Lediga jobb som Civilingenjör, organisationsutveckling i Eskilstuna

Se lediga jobb som Civilingenjör, organisationsutveckling i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Business Development Scout

Join Outokumpu as a Business Development Scout – Shape the Future of Stainless Steel! Are you passionate about discovering new markets, trends, and technologies? Do you have a keen eye for identifying untapped opportunities? If you thrive in a dynamic and fast-paced environment and are excited about the potential of stainless steel in innovative applications, we’d love to hear from you! As a Business Development Scout at Outokumpu, you will play a key ... Visa mer
Join Outokumpu as a Business Development Scout – Shape the Future of Stainless Steel!

Are you passionate about discovering new markets, trends, and technologies? Do you have a keen eye for identifying untapped opportunities? If you thrive in a dynamic and fast-paced environment and are excited about the potential of stainless steel in innovative applications, we’d love to hear from you!

As a Business Development Scout at Outokumpu, you will play a key role in shaping the future of our advanced materials (AM) products. You’ll continuously scan and analyze emerging markets, helping us identify and prioritize growth areas for stainless steel applications.

Key Responsibilities:
Proactively identify and investigate new and emerging markets to determine significant opportunities for stainless steel use.
Develop and apply structured evaluation processes to assess the potential of new markets.
Build a strong pipeline of new business opportunities, particularly in untapped and niche markets.
Conduct both desktop and field research, leveraging conferences, forums, and academic/technical sources to gather market intelligence.
Estimate the future commercial potential of specific markets and trends for Outokumpu.

What You’ll Bring:
Education: A strong educational background in a technical or commercial field, or a combination of both.
Experience: Proven experience in business development or market intelligence, with the ability to identify and capitalize on new market opportunities. Furthermore capabilities and willingness to work with AI or other research methods.
Personal Skills: Highly analytical and structured, with a proactive, independent, and results-oriented mindset. A "hunter mentality" is essential, demonstrating a natural ability to seek out and drive new business opportunities.
Language Skills: Fluent in English (written and spoken); additional languages are considered an asset.
Willingness to Travel: Flexibility to travel approximately 20% of the time, both domestically and internationally, as required by the role.

Why Outokumpu?
At Outokumpu, we pride ourselves on our cutting-edge products and our vision to lead the future of sustainable stainless steel. By joining our team, you’ll contribute to shaping a greener world while working with some of the most forward-thinking experts in the industry.

Location: Finland: Tornio & Helsinki, Sweden: Avesta, Torshälla, Degerfors, Germany: Krefeld & Dillenburg

Submit your application and CV in English by November 10th, 2024. We encourage you to apply early as the position may be filled before the deadline! For more information, please contact Talent Acquisition Partner Julia Enström at [email protected].

Be part of the future at Outokumpu – Apply now! ???? Visa mindre

Projektledare, Backer Calesco

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och e... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter
Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och ekonomiska rapporter samt kundkommunikation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskole- eller ingenjörsexamen med relevant inriktning
- kunskap och erfarenhet av att driva projekt
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska
- kunna resa inom Europa

Om Backer Calesco
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 260 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av elvärme- och energitekniska lösningar. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 50 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer. Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment. För mer information gå gärna in på https://www.backercalesco.com/ och https://www.nibe.com/sv

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Projektledare, Backer Calesco

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och e... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter
Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och ekonomiska rapporter samt kundkommunikation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskole- eller ingenjörsexamen med relevant inriktning
- kunskap och erfarenhet av att driva projekt
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska
- kunna resa inom Europa

Om Backer Calesco
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 260 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av elvärme- och energitekniska lösningar. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 50 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer. Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment. För mer information gå gärna in på https://www.backercalesco.com/ och https://www.nibe.com/sv

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Projektledare, Backer Calesco

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och e... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Arbetsuppgifter
Leda projektet enligt projektledningsmodell APQP och säkerställa att alla resultat och leveranser sker enligt kundens beställning. Det innbär bl.a. tvärfunktionellt ledningsansvar för projektet, utarbeta tid- och resursplaner, bemanna och organisera projektteam. Vidare ansvarar du för projektekonomi såsom upprätta av kalkyler och ekonomiska rapporter samt kundkommunikation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskole- eller ingenjörsexamen med relevant inriktning
- kunskap och erfarenhet av att driva projekt
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska
- kunna resa inom Europa

