Lediga jobb som Chefssekreterare i Eskilstuna

Se lediga jobb som Chefssekreterare i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Site Coordinator till Tekniskt Bolag

Ansök    Sep 16    Friday Väst AB    Chefssekreterare
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? Har du passion, energi och driv att göra skillnad? Vill du arbeta i en samarbetsinriktad, innovativ och stödjande kultur? Då är detta rollen för dig! OM TJÄNSTEN: Vår kund är en snabbfotad, framåtblickande teknikorganisation med över 700 talangfulla medarbetare som formar den framtid vi vill leva i. Deras framgång bygger inte bara på briljant kod eller banbrytande teknik, utan också på en arbetsmiljö som ger... Visa mer
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? Har du passion, energi och driv att göra skillnad? Vill du arbeta i en samarbetsinriktad, innovativ och stödjande kultur? Då är detta rollen för dig!

OM TJÄNSTEN:

Vår kund är en snabbfotad, framåtblickande teknikorganisation med över 700 talangfulla medarbetare som formar den framtid vi vill leva i. Deras framgång bygger inte bara på briljant kod eller banbrytande teknik, utan också på en arbetsmiljö som ger människor möjlighet att prestera på topp varje dag. Det är där du kommer in i bilden!

Som Site Coordinator kommer du att vara ansiktet utåt för deras kontor och den som får vardagens verksamhet att flyta på smidigt. Från att hantera administrativa uppgifter till att vara den naturliga kontaktpunkten på plats, ser du till att arbetsplatsen är välkomnande, effektiv och alltid ett steg före. Det här är en roll med fokus på människor som kombinerar drift, service och problemlösning – perfekt för dig som trivs i en dynamisk miljö och brinner för att få saker att fungera sömlöst bakom kulisserna.

Huvudsakliga ansvarsområden

Vara första kontaktperson för alla behov på plats – från besökare till Technology Leadership Team och medarbetare
Hantera kontorslogistik, inklusive mötesrum, förnödenheter och utrustning
Arbeta nära Facility-, IT- och HR-team för att få allt att fungera som ett urverk (inkl. att sprida information kopplad till lokalerna)
Vara nyckelanvändare för verktyg som EBD och Ariba samt stödja med Planon och PPDL-listor
Koordinera evenemang, teamträffar och hälsofrämjande initiativ på plats
Bidra till företagskulturen genom att skapa en välkomnande, inkluderande och välorganiserad arbetsmiljö
Lösa små problem innan de växer sig stora – och eskalera vid behov

VI SÖKER DIG SOM:
Har några års erfarenhet i en liknande roll, exempelvis som Kontorskoordinator eller Chefsassistent
Har tidigare erfarenhet från en teknikorienterad och snabb arbetsmiljö
Är van att arbeta i verktyg som Microsoft Office eller Google Workspace, erfarenhet av arbetsplatsverktyg (t.ex. Envoy, Slack, Jira) är meriterande
Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken nyttjas i det dagliga arbetet


För att passa in i rollen ser vi att du är en naturlig organisatör med sinne för detaljer och god tidsplanering. Du är en social person – tillgänglig, positiv och trygg i att kommunicera på alla nivåer. Du är även bekväm med att hantera flera uppgifter samtidigt och tar initiativ utan att vänta på instruktioner. Givet att du dagligen kommunicerar med många personer är du professionell i allt du gör och enkelt agerar som spindeln i nätet i olika situationer.

OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader där du blir anställd som konsult via Friday.

 ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, 100% on site
Start: Omgående
Placering: Eskilstuna
Kontaktuppgifter: Alice Tegebro
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det? Visa mindre

Chefsassistent, Köping

Ansök    Jan 22    Randstad AB    Chefssekreterare
Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en engagerad och strukturerad konsult som är redo för att axla rollen som chefsassistent till en global organisation inom fordonsindustrin. Du kommer att vara en viktig stöttepelare för 2-3 enhetschefer och spela en central roll i att underlätta och effektivisera verksamheten. Detta är ett längre konsultuppdrag på heltid, kontorstider, måndag-fredag. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar u... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en engagerad och strukturerad konsult som är redo för att axla rollen som chefsassistent till en global organisation inom fordonsindustrin. Du kommer att vara en viktig stöttepelare för 2-3 enhetschefer och spela en central roll i att underlätta och effektivisera verksamheten. Detta är ett längre konsultuppdrag på heltid, kontorstider, måndag-fredag.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen förväntas du huvudsakligen att agera stöttepelare till 2-3 enhetschefer, detta genom att exempelvis ansvara för att hantera kalendrar och bokningar av möten. Det inkluderar att effektivt koordinera och schemalägga interna och externa möten. En viktig del av ditt arbete kommer också vara att förbereda professionella presentationer och noggrant dokumentera möten genom detaljerade anteckningar. Dessutom kommer du att vara involverad i att planera och samordna olika interna och externa aktiviteter, vilket kan innebära att organisera evenemang och möten. Du bör även kunna samordna olika uppgifter och prioritera de för att säkerställa att verksamheten löper smidigt.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, prestigelös och har förmågan att ligga steget före. Du gillar att samarbeta och att skapa relationer. Du har en positiv attityd och en drivkraft för att erbjuda support och högkvalitativ service. Du är van att tidvis behöva hantera snabba förändringar och prioritera uppgifter med kort varsel. Eftersom du kommer att hantera både konfidentiell och personlig information är det av yttersta vikt att du har hög integritet.
För att vara aktuell för konsultrollen har du följande:


