Lediga jobb som Frontofficepersonal i Eskilstuna

Se lediga jobb som Frontofficepersonal i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Serviceinriktad receptionist till Victoriahem i Eskilstuna

Ansök    Nov 14    Victoriahem AB    Frontofficepersonal
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en serviceinriktad receptionist till vårt områdeskontor i centrala Es... Visa mer
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en serviceinriktad receptionist till vårt områdeskontor i centrala Eskilstuna.
Om tjänstenTill vårt nya områdeskontor i centrala Eskilstuna söker vi en serviceinriktad receptionist som vill sätta kunden i fokus och möta deras behov.
I rollen som receptionist är du ansiktet utåt och bemannar vår reception där du tar emot besök från hyresgäster, bostadssökandesökande och entreprenörer. Du ansvarar för nyckelhanteringen med daglig in - och utlämning samt uppföljning. Inför in – och utflyttningar avlastar du förvaltningen med förberedelser och förvaltningsadministrativa ärenden såsom registrering – och uppföljning av ärenden, återkopplingar, fakturering etc
Huvudsakliga arbetsuppgifter• Ta emot besök och leveranser• Bemanna receptionen vid gällande öppettider• Ansvara för in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister• Förvaltningsadministrativa uppgifter såsom fakturahantering, uppföljningar, hyresgästkontakter• Bistå förvaltare och uthyrare med administrativa uppgifter• Ansvara för in och utflyttningarna och förberedelserna inför med namnbyte, uppdatering avolika system osv.
Tjänsten innebär ensamarbete i receptionen med stötning under hög belastning. Du rapporterar till kontorsansvarig.
Din profilSom person är duserviceinriktad och bidrar till en trivsam upplevelse och levererar förstklassig service. Duansvarar för in-och utlämning av nycklar, registreringar av ärenden i våra system samt stöttar medandra förvaltningsadministrativa uppgifter för att avlasta förvaltningen och uthyrningen.I den här rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda, samt att du har förmåga attprioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Kvalifikationer
· Minst gymnasieexamen
· Tidigare erfarenhet av arbete som receptionist
· Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift
· Förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och hålla ordning på detaljer
· Självständig och lösningsorienterad
· Erfarenhet av enklare administrativa uppgifter och posthantering
· Goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har erfarenhet av nyckelhantering samt har goda kunskaper i passagesystem samt fastighetssystemet Vitec. B-körkort är ett krav för tjänsten.Vi erbjuder digVictoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Eskilstuna
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

AnsökanLåter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan och CV till oss.Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Christoffer Rodin på [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Kundmottagare

Ansök    Mar 3    Hireq AB    Frontofficepersonal
Om El Lindningar El-lindningar i Eskilstuna ägnar sig åt försäljning och underhåll av elmotorer, pumpar och fläktar. Redan 1970 startade bolaget sin verksamhet och har därmed mer än 50 års erfarenhet från branschen. För att säkerställa pålitlig drift av våra kunders utrustning tillhandahåller vi bred kompetens inom såväl försäljning som service. Medarbetarna hos El-lindningar besitter stor kompetens och hjälper till med försäljning och service inom hela s... Visa mer
Om El Lindningar

El-lindningar i Eskilstuna ägnar sig åt försäljning och underhåll av elmotorer, pumpar och fläktar. Redan 1970 startade bolaget sin verksamhet och har därmed mer än 50 års erfarenhet från branschen. För att säkerställa pålitlig drift av våra kunders utrustning tillhandahåller vi bred kompetens inom såväl försäljning som service. Medarbetarna hos El-lindningar besitter stor kompetens och hjälper till med försäljning och service inom hela spannet från kommuner till industrin. Vi är stolta över vårt kundcentrerade tillvägagångssätt och anpassningsförmåga.

Sedan 2023 är El-Lindningar en del av River Group. River Group är en koncern av företag verksamma inom vatten- och avloppsbranschen med en kärnkompetens inom pumpar och elmotorer. Vi består av över 20 mycket professionella företag i Norden och norra Europa.

Om tjänsten
Som teknisk kundmottagare hos oss på El-lindningar i Eskilstuna kommer du att vara företagets ansikte gentemot kund. Ditt uppdrag är att säkerställa att våra kunder känner sig välkomna och får den service de vet att vi levererar och som de förtjänar. Du kommer bli vårt hjärta inom teknisk kundsupport som även innehåller en hel del administration. Du arbetar nära våra tekniker för att tillsammans planera och genomföra de behov som våra kunder efterfrågar. I din roll kommer du att stötta våra tekniker med administrationen kring verksamheten. I ditt ansvarsområde ligger utöver kundkontakten även administration kring såväl kunder som leverantörer. Genom vårt systerbolag El & Driftteknik AB i Strängnäs kan vi tillsammans erbjuda stöd såväl internt som externt. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Fortnox samt ERP-systemet Mobigo.