Om Backer Calesco
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 260 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av elvärme- och energitekniska lösningar. Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 50 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika. Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer. Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment. För mer information gå gärna in på https://www.backercalesco.com/ och https://www.nibe.com/sv

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Business Process Developer to ASSA ABLOY Opening Solution

Business Process Developer to ASSA ABLOY Opening Solutions, Scandinavia We are passionate about our people, innovation and the desire to continuously improve. We encourage collaboration and believe we get better together. Our values – empowerment, innovation and integrity underpin everything that we do and guide our behaviour towards each other and our customers. Join us! We are now recruiting a Business Process Developer who will combine technical knowl... Visa mer
Business Process Developer to ASSA ABLOY Opening Solutions, Scandinavia

We are passionate about our people, innovation and the desire to continuously improve. We encourage collaboration and believe we get better together. Our values – empowerment, innovation and integrity underpin everything that we do and guide our behaviour towards each other and our customers. Join us!

We are now recruiting a Business Process Developer who will combine technical knowledge with people, process and organizational skills to deliver improvements during all the stages within our business, like product portfolio process, sales process and order to delivery process.





Your Role

Here you get the opportunity to develop and implement strategies for further improvement of our overall processes within Assa Abloy Opening Solutions Scandinavia. You will report directly to Quality Manager Scandinavia and you will be part of Management team for Quality.

Develop model for process management and drive implementation in tight cooperation with process owners and process leadersEstablish, drive and develop process council for governance of processes and related Integrated Management SystemTrain and educate process owners and process leaders within Process management and Management system related topicsPerform and/or make sure that process assessments and internal audits are performedResponsible for preparing and performing external auditsResponsible as Lead Internal auditor to drive internal audit programAct as senior project manager for strategic improvement projectsActively contribute in Scandinavian Management team for Quality to drive and implement strategiesAct according to and spread Group values: Empowerment, Innovation & Integrity





Who are you? 

We are looking for a solution-oriented and positive driver with a leadership style that engages and motivates employees and you enjoy working at high speed with varying tasks. You are results-oriented, structured and you have the ability to independently drive your work and make the right priorities. You are clear in your communication and easy to collaborate with and natural when it comes to creating good relationships.

You have experience of Process management and Lean. Some years of work experience within Process management & QualityProject Manger & Leadership experienceLean management skillsISO9001: 2015 knowledge and especially as auditorVery good knowledge in Swedish and English, both in speech and in writing

Possible locations are Eskilstuna, Mölnlycke or Stockholm.

We look forward to receiving your application. We are working on this assignment with the Skills Rekrytering recruitment agency. Apply for this post at www.skillsrekrytering.se no later than 4th of April. Please contact Annika Frii at Skills Rekrytering on +46 (0)70- 33 55 290 if you have any questions about this position. 

What do we offer you? We offer you a stimulating and varied work in an innovative global company that invests for the future. You will create a large network and have the opportunity to influence and control your work yourself.

About ASSA ABLOY

ASSA ABLOY is the global leader in access solutions. ASSA ABLOY's vision is to be the most innovative supplier of total door opening solutions. We are dedicated to improving our customers' lives through security, safety and convenience.

Every day we help billions of people from all around the world feel safe, secure and experience a more open world. It’s our 49,000 people in 70 different countries who make this happen, we are proud to be a dynamic and inclusive organization.

We are looking for candidates from a diverse range of backgrounds. Do you want make an impact and be part of an inspiring team? As a part of our people development strategy, we encourage both internal and external applicants! Apply today!

Experience a safer and more open world

For more information about the company see www.assaabloyopeningsolutions.se Visa mindre

Produktionstekniker till Green Cargo

Produktionstekniker till Green Cargo i Eskilstuna Som produktionstekniker ansvarar du för att leda och utveckla produktionstekniskt arbete på Green Cargos verkstäder i Eskilstuna och Boden. Tjänsten är placerad på verkstäderna i Eskilstuna. Med hållbarhet och miljö i fokus är Green Cargo ett företag helt rätt i tiden och du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor där du får en roll med stort eget ansvar.Låter det intressant? V... Visa mer
Produktionstekniker till Green Cargo i Eskilstuna

Som produktionstekniker ansvarar du för att leda och utveckla produktionstekniskt arbete på Green Cargos verkstäder i Eskilstuna och Boden. Tjänsten är placerad på verkstäderna i Eskilstuna. Med hållbarhet och miljö i fokus är Green Cargo ett företag helt rätt i tiden och du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor där du får en roll med stort eget ansvar.Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Green Cargo har sina rötter i den svenska tågtrafikens ursprung och är Sveriges mest erfarna aktör inom järnvägslogistik och en viktig del av det skandinaviska näringslivet. Nu har du chansen att vara med och påverka deras fortsatta utvecklingsresa.