- relevant utbildning eller flera års erfarenhet inom chefsassistans eller ledningsstöd.
- flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Officepaketet.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Chefsassistent Eskilstuna

Ansök    Maj 30    Randstad AB    Chefssekreterare
Arbetsbeskrivning Är service på arbetsplatsen och vara behjälplig inom diverse administrativa arbetsuppgifter något du brinner för? Just nu söker vi en engagerad chefsassistent med placering i Eskilstuna under perioden 19 juni - 31 december. Som chefsassistent utgör du en viktig roll som stödfunktion och behöver därmed vara strukturerad,  problemlösande och noggrann. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att s... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är service på arbetsplatsen och vara behjälplig inom diverse administrativa arbetsuppgifter något du brinner för? Just nu söker vi en engagerad chefsassistent med placering i Eskilstuna under perioden 19 juni - 31 december.

Som chefsassistent utgör du en viktig roll som stödfunktion och behöver därmed vara strukturerad,  problemlösande och noggrann. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att strukturera upp samt ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. För att trivas i denna yrkesroll tycker du om att ha omväxlande arbetsuppgifter. Du stimuleras av utvecklingsarbete och av att skapa ordning och rutiner.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som chefsassisten kommer du ha ansvar över följande: 

• Befattningen ingår i affärsområdets ledningsgrupp.
• Hantera affärsområdeschefs mejl, kalender och mötesbokningar
• Protokollföra möten
• Planera och ordna möten och andra evenemang på affärsområdesnivå
• Boka resor, hotell och konferenser
• Förbereda presentationer
• Fakturahantering, främst på affärsområdesnivå
• Administrera utbildningar
• Administrera inköp, främst på affärsområdesnivå
• Hålla i kontakter med ledning, kunder och medarbetare

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna yrkesroll behöver du ha följande:

- Gymnasial utbildning, gärna med en teoretisk inriktning.
- God datorvana och behärskar Officepaketet väl.
- Minst ett års arbetserfarenhet inom administrativa arbetsuppgifter.

- Meriterande med erfarenhet av rollen som chefsassistent eller motsvarande.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Bli vår nya klinikadministratör - verksamhetschefens högra hand

Ansök    Feb 3    Region Sörmland    Chefssekreterare
Mälarsjukhuset Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Vill du ha ett roligt arbete där du möter utmaningar, har omväxlande arbetsuppgifter och får möjlighet att växa? Då är detta något för dig! Kliniken för kirurgi- och urologi har ca 140 medarbetare och många olika samarbetspartners inom och utom Region Sörmland. Vi genomför många olika förbättrings- och utvecklingsarbeten tillsammans för att utveckla vår ve... Visa mer
Mälarsjukhuset Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vill du ha ett roligt arbete där du möter utmaningar, har omväxlande arbetsuppgifter och får möjlighet att växa?
Då är detta något för dig!

Kliniken för kirurgi- och urologi har ca 140 medarbetare och många olika samarbetspartners inom och utom Region Sörmland.
Vi genomför många olika förbättrings- och utvecklingsarbeten tillsammans för att utveckla vår verksamhet, nå uppsatta mål och förbättra för patienterna - och det är både roligt och utmanande!

Verksamhetschefen, som leder klinikens strategiska och operativa arbete tillsammans med ledningsgruppen, behöver därför en "högerhand" för att planera, koordinera, följa upp och utveckla arbetet. Det kan bli din nya uppgift!

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara många och varierande. Här följer ett urval:

Du kommer arbeta med kalenderadministration, mötes- och mailkoordinering.
Du kommer även förbereda olika möten inkl. ledningsgruppsmöten, protokollföra dem och sammanställa olika typer av underlag.
Du kommer samarbeta med klinikens nuvarande klinikadministratör och de medicinska sekreterarna för att utveckla våra övergripande administrativa rutiner inkl. internkommunikationen på kliniken. Här ingår bl a kommunikation på vår interna och externa hemsida.

Din kompetens
För detta arbete söker vi dig med relevant utbildning och erfarenhet av liknande uppgifter. Det är en fördel om du arbetat som chefsassistent men det är inget krav.

Som person har du hög integritet, förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och stötta andra.
Rollen innebär eget ansvar för att hantera de arbetsuppgifter som ingår. Därför är du strukturerad och ansvarsfull och har god organiserings- och prioriteringsförmåga.

Du uttrycker dig obehindat på svenska både i tal och skrift, är inte främmande för att uttrycka dig på engelska och har en utvecklad kommunikativ förmåga. Du har mycket goda datorkunskaper och speciellt goda kunskaper i Officeprogrammen Word, Excel och Powerpoint.

