Lediga jobb som Ekonomiledare i Eskilstuna

Se lediga jobb som Ekonomiledare i Eskilstuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eskilstuna som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef styrningsenheten - Eskilstuna

Ansök    Feb 4    Fortifikationsverket    Ekonomiledare
Fortifikationsverket söker enhetschef till styrningsenheten i Eskilstuna. Är du en erfaren chef som har arbetat med styrning och uppföljning inom fastighetsbranschen eller annan relevant verksamhet? Har du arbetat som stöd åt myndighets- eller koncernledning? Läs vidare och se om det är dig vi behöver och oss som du söker! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vi är experter på fortifikation, det vill säga skyd... Visa mer
Fortifikationsverket söker enhetschef till styrningsenheten i Eskilstuna. Är du en erfaren chef som har arbetat med styrning och uppföljning inom fastighetsbranschen eller annan relevant verksamhet? Har du arbetat som stöd åt myndighets- eller koncernledning? Läs vidare och se om det är dig vi behöver och oss som du söker!

Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vi är experter på fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Fortifikationsverket har en samhällsviktig uppgift och de senaste åren har Fortifikationsverkets verksamhet stadigt vuxit. Vår tillväxt fortsätter och vi hanterar omfattande förvärv och nybyggnationer samtidigt som vi rustar och lyfter vårt befintliga fastighetsbestånd.

Din vardag – chef i stark tillväxt och förändring
Fortifikationsverket söker en engagerad och erfaren enhetschef som vill vara med och utveckla vår styrning och uppföljning. I detta expansiva skede inrättar vi under våren en avdelning, där vi under ledning av en ny befattning som finansdirektör, samlar styrningsenheten och ekonomienheten.

Styrningsenheten kommer fortsatt ansvara för myndighetens verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning samt centrala ekonomi- och finansfrågor. Styrningsenheten bereder underlag, rapporter och andra frågor som stödjer myndighetens ledning genom att skapa överblick och förståelse för inriktande och strategiska beslut. Enheten är en viktig del i avdelningens ansvar för myndighetens strategiska planeringsprocess med både verksamhetsplanering och budgetarbete.

Som enhetschef för styrningsenheten har du personal- och arbetsmiljöansvar för medarbetare som arbetar med verkets samlade styrning och uppföljning. Du har resultat och budgetansvar och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Då enheten har en central och övergripande funktion stöttar du finansdirektören i strategiska frågor och processfrågor rörande Fortifikationsverkets styrning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst högskolexamen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För rollen krävs det att du har erfarenhet som chef eller ledare och har arbetat med styrning, uppföljning och utveckling av processer inom exempelvis fastighetssektor, offentlig verksamhet eller finansiell verksamhet. Du har också erfarenhet av controlling på ledningsnivå, dvs stöd åt myndighets- eller koncernledning.

Det är meriterande om du har en ledarskapsutbildning, utbildning inom fastighetsekonomi, inom statlig styrning (tex ESV) och har erfarenhet av förändringsarbete på myndighetsnivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet från försvarssektorn. Har du erfarenhet av styrning av statliga myndigheter är det en fördel.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För den här tjänsten behöver du vara strukturerad och arbeta enligt tydliga processer, planera ditt arbete väl och hålla deadlines. Du har lätt för att föra fram din talan, vinna andras förtroende och bli lyssnad på. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna och är analytisk. Genom att i rollen kombinera gott omdöme, drivkraft och integritet bidrar du till styrning för utveckling av totalförsvarets operativa förmåga. Som person är du trygg i dig själv, har mod att säga ifrån och kan skilja på sak och person. 

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vårt huvudkontor i Eskilstuna är centralt beläget med bara tio minuters promenad från Resecentrum.  

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Eskilstuna är placeringsort, men arbetet kan till viss del utföras på annan ort enl. överenskommelse. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 3 mars 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Önnestig, 010-44 44 451 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, 010- 44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Svenska Närko rekryterar Ekonomi och administrationsansvarig

Ansök    Dec 19    Poolia Sverige AB    Ekonomiledare
Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Tycker du om omväxlande arbetsuppgifter med ett brett ansvarsområde? Har du tidigare arbetat som Ekonomi och administrationsansvarig? Då är detta tjänsten för dig. Svenska Närko rekryterar nu en Ekonomi och administrationsansvarig till sin nya etablering i Köping. Svenska Närko befinner sig i en spännande fas och söker en Ekonomi och administrationsansvarig som vill v... Visa mer
Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Tycker du om omväxlande arbetsuppgifter med ett brett ansvarsområde? Har du tidigare arbetat som Ekonomi och administrationsansvarig? Då är detta tjänsten för dig.

