetens anläggningsbestånd. Du arbetar med dataregistrering och ansvarar för underhåll av uppgifter om anläggningsbeståndet. Du ansvarar för administrationen av upplåtelseavtal och bistår också avdelningen med administrativa arbetsuppgifter såsom stöd med beståndsuppgifter till handläggare av till verkets inkomna remisser och samråd avseende fysisk planering samt övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till avdelningens administrativa ansvar. Vidare kommer du att ansvara för att uppdatera och stödja våra förvaltare med beståndsuppgifter i IT-system.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning med inriktning mot administration/ekonomi. Alternativt har du dokumenterad arbetslivserfarenhet och kompletterande utbildningar inom administration/ekonomi som vi bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter samt erfarenhet av avtalshandläggning och hyres- och avtalsadministration eller liknande arbetsuppgifter. Vidare har du god administrativ förmåga samt goda datakunskaper och goda kunskaper i svenska. Körkort klass B är ett krav.

Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande om du är utbildad gymnasieekonom samt om du har erfarenhet av fastighets- och ekonomiadministrativa system för hantering av bl.a. hyresfakturering, avisering av hyror och registervård. Det är även meriterande med goda ekonomiska kunskaper.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har en hög administrativ förmåga och ditt arbete präglas av hög kvalitet och noggrannhet. Som person är du kommunikativ och visar intresse för förändrings- och förbättringsarbete. Du har god samarbetsförmåga och har förmåga att ta ett stort eget ansvar i ditt arbete. 

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Tillsvidareanställning innebär även att man blir krigsplacerad.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Tobias Johansson, tfn 010-44 44 896 eller HR-specialist Roger Thörnstrad, tfn 010-44 44 512.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Fackliga representanter
Eric Bergman, Ledarna
Tommy Eriksson, SEKO 
Karin Alm, SACO
Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2020-01-07.Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre

Förvaltningsassistent

Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta på ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Vi söker nu en förvaltningsassistent till vårt kontor i centrala Eskilstuna! Förvaltningsassistenten är den person som lägenhetssökande eller ny hyresgäst först möter vid kontakten med Willhem. I din roll är du hyresgästens kontaktperson när det gäller praktiska frågor kring boendet. Din huvuduppgift är ... Visa mer
Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta på ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Vi söker nu en förvaltningsassistent till vårt kontor i centrala Eskilstuna!
Förvaltningsassistenten är den person som lägenhetssökande eller ny hyresgäst först möter vid kontakten med Willhem. I din roll är du hyresgästens kontaktperson när det gäller praktiska frågor kring boendet. Din huvuduppgift är att under ledning av en förvaltare och i nära samarbete med dina kollegor vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Uthyrning av lägenheter, P-platser samt garage
Visning av lägenheter
Administrera uppsägningar, andrahandsuthyrningar och lägenhetsbyten
Avflyttningsbesiktning samt beställning av lägenhetsunderhåll
Nyckelhantering
Hantera störnings och inkassoärenden
Upprätthålla kundtjänst genom omhändertagande av besök på vårt lokalkontor
Svara på våra hyresgästers frågeställningar kring sitt boende
Upprätta information till hyresgäster och informera om Willhems hemsida
Assistera förvaltaren i övrig kontorsadministration

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Eftergymnasiala studier och/eller erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Du bör ha vana av att arbeta i verksamhetssystem. Körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Du är en god administratör som trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt. Som person är du en problemlösare och kan alltid hålla en hög servicegrad. Du är social och brinner för kontakten med människor. Du kommer att vara en del av ett team som har målet att leverera högsta kvalitet till våra hyresgäster!
Ansökan
Välkommen med din ansökan via: http://jobb.willhem.se/ senast den 20 september. Vid frågor kring tjänsten kontakta Fastighetschef Jonas Källström på tel: 021-838254 eller via mail: [email protected].
Urval kan komma att ske löpande så sök tjänsten redan idag!
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön Visa mindre

Två stycken projektsamordnare till Eskilstuna Kommunfastigheter AB

Vill du bidra till människors boendemiljö och jobba med affärsmässig samhällsnytta? Vill du vara en del i ett nytänkande fastighetsbolag? Då kan du vara en av våra blivande projektsamordnare hos oss på Eskilstuna Kommunfastighet. Vi på Kfast är det kommunala aktiebolaget med samhällsansvar i fokus och med vår VD Fredrik Elf i spetsen bygger, förvaltar och äger vi både 7600 bostäder och 180 000 kvm samhällsfastigheter! Utöver det förvaltar vi även 500 ... Visa mer
Vill du bidra till människors boendemiljö och jobba med affärsmässig samhällsnytta?