Hos Green Cargo är trivseln hög och möjligheten till karriärutveckling likaså vilket gör att de flesta väljer att stanna länge. I rollen som produktionstekniker kommer du att få en gedigen introduktion med en engagerad mentor. Tillsammans med din kompetens arbetar ni för att ständigt öka tillgängligheten och kvalitetsnivån på företagets fordon. 

Green Cargo står för hållbar logistik och ser till att transporter utförs med minimal klimatpåverkan, goda arbetsvillkor för personalen och med hög säkerhet. Green Cargo har ett systematiskt förbättringsarbete där miljö, kvalitet och arbetsmiljö hanteras.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som produktionstekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leda och utveckla produktionstekniskt arbete samt svara för återkoppling till linjecheferna
• Producerbarhets- och konstruktionsgranskning av nya produkter
• Konstruktion i 3D CAD-miljö, ritningar och underlag
• Underhålla och uppdatera kvalitetsstyrande dokument
• Bevaka interna kundleverantörsförhållanden och i största möjliga mån arbeta för att förutsäga incidenter som kan äventyra kvaliteten på produkter
• Bevaka samt driva kvalitetsanmärkningar som har uppkommit
• Ansvara för uppstart av nya underhållsupplägg, ombyggnationer och utvecklingsprojekt
• Lokal felavhjälpning/problemlösning på arbetsplatserna
• Delta vid konstruktioner av nya arbetsplatser så att det sker mot befintlig dokumentation
• Se till att kalibrering/verifiering av dokument vid arbetsplatserna sköts enligt gällande rutiner
• Tillsammans med arbetsledning informera/utbilda underhållspersonal vid förändringar i arbetsrutiner och arbetssätt
• Ansvara för dokumentuppdatering vid ombyggnad/förändring av fordonsunderhåll
• Ansvara för kalibrering verktyg inom produktionens verkstäder
• Klara ut tekniska problem tillsammans med leverantörer
• Medverka vid utbildningsplanering och utbildningsplaner för underhållspersonal
• Ansvara för riskanalyser och bedömningar vid förändringar

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som produktionstekniker är du direkt underställd verkstadschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

• Högskoleutbildning inom produktionsteknik eller liknande
• Kunskap och erfarenhet av schemaläsning både inom el och hydraulik
• God generell IT-vana samt utbildning i 3D CAD eller liknande
• Svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du ansvarstagande och ordningsam, har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av förbättringsarbete.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Technical Trainer – Eskilstuna Training Center