Du kommer att:

- Ta emot kunder och säkerställa att de får en positiv upplevelse

- Orderhantering gentemot kund och verkstad

- Beställningar och inköp

- I samråd med våra tekniker, planera reparationer och serviceinsatser samt återkoppla till kunderna med information och uppdateringar

- Administrera våra register, göra beställningar, kontrollera lagersaldon och ha ett övergripande lokalt administrativt ansvar

- Offerera och fakturera kunder och arbeta med leverantörsreskontran

Din profil
Som specialister inom elmotorer och pumpar tror vi att en profil med hög servicegrad kombinerat med tekniskt intresse/förståelse ger dig goda förutsättningar för att lyckas i rollen. Vi tror att en bakgrund som t ex servicetekniker eller liknande erfarnhet krävs för att lyckas i denna tjänst. Detta ger dig en förmåga att snabbt se kundens behov där du är duktig på att ge återkoppling och respons om t ex offerter och leveransdatum. Som person är du även prestigelös och tycker bäst om när du får lov att hjälpa till och göra livet lättare för din omgivning. Vi erbjuder en teknisk miljö med en verkstad som till stor del är kärnan i vår verksamhet. Därför ser vi gärna att du har ett naturligt intresse, att när det krävs, röra dig mellan din arbetsplats på kontoret som på golvet i verkstaden. Lite skit under naglarna är så att säga inget som någonsin skrämt dig. I din vardag är du ordningsam och strukturerad, vilket gör att du har bra koll på såväl dina egna arbetsuppgifter som på verksamheten i det stora hela. På så vis skapar du även goda förutsättningar för att vara proaktiv.

Vem är du?

- Du är socialt begåvad och har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och kollegor

- Du har någon form av teknisk bakgrund såsom servicetekniker, mekaniker eller motsvarande.

- Snabb och effektiv i din kommunikation och återkoppling

- Har ett tekniskt intresse och är alltid nyfiken på att lära dig mer

- Innehar körkort B

- Strukturerat arbetssätt och utpräglat ordningssinne.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar El-Lindningar med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. I denna process kommer vi att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Projektledare till Eskilstuna

Ansök    Okt 6    Randstad AB    Frontofficepersonal
Arbetsbeskrivning Som projektledare söker vi dig som tycker om att ha många bollar igång samtidigt och du brinner för ledarskapet samt är bra på att motivera och engagera personer i din omgivning. Som projektledare får du möjlighet att leda det dagliga arbetet inom IT eller verksamhetsnära projekt.  Heltid med start omgående, tidsbegränsat uppdrag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som projektledare söker vi dig som tycker om att ha många bollar igång samtidigt och du brinner för ledarskapet samt är bra på att motivera och engagera personer i din omgivning. Som projektledare får du möjlighet att leda det dagliga arbetet inom IT eller verksamhetsnära projekt. 


Heltid med start omgående, tidsbegränsat uppdrag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som projektledare kommer du få vara med och driva olika typer av förändringsarbeten. Projekt kommer att vara kopplande till IT-lösningar och verksamhetsnära projekt. Du får möjlighet att leda det dagliga arbetet i projekt och säkerställa att aktivitetsplaner efterföljs, med det övergripande syftet att affärs- och aktivitetsmål uppnås. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- minst tre års arbetslivserfarenhet av att självständigt leda projekt mot uppsatta mål 
-  erfarenheter av både större som mindre projekt utifrån ett nära samarbete med flera eller olika delar av verksamheten. 
-  relevant utbildning  
-  mycket goda tekniska kunskaper i IT verktyg såsom Office och projektverktyg och 
-  behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.


Som person är du beslutsam, driven och lösningsorienterad och strävar alltid efter att uppnå resultat och uppsatta mål. För att lyckas i rollen är du också kommunikativ, pedagogisk, förtroendegivande och utåtriktad. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Tre år från liknande arbete

Ansökan
2022-09-30, välkommen att ansöka på www.randstad.se.