Vill du vara en del i ett nytänkande fastighetsbolag?

Då kan du vara en av våra blivande projektsamordnare hos oss på Eskilstuna Kommunfastighet.

Vi på Kfast är det kommunala aktiebolaget med samhällsansvar i fokus och med vår VD Fredrik Elf i spetsen bygger, förvaltar och äger vi både 7600 bostäder och 180 000 kvm samhällsfastigheter! Utöver det förvaltar vi även 500 000 kvm lokaler åt vår största kund Eskilstuna kommun!

Vi är ISO certifierade både inom miljö, arbetsmiljö, energi och kvalitet och vi får bra betyg i medarbetarundersökningar där våra medarbetare uppger att de är stolta, motiverade och trivs bra.

Vårt arbete sträcker sig över hela Eskilstuna, både centralt och på landsbygd, och med våra 460 medarbetare bildar vi tillsammans Eskilstunas största fastighetsbolag! För dig som letar efter en stor arbetsgivare med många kollegor att kroka arm med- är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Nyfiken på vad jobbet som projektsamordnare, inriktning stamrenovering, innebär just hos oss? – läs mer nedan!


ARBETSUPPGIFTER
Du ska vara den sammanhållande länken mellan hyresgäster, entreprenörer och vår egen personal när vi stamrenoverar lägenheter. Det omfattar hela kedjan från att medverka på byggmöten, göra hembesök, vara kontaktperson för hyresgästerna, hjälpa förvaltaren, projektledaren och entreprenören med hyresgästproblem samt information till arbetslagen.
Du ansvarar för logistiken med evakueringsboende och flyttning av hyresgästernas förråd under byggtiden. Du ansvarar för att hålla informationsmöten samt färgval som hyrgästerna får göra. Mycket av arbetet är förebyggande för att nå ett bra resultat i projektet. Tydlig och bra kommunikation både muntligt och skriftligt är viktig så att hyresgästerna känner sig trygga.



KVALIFIKATIONER
Du skall ha:
• En avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av hyresgästärenden.
• B-körkort.
• Grundläggande datorkunskaper.
• Goda kunskaper i Office paketet.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska.

Det är meriterande om du har:
• Samordningserfarenhet.
• Kunskaper och förståelse för hyreslagen.
• Erfarenhet av byggprojekt.
• Kunskap i FAST2.
• Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är lyhörd, ordningsam, strukturerad och lösningsfokuserad. Du är driven och har förmågan att förmedla rätt information vid rätt tillfälle. Din sociala kompetens blir ett viktigt verktyg i möten med hyresgäster, entreprenörer och förvaltning. Du drivs av arbete med kundfokus. Du är självgående, modig och har lätt för att ta kontakt med andra människor. Du är anpassningsbar till nya situationer och har förmågan att fatta beslut.

Det är två olika tjänster, en visstid på 1 år och en tillsvidaretjänst

Tjänsterna omfattar 40 timmar per vecka som fördelas dag och kvällstid efter behov.
Placering: AO Bostad Skogsängen

Intervjuer kommer att ske i augusti
Vid frågor om tjänsten ring Helene lindberg 016-16 75 60 [email protected]
Vid frågor om rekryteringsprocessen ring Robert Ragnebrandt 016-710 24 85


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Två stycken projektsamordnare till Eskilstuna Kommunfastigheter AB

Vill du bidra till människors boendemiljö och jobba med affärsmässig samhällsnytta? Vill du vara en del i ett nytänkande fastighetsbolag? Då kan du vara en av våra blivande projektsamordnare hos oss på Eskilstuna Kommunfastighet. Vi på Kfast är det kommunala aktiebolaget med samhällsansvar i fokus och med vår VD Fredrik Elf i spetsen bygger, förvaltar och äger vi både 7600 bostäder och 180 000 kvm samhällsfastigheter! Utöver det förvaltar vi även 500 ... Visa mer
Vill du bidra till människors boendemiljö och jobba med affärsmässig samhällsnytta?

Vill du vara en del i ett nytänkande fastighetsbolag?

Då kan du vara en av våra blivande projektsamordnare hos oss på Eskilstuna Kommunfastighet.

Vi på Kfast är det kommunala aktiebolaget med samhällsansvar i fokus och med vår VD Fredrik Elf i spetsen bygger, förvaltar och äger vi både 7600 bostäder och 180 000 kvm samhällsfastigheter! Utöver det förvaltar vi även 500 000 kvm lokaler åt vår största kund Eskilstuna kommun!