Svenska Närko rekryterar nu en Ekonomi och administrationsansvarig till sin nya etablering i Köping. Svenska Närko befinner sig i en spännande fas och söker en Ekonomi och administrationsansvarig som vill vara med på denna resa. Du kommer ansluta dig till dem vid en spännande tidpunkt då du kan ha stor inverkan på tjänstens utformning.

Du blir anställd av Svenska Närko, med placering i Köping. Vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen och ser fram emot att läsa din ansökan. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Svenska Närkos nästa kollega redan idag.


Om tjänsten
I rollen som Ekonomi och administrationsansvarig hos Svenska Närko kommer du hantera en mängd olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Därför är det viktigt att du trivs med variation i arbetet och att vara spindeln i nätet. Dina ansvarsområden kommer innefatta löpande redovisning, agera säljstöd till övrig verksamhet, kontorsadministration, löner samt intern redovisning.

Rapportering sker till VD.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Ekonomi och administrationsansvarig kommer bl.a. följande arbetsuppgifter ingå:

• Bokföring, leverantörsfakturor och reskontra
• Betalningar och orderbehandling
• Fakturering och försäljningsreskontra
• Löneutbetalning och deklarationer
• Projektredovisning och rapportering

Vem är du?
För att trivas i rollen som Ekonomi och administrationsansvarig ser vi att du har flerårig erfarenhet av att jobba med redovisning och är nu redo för att ta nästa steg i din karriär. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Vidare så har du goda kunskaper i bokföring av aktiebolag och det är meriterande om du har kunskap i affärssystemet Monitor.

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en god administratör, trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt. Att lära sig nya uppgifter motiverar dig. Du gillar att jobba brett, få saker att hända samt trivs i en social roll med olika kontaktytor. Som person är du prestigelös, framåt, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du är noggrann och van vid att jobba självständigt mot deadlines. Vidare så trivs du med att vara ett stöd för verksamheten. Det är viktigt att du tycker om att ha många bollar i luften då du kommer växla mellan bokföring och orderhantering/säljsupport.


Om verksamheten
Närko är en av Nordens ledande tillverkare av släpvagnar och påbyggnader. Produktionen och säljkontoren finns i Norden och våra produkter används på alla europeiska vägar. Vår stolthet ligger i produkter och eftermarknad av toppkvalitet, som medför både säkerhet på vägarna och pålitliga transporter.

Sedan 1950-talet har vi erbjudit våra kunder ett brett sortiment av släpvagnar och påbyggnader. Vi söker ständigt efter nya, bättre lösningar för våra kunder och vill erbjuda dem mer än produkter och tjänster - nämligen en kompanjon. För att lyckas med detta finns våra sälj och eftermarknadsbolag i Finland, Sverige och Norge. Allt för att säkerställa en smidig kundbetjäning.

I Närko koncernen ingår även Atrans AB. Atrans affärsinriktning är kundanpassade släpfordon och lastbilspåbyggnationer specialiserade för vägtransporter av skogsbaserade råvaror och produkter (flis, pellets, biobränsle, sågat virke, papper -och pappersmassa, styckegods m m). Visa mindre

Gruppchef ekonomienheten Kfast i Eskilstuna!

Arbetsbeskrivning Vi söker en teamfokuserad och utvecklingsorienterad ekonom som vill utvecklas i sin ledarroll tillsammans med övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Ditt fokus kommer vara medarbetarna och er kontinuerliga utvecklingsresa. Tjänsten innehåller personal-, resultat-och verksamhetsansvar för din grupp om cirka 8 medarbetare. I det ligger att säkerställa kompetens och leverans samt att skapa förutsättningar att utveckla verksamheten med kv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker en teamfokuserad och utvecklingsorienterad ekonom som vill utvecklas i sin ledarroll tillsammans med övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Ditt fokus kommer vara medarbetarna och er kontinuerliga utvecklingsresa.

Tjänsten innehåller personal-, resultat-och verksamhetsansvar för din grupp om cirka 8 medarbetare. I det ligger att säkerställa kompetens och leverans samt att skapa förutsättningar att utveckla verksamheten med kvalitet och effektivitet. Tjänsten innehåller även en stor del rutinmässiga uppgifter inom löpande redovisning.
Vidare ingår stöd och rådgivning till bolagets verksamheter. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga medarbetare inom ekonomiavdelningen. Såväl interna som externa kund- och leverantörskontakter förekommer.

Kommunfastighet är i en fas där stor nyfikenhet finns kring nya tekniker och över huvud taget att bygga bättre processer så du behöver vara öppen för dessa möjligheter och vara mån om att dina medarbetare är med på resan och känner trygghet. Du är lyhörd och stabil och ser till att gruppen håller fokus men även tillåts lyfta idéer.

I tjänsten ingår bland annat:
? Leda veckovisa styrmöten