Att du är serviceinriktad är självklart, precis som att vara lojal och ha mycket god samarbetsförmåga.

I anställningen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Lotta Klinge Härberg, 073-699 87 52.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00.


Kom och jobba hos oss på Kliniken för kirurgi- och urologi!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-02-16.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

GD-assistent till Energimyndigheten

Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande och omfattande uppdrag från regeringen. Under 2021 kommer vi successivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag. Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning. Vår vision är Hållbar energi... Visa mer
Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande och omfattande uppdrag från regeringen. Under 2021 kommer vi successivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag.

Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.

Dina uppgifter

Som GD-assistent har du en viktig och central roll på myndigheten.  I ditt nära arbete med att bistå generaldirektören i det dagliga arbetet får du stort ansvar i en händelserik arbetsmiljö och en god inblick i vad som händer i hela organisationen.

Arbetet som GD-assistent läggs upp i nära samarbete med GD och i arbetet ingår bl a att planera, koordinera och ansvara för Generaldirektörens kalender och bokningar. Du är administrativt stöd vid möten, evenemang och inför resor. Du hanterar protokoll och sammanställer beslutsunderlag till GD och ledningsgruppen. Du hanterar även administrationen kring myndighetens Insynsråd, Energiutvecklingsnämnd och beslutsmöten vilka alla leds av general­direktören.

Arbetet innebär löpande interna kontakter med myndighetens chefer och medarbetare, externa kontakter med exempelvis andra myndigheter inklusive nätverket för GD-assistenter, departement samt internationella kontakter. Du prioriterar och koordinerar information och aktiviteter och fungerar som länk mellan organisationen, GD och omvärld.

Din utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Du har minst eftergymnasial utbildning inom ett område som Energimyndigheten bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom områden som berör offentlig sektor, statsförvaltning så är detta meriterande. Vidare är utbildning inom kommunikation och information meriterande.

Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som kvalificerad sekreterare/assistent för högre chefer. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och en god stilistisk förmåga. Du ska även ha stor erfarenhet av och förmåga att arbeta i olika IT-system.

Ytterligare krav är tidigare erfarenhet från arbete på myndighet eller offentlig sektor.

Som person är strukturerad och noggrann. Du planerar ditt arbete och har god framförhållning i vad som behöver göras. Du är proaktiv och har kontroll på tider, möten och viktiga detaljer.

Din personlighet är positiv, utåtriktad och tillmötesgående. Du har känsla för service och ett bra bemötande. Du kommunicerar tydligt och effektivt i samtal och skrift och du säkerställer att du har förstått överenskommelser och förväntningar.

Du har en mycket god kommunikations- och organisationsförmåga och tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du är pålitlig, lojal och har hög integritet och hanterar information med stort omdöme.

Övrigt

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras innan anställning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast den 7 juni.

Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vår hemsida - märk då din ansökan med diarienr: 2021-027387

Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten. Tjänsten är placerad vid myndighetens kontor i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat i nya moderna lokaler.

Kontaktpersoner
Christina Ljunggren
GD assistent
016-544 20 03

Fackliga kontaktpersoner
Viktor Döhlen, SACO-S,  016-544 24 03
Eva-Karin Magnusson, ST,  016-544 21 94 Visa mindre

VP koordinator/assistent

Ansök    Nov 21    Nyby    Chefssekreterare
Övergripande administrativt stöd på Nyby Operations Administrativt stöd till Platschefen och Ledningsgruppen, t ex planering, möten, researrangemang, evenemang. Stöd till "Manufacturing Excellence: dokumentation, statistik, presentationer. Utbildningsadministration. Ansvarig för det lokala intranätet och Smart Sign (TV-skärmar). Koordinera besök på Nyby och arrangemang runt besöket. Ansvarig för att beställa kontorsmöbler standard, kontorsmaterial inkl. ko... Visa mer
Övergripande administrativt stöd på Nyby Operations
Administrativt stöd till Platschefen och Ledningsgruppen, t ex planering, möten, researrangemang, evenemang.
Stöd till "Manufacturing Excellence: dokumentation, statistik, presentationer.
Utbildningsadministration.
Ansvarig för det lokala intranätet och Smart Sign (TV-skärmar).
Koordinera besök på Nyby och arrangemang runt besöket.
Ansvarig för att beställa kontorsmöbler standard, kontorsmaterial inkl. kontakter mot leverantörer och PR-företag.
Ansvarig för Nybys fritidsfond (protokoll, kallelser m m.

Kompetens
Flera års erfarenhet som VP-koordinator/assistent.
Flytande engelska i tal och skrift.
God kunskap inom MS Office, MS SharePoint och andra IT-verktyg.
Serviceinriktad
Hantera många olika uppgifter samtidigt
Representativ med hög social kompetens
Arbeta självständigt och ta initiativ

Personlighet
Ordnad, strukturerad
Serviceinriktad
Självständig Visa mindre