För information: Emma Bergvall, konsultchef, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Kundmottagare med administration

Ansök    Feb 22    Hireq AB    Frontofficepersonal
Om El Lindningar El-lindningar i Eskilstuna ägnar sig åt försäljning och underhåll av elmotorer, pumpar och fläktar. Redan 1970 startade bolaget sin verksamhet och har därmed mer än 50 års erfarenhet från branschen. För att säkerställa pålitlig drift av våra kunders utrustning tillhandahåller vi bred kompetens inom såväl försäljning som service. Medarbetarna hos El-lindningar besitter stor kompetens och hjälper till med försäljning och service inom hela s... Visa mer
Om El Lindningar

El-lindningar i Eskilstuna ägnar sig åt försäljning och underhåll av elmotorer, pumpar och fläktar. Redan 1970 startade bolaget sin verksamhet och har därmed mer än 50 års erfarenhet från branschen. För att säkerställa pålitlig drift av våra kunders utrustning tillhandahåller vi bred kompetens inom såväl försäljning som service. Medarbetarna hos El-lindningar besitter stor kompetens och hjälper till med försäljning och service inom hela spannet från kommuner till industrin. Vi är stolta över vårt kundcentrerade tillvägagångssätt och anpassningsförmåga.

Sedan 2023 är El-Lindningar en del av River Group. River Group är en koncern av företag verksamma inom vatten- och avloppsbranschen med en kärnkompetens inom pumpar och elmotorer. Vi består av över 20 mycket professionella företag i Norden och norra Europa.

Om tjänsten
Som kundmottagare hos oss på El-lindningar i Eskilstuna kommer du att vara företagets ansikte gentemot kund. Ditt uppdrag är att säkerställa att våra kunder känner sig välkomna och får den service de vet att vi levererar och som de förtjänar. Du kommer bli vårt hjärta inom kundsupport och administration. Du arbetar nära våra tekniker för att tillsammans planera och genomföra de behov som våra kunder efterfrågar. I din roll kommer du att stötta våra tekniker med administrationen kring verksamheten. I ditt ansvarsområde ligger utöver kundkontakten även administration kring såväl kunder som leverantörer. Genom vårt systerbolag El & Driftteknik AB i Strängnäs kan vi tillsammans erbjuda stöd såväl internt som externt. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Fortnox samt ERP-systemet Mobigo.

Du kommer att:

- Ta emot kunder och säkerställa att de får en positiv upplevelse

- Orderhantering gentemot kund och verkstad

- Beställningar och inköp

- I samråd med våra tekniker, planera reparationer och serviceinsatser samt återkoppla till kunderna med information och uppdateringar

- Administrera våra register, göra beställningar, kontrollera lagersaldon och ha ett övergripande lokalt administrativt ansvar

- Offerera och fakturera kunder och arbeta med leverantörsreskontran

Din profil
Som specialister inom elmotorer och pumpar tror vi att en profil med hög servicegrad kombinerat med tekniskt intresse/förståelse ger dig goda förutsättningar för att lyckas i rollen. Detta ger dig en förmåga att snabbt se kundens behov där du är duktig på att ge återkoppling och respons om t ex offerter och leveransdatum. Som person är du även prestigelös och tycker bäst om när du får lov att hjälpa till och göra livet lättare för din omgivning. Vi erbjuder en teknisk miljö med en verkstad som till stor del är kärnan i vår verksamhet. Därför ser vi gärna att du har ett naturligt intresse, att när det krävs, röra dig mellan din arbetsplats på kontoret som på golvet i verkstaden. Lite skit under naglarna är så att säga inget som någonsin skrämt dig. I din vardag är du ordningsam och strukturerad, vilket gör att du har bra koll på såväl dina egna arbetsuppgifter som på verksamheten i det stora hela. På så vis skapar du även goda förutsättningar för att vara proaktiv.

Vem är du?

- Du är socialt begåvad och har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och kollegor

- Snabb och effektiv i din kommunikation och återkoppling

- Har ett tekniskt intresse och är alltid nyfiken på att lära dig mer

- Innehar körkort B

- Strukturerat arbetssätt och utpräglat ordningssinne.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar El-Lindningar med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. I denna process kommer vi att tillämpa ett löpande urval. Detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Projektledare till Eskilstuna

Ansök    Dec 1    Randstad AB    Frontofficepersonal
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren projektledare med goda ledaregenskaper? Drivs du av att förbättra affärsprocesser och har ett intresse av affärssystem och kundrelationer? Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds d... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare med goda ledaregenskaper? Drivs du av att förbättra affärsprocesser och har ett intresse av affärssystem och kundrelationer?

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Dina främsta arbetsuppgifter är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina nuvarande affärsprocesser. Detta görs tillsammans med dina utsedda projektteam, där vi med samlad kompetens identifierar kundens verksamhet. Du som projektledare är den som har det yttersta ansvaret för hela projektet och projektteamet. Det är du som ansvarar för att vi håller uppsatta deadlines enligt projektplan och levererar det som utlovats till kund. Du kommer att arbeta mot förmarknaden och hålla ihop kontakten med leverantörer och kunder. 