Vi är ISO certifierade både inom miljö, arbetsmiljö, energi och kvalitet och vi får bra betyg i medarbetarundersökningar där våra medarbetare uppger att de är stolta, motiverade och trivs bra.

Vårt arbete sträcker sig över hela Eskilstuna, både centralt och på landsbygd, och med våra 460 medarbetare bildar vi tillsammans Eskilstunas största fastighetsbolag! För dig som letar efter en stor arbetsgivare med många kollegor att kroka arm med- är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Nyfiken på vad jobbet som projektsamordnare, inriktning stamrenovering, innebär just hos oss? – läs mer nedan!


ARBETSUPPGIFTER
Du ska vara den sammanhållande länken mellan hyresgäster, entreprenörer och vår egen personal när vi stamrenoverar lägenheter. Det omfattar hela kedjan från att medverka på byggmöten, göra hembesök, vara kontaktperson för hyresgästerna, hjälpa förvaltaren, projektledaren och entreprenören med hyresgästproblem samt information till arbetslagen.
Du ansvarar för logistiken med evakueringsboende och flyttning av hyresgästernas förråd under byggtiden. Du ansvarar för att hålla informationsmöten samt färgval som hyrgästerna får göra. Mycket av arbetet är förebyggande för att nå ett bra resultat i projektet. Tydlig och bra kommunikation både muntligt och skriftligt är viktig så att hyresgästerna känner sig trygga.



KVALIFIKATIONER
Du skall ha:
• En avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av hyresgästärenden.
• B-körkort.
• Grundläggande datorkunskaper.
• Goda kunskaper i Office paketet.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska.

Det är meriterande om du har:
• Samordningserfarenhet.
• Kunskaper och förståelse för hyreslagen.
• Erfarenhet av byggprojekt.
• Kunskap i FAST2.
• Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är lyhörd, ordningsam, strukturerad och lösningsfokuserad. Du är driven och har förmågan att förmedla rätt information vid rätt tillfälle. Din sociala kompetens blir ett viktigt verktyg i möten med hyresgäster, entreprenörer och förvaltning. Du drivs av arbete med kundfokus. Du är självgående, modig och har lätt för att ta kontakt med andra människor. Du är anpassningsbar till nya situationer och har förmågan att fatta beslut.

Det är två olika tjänster, en visstid på 1 år och en tillsvidaretjänst

Tjänsterna omfattar 40 timmar per vecka som fördelas dag och kvällstid efter behov.
Placering: AO Bostad Skogsängen

Intervjuer kommer att ske i augusti
Vid frågor om tjänsten ring Helene lindberg 016-16 75 60 [email protected]
Vid frågor om rekryteringsprocessen ring Robert Ragnebrandt 016-710 24 85


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Förvaltningsassistent

Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. Vi erbjuder Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Hä... Visa mer
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap.



Vi erbjuder
Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Här får du mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Nu söker vi Förvaltningsassistent till Förvaltningsstödsenhet med placering Eskilstuna som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Förvaltningsassistent kommer du att hantera fastighetsinformation för verksamhetens anläggningsbestånd. Du arbetar med dataregistrering och ansvarar för underhåll av uppgifter om anläggningsbeståndet. Du ansvarar för administrationen av upplåtelseavtal och bistår också avdelningen med administrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis samordning av till verkets inkomna remisser och samråd avseende fysisk planering samt övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till avdelningens administrativa ansvar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning administration eller ekonomi alternativt är utbildad gymnasieekonom med dokumenterad arbetslivserfarenhet och kompletterande utbildningar inom administration eller ekonomi som vi bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av avtalshandläggning, hyres- och avtalsadministration och ekonomiadministrativa uppgifter. Du har erfarenhet av fastighets- och ekonomiadministrativa system för hantering av bl.a. hyresfakturering, avisering av hyror och registervård. Du har goda datakunskaper. Körkort klass B är ett krav.

Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande med eftergymnasial utbildning och erfarenhet inom samhällsplanering samt erfarenhet av budget- och prognosarbete och goda ekonomiska kunskaper.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har en hög administrativ förmåga och ditt arbete präglas av kvalitet och noggrannhet. Som person är du kommunikativ och har förmåga att skapa goda samarbeten. Du tar ett stort eget ansvar i ditt arbete och visar intresse för förändrings- och förbättringsarbete.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.
 
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Tobias Johansson, tfn 010- 44 44 896 eller HR-specialist Sabine Andersson, tfn 010 44 44 721.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Fortifikationsverket gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
 
Fackliga representanter
Eric Bergman, Ledarna
Tommy Eriksson, SEKO
Karin Alm, SACO
Samtliga representanter nås via vår växel, tfn 010-44 44 000 

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-04-08. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Visa mindre