Do you have a passion for competence development and would like to be an important player in supporting our dealers to be number one in uptime which brings success to our customers?  Would you like to work in different arenas and with different cultures: train experienced product specialists in a well-equipped classroom in Sweden one week and in the following week conduct a training for totally new service technicians in a quarry somewhere in Afr... Visa mer
Do you have a passion for competence development and would like to be an important player in supporting our dealers to be number one in uptime which brings success to our customers?  Would you like to work in different arenas and with different cultures: train experienced product specialists in a well-equipped classroom in Sweden one week and in the following week conduct a training for totally new service technicians in a quarry somewhere in Africa? If you answered ‘yes’ to these questions then our open position is something for you! Volvo Construction Equipment, Sales Region EMEA (Europe – Middle East – Africa) are now looking for a new Technical Trainer based in Eskilstuna, Sweden to primarily deliver technical training to dealer service technicians in our region.   This is us, your new colleaguesThe sales region EMEA Channel Competence Development team is supporting our dealers with competence development in the areas of Aftersales technical training, Aftersales commercial training and Sales training. Our team consists of well experienced trainers and is based in the four training centers around the region. Our training deliveries take place in our well-equipped training centers and at dealer locations in Europe, Middle East and Africa.  Competence development is high on the agenda in Sales region EMEA and we have a well-established competence development structure supported by state of the art training material. Our coming big challenge is to reach out and support the local trainers at our dealers in an effective way. Our trainers will have an important role to develop and coach the dealer trainers in the coming future. Role description:Deliver technical trainings all over the regionPrepare for trainings and support the operation of the training centerSupport and develop dealer trainersBe in close contact the global training department and be a stakeholder in the delivery of training material.Who are you?In this position you will mainly deliver technical training dealers technical staff. To be successful in the role we think you:Are a good communicator and presenter Have experience from and interest in coaching and competence developmentHave technical background of working with heavy equipment as operator, technician or engineerAre fluent in English and SwedishHave ability to extensively travel in our region (a least one trip per month)Are we a perfect match?If you like to see people grow and give them opportunies to develop their competence we think you will be a good fit into our team. We at Volvo Group want you to prosper and be happy, because when you succeed, we succeed. Together we build Customer success. In this position we can give you opportunies to get new experiences and development opportunies both professionally and personally. If this seems to be something for you, then we are hoping to hear from you!Curious, and have some questions? Call me! Hiring Manager – Peter Asp, Manager Eskilstuna Training Center, +46 16 541 63 17Union contactAkademikerna, Wael Wardi +46 16 541 4446Unionen, John Sjöberg +46 16 541 5897 Visa mindre

Arbetsmiljöingenjör till Kommunhälsan

Kommunhälsan är Eskilstuna kommuns interna företagshälsa. Vi är en oberoende expertresurs inom arbetsmiljö, hälsa, beteendevetenskap och medicin. Vi arbetar på organisations-, grupp- och individnivå och våra insatser kan vara hälsofrämjande, förebyggande eller rehabiliterande. Genom att arbeta systematiskt med arbetsmiljön - fysiskt, organisatoriskt och socialt - skapar det förutsättningar för friska organisationer. Kommunhälsans uppdrag är att ge råd och... Visa mer
Kommunhälsan är Eskilstuna kommuns interna företagshälsa. Vi är en oberoende expertresurs inom arbetsmiljö, hälsa, beteendevetenskap och medicin.
Vi arbetar på organisations-, grupp- och individnivå och våra insatser kan vara hälsofrämjande, förebyggande eller rehabiliterande. Genom att arbeta systematiskt med arbetsmiljön - fysiskt, organisatoriskt och socialt - skapar det förutsättningar för friska organisationer. Kommunhälsans uppdrag är att ge råd och stöd till både chefer och medarbetare att ta sina respektive ansvar i arbetsmiljö- och rehabiliteringsarbetet.

På enheten arbetar det 15 medarbetare med olika professioner i blandade åldrar. Vi är arbetsmiljöingenjör, fysioterapeuter/ergonomer, företagsläkare, företagssköterskor, psykologer, beteendevetare, hälsoutvecklare och systemförvaltare/administrativ handläggare.
Kommunhälsan ligger centralt belägen i Eskilstuna, endast några minuters promenadväg från centralstationen.

Nu söker vi en arbetsmiljöingenjör då vår nuvarande ska gå i pension!

Är det dig vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsmiljöingenjör arbetar du som stöd till kommunens chefer i det systematiska arbetsmiljöarbetet, där du bland annat gör riskbedömningar och kartläggningar. Du är också ett stöd i att chefer följer rådande arbetsmiljölagstiftning.

Du utför även sedvanliga mätningar inom arbetsmiljön såsom ventilation, inomhusklimat, buller, belysning och damm. Du behöver också ha kunskap om kemiska hälsorisker samt vara behjälplig i enkätundersökningar och kunna tolka enkätresultat. En annan del av din roll är att du utbildar chefer och skyddsombud i grundläggande arbetsmiljö.

Det finns ett nätverk i länet för arbetsmiljöingenjörer och ett nationellt för arbetsmiljöingenjörer inom kommuner och regioner. Det finns även ett visst samarbete med Arbets- och miljömedicin i Örebro.

Kommunhälsan är en inbyggd företagshälsa med lång erfarenhet av kommunens olika verksamheter. Vi har goda möjligheter till egen kompetensutveckling och har ett pågående kvalitetsarbete av våra tjänster.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning inom arbetsmiljö. Du har erfarenhet av SAM och kompetens inom rådande arbetsmiljölagstiftning.