Arbetstider
Uppdraget är på heltid med start omgående, uppdragstid 3 månader. 

Kvalifikationer
Du är bekväm att prata inför andra och har erfarenhet av att stötta och att ta ansvar för små och medelstora projekt. Som person är du engagerad och driven och trivs med god struktur och ordning. Det är även viktigt med god samarbetsförmåga likväl som att utföra arbetet självständigt. 

Vidare ser vi gärna att 
-       Erfarenhet av projektledning 
-       Du förväntas tala och skriva både svenska och engelska flytande 



Ansökan
 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Emma Bergvall, [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Energimyndigheten söker medarbetare till vår Kundservice

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Nu söker vi dig som älskar servicerollen och vill ha en bred och omväxlande roll i vårt kundserviceteam.   Vad ska du göra? Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att ge service och support till både våra interna och externa kunder hos Energimyndigheten. Du blir del av vårt kundserviceteam där din huvudsakliga uppgift blir att arbeta i vårt servicecenter som är en väg in... Visa mer
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Nu söker vi dig som älskar servicerollen och vill ha en bred och omväxlande roll i vårt kundserviceteam.

 

Vad ska du göra?

Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att ge service och support till både våra interna och externa kunder hos Energimyndigheten. Du blir del av vårt kundserviceteam där din huvudsakliga uppgift blir att arbeta i vårt servicecenter som är en väg in för olika typer av serviceärenden, beställningar och frågor i form av internservice. Utöver det kommer du också att få möjligheten att tillsammans med dina kollegor anordna och planera olika möten och event. Du kommer också hantera serviceuppgifter såsom påfyllning av förråd, utlämning och hantering av inpasseringskort, hantera kursbokningar, ta emot leveranser till myndigheten och utföra andra tjänster till verksamheten.

Vi håller just nu på att se över våra arbetssätt och tjänster. Därför kommer du ha möjligheten att vara med och påverka utformningen av vår framtida kundservicefunktion.

 

Vem är du?

Som person är du lyhörd, serviceinriktad och tillmötesgående med en vilja att hjälpa andra. Du har god ordning och reda och lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du trivs med att ta egna initiativ.

Du behöver ha relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och god vana av arbete i kundservicefunktion, servicecenter eller motsvarande. Du är också van vid att arbeta med administrativa uppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor är det meriterande.

Tjänsten kräver att du ska kunna kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Vilka är vi?

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån värdegrunden; trovärdig, modig, och helhetssyn.

Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande uppdrag från regeringen. Under 2021 kommer vi succesivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag.

 

Övrigt

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv även med en stunds pendling till och från arbetet. Arbetet innebär också vissa möjligheter att ibland arbeta mobilt.

Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.

 

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning, heltid med provanställning 6 månader.

 

Tillträde

Enligt överenskommelse.

 

Ansökan

Sista ansökningsdag är 13 juni 2021.

Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom ansökningsformuläret på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2021-28047.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

 

Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Johansson, [email protected], tfn 0722-158509.

Rekryterande chef på Energimyndigheten: Marie Berg, enhetschef. [email protected], tfn 016-544 22 60

 

Fackliga kontaktpersoner

Viktor Döhlen, SACO-S, tel. 016-544 24 03

Eva-Karin Magnusson, ST, tel. 016-544 21 94 Visa mindre

Energimyndigheten söker medarbetare till vår Kundservice

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Nu söker vi dig som älskar servicerollen och vill ha en bred och omväxlande roll i vårt kundserviceteam.   Vad ska du göra? Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att ge service och support till både våra interna och externa kunder och medarbetare hos Energimyndigheten. Du blir del av vårt kundserviceteam där din huvudsakliga uppgift blir att arbeta i vårt servicecenter ... Visa mer
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Nu söker vi dig som älskar servicerollen och vill ha en bred och omväxlande roll i vårt kundserviceteam.

 

Vad ska du göra?

Som medarbetare i vår Kundservice kommer du att ge service och support till både våra interna och externa kunder och medarbetare hos Energimyndigheten. Du blir del av vårt kundserviceteam där din huvudsakliga uppgift blir att arbeta i vårt servicecenter som är en väg in för olika typer av serviceärenden, beställningar och frågor i form av internservice. Utöver det kommer du också att få möjligheten att tillsammans med dina kollegor anordna och planera olika möten och event. Du kommer också hantera serviceuppgifter såsom påfyllning av förråd, utlämning och hantering av inpasseringskort, hantera kursbokningar, ta emot leveranser och utföra andra tjänster till verksamheten.