Det är meriterande om du som söker har erfarenhet från företagshälsa och har arbetat med yrkeshygieniska mätningar som till exempel inomhusklimat, damm, buller och kemikalier. Det är även meriterande om du har arbetat med BAM.

Eftersom du kommer att utbilda inom arbetsmiljö vill vi gärna att du har erfarenhet av att hålla föreläsningar och utbildningar. Vi vill också att du har vana av att arbeta konsultativt.
För att trivas som arbetsmiljöingenjör hos oss behöver du vara en person som tycker om att arbeta självständigt. Du är lösningsfokuserad och trivs i en roll där du får vara en problemlösare som möter nya utmaningar och får komma med lösningsförslag och åtgärder. Eftersom du möter många olika typer av verksamheter och människor, behöver du ha ett helikopterperspektiv samt strukturera din arbetsdag och planera din egen kalender. Du behöver ha ett bra bemötande och ha lätt för att förstå och sätta dig in i andra människors förutsättningar och synsätt.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Supplier Development Engineer

Are you willing to take on a new challenge in leading Supplier Development Activities for key suppliers? Join us at Volvo CE! As our new Supplier Development Engineer – Powertrain & Electromobility you will work in accordance to the Volvo Values and Volvo CE processes. As you are leading the Supplier Development activities you will focus on quality management, APQP/PPAP activities for projects and drive productivity improvement programs. These programs inv... Visa mer
Are you willing to take on a new challenge in leading Supplier Development Activities for key suppliers? Join us at Volvo CE!
As our new Supplier Development Engineer – Powertrain & Electromobility you will work in accordance to the Volvo Values and Volvo CE processes. As you are leading the Supplier Development activities you will focus on quality management, APQP/PPAP activities for projects and drive productivity improvement programs. These programs involve Lean, VA/VE - in order to reduce waste and create value. You will also actively contribute to problem solving of major supplier quality issues that is required within serial production and in the field. You will based in one of the Volvo CE sites in Europe, preferably Eskilstuna, Sweden.
Responsibilities and tasks

Proactively perform necessary activities using Supplier Development toolbox to ensure supplier Quality Delivery Cost (QDC) performance (e.g. Process audits, Control Plan Audits, Capacity Audits etc.)
Analyze regularly supplier QDC- and Warranty performance versus agreed targets and drive continuous improvement actions
Ensure supplier fulfillment of general Volvo Group business requirements e.g. Supplier Evaluation Audit, CSR, ISO-certificates, Reach etc.

Are we a perfect match?
We go to work every day making real change, creating fascinating products. In addition to a rewarding job, we also offer you a global company with fantastic opportunities for you to develop and grow.

For further information, Please contact:

Andreas Kasel, +49 6501 84 706

Trade Unions:
Urban Strid, Unionen, +46 16 541 6304
Åsa Holmgren, Akademikerna, +46 16 541 4679

Who are you?
In order to succeed in this role it is important that you have proven knowledge within advanced product quality planning. You are experienced in driving project management in an effective way and have knowledge about product development. As a person you have the ability to manage and influence others, as well as you are structured and focused on the execution. Your communicational capability makes it easy for you to make contact with both internal and external stakeholders. It is also important that you have excellent presentation skills and that you perform business trips since regular travelling will be needed to do your job.
You like to work with passion and entrepreneurial mindset; self-driven in a remote management environment.

Requirements
University degree in engineering or extensive experience from quality/production area
Strong process knowledge in at least one manufacturing discipline, preferably casting processes and practical knowledge of Lean manufacturing and Supply Chain Management
Proven ability to work effectively in matrix organization
Strong communication skills in English, additional language skills is a merit
Experience in electromobility projects, motor or battery technology, is a plus

The Volvo Group is one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines under the leading brands Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus and Volvo Penta.
Volvo Construction Equipment is a global company driven by passion, curiosity and by our purpose: to build the world we want to live in. We believe that only through imagination and teamwork can we develop a world that is cleaner, smarter and more connected. Our company culture reflects this belief through the care and trust it places in our customers, employees and suppliers. People are at the heart of our business. It is through our strong network of talented, enquiring and innovative minds that we have been able to pave the way towards a more sustainable future. The global construction industry is our arena and our employees are our greatest assets. Visa mindre