Vi håller just nu på att se över våra arbetssätt och tjänster. Därför kommer du ha möjligheten att vara med och påverka utformningen av vår framtida kundservicefunktion.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har minst tre års gymnasial utbildning och minst två års eftergymnasial utbildning som myndigheten anser är relevant. Utbildning inom service/event och liknande är meriterande.

För denna roll behöver du också ha minst fem års erfarenhet av internt kundservicearbete som myndigheten anser är relevant där du servat din interna verksamhet. Du har haft en hög grad av proaktivt och lösningsorienterat agerande där du har analyserat situationer och väglett, utrett, hittat lösningar och avslutat ärenden. Du har också erfarenhet av personliga möten i ditt servicearbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt ansvar med arbetsledande inslag som exempelvis receptionsansvarig. Har du vana av att arbeta med interna serviceuppgifter på kontor såsom påfyllning av förråd, utlämning och hantering av inpasseringskort och liknande är detta också av värde. Vi värdesätter också om du har erfarenhet av extern kundservice och att ta emot, informera, vägleda och guida enskilda besökare och grupper. Har du erfarenhet av att anordna och planera möten och event, både fysiska och digitala är detta också positivt, liksom erfarenhet av tekniska utrustningar för detta.

Detta är en stimulerande och givande roll för dig om tycker om att interagera med människor och lösa problem åt andra. Du kommer att möta många olika människor och behöva hantera och lösa många olika typer av situationer. Som person behöver du därför vara lyhörd, serviceinriktad och tillmötesgående med en vilja att hjälpa andra. Du har god ordning och reda och lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du trivs med att ta egna initiativ.

Du kan kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har också goda datakunskaper i Microsoft Office-paketet och i ett eller flera IT-system avsedda för ärendehantering.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Vilka är vi?

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån värdegrunden; trovärdig, modig, och helhetssyn.

Energimyndigheten står inför en expansiv fas med nya spännande uppdrag från regeringen. Under 2021 kommer vi succesivt rekrytera nya medarbetare för våra uppdrag.

 

Övrigt

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv även med en stunds pendling till och från arbetet. Arbetet innebär också vissa möjligheter att ibland arbeta mobilt.

Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.

 

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning, heltid med provanställning 6 månader.

 

Tillträde

Enligt överenskommelse.

 

Ansökan och urval

Vänligen notera att du behöver bifoga betyg och eventuella intyg till din ansökan.

Sista ansökningsdag är 10 aug 2021. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom ansökningsformuläret på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2021-28047.

Urval och intervjuer påbörjas efter sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen finns kontaktpersonerna nedan tillgängliga fram till 8 juli samt 9-10 augusti.

Välkommen med din ansökan!

 

Kontaktpersoner

I denna rekrytering samarbetar Energimyndigheten med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Johansson, [email protected], tfn 0722-158509

Rekryterande chef på Energimyndigheten: Marie Berg, enhetschef. [email protected], tfn 016-544 22 60

 

Fackliga kontaktpersoner

Viktor Döhlen, SACO-S, tel. 016-544 24 03

Eva-Karin Magnusson, ST, tel. 016-544 21 94 Visa mindre

Nu söker vi kundtjänstmedarbetare till Eskilstuna

Ansök    Nov 3    Manpower AB    Frontofficepersonal
Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid. I dina arbetsuppgifter ingår att ge professionell service och support, ta emot inkommande samtal och mejl och administrera och hantera ärenden du ansvarar för. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta g... Visa mer
Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid. I dina arbetsuppgifter ingår att ge professionell service och support, ta emot inkommande samtal och mejl och administrera och hantera ärenden du ansvarar för.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

I rollen kommer du bland annat att

* svara i telefon

* lägga beställningar

* svara på mejl

* ansvara för kundregister

* hjälpa kunder att hitta rätt på hemsidan

* ge service i världsklass.



Vem söker vi?

Till rollen som Kundtjänstmedarbetare söker vi framför allt dig som är en social och kommunikativ person som motiveras av att få jobba med människor och att få ta eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta med service, kundvård och administrativt arbete, men det här är inget krav. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig och kundfokuserad i din yrkesroll.

Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på administration, kundsamtal och service? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som Kundtjänstmedarbetare något för dig!

Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett svenskt, marknadsledande och spännande företag!

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYou.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Lundström på telefonnummer: 021-151208 eller via e-post: [email protected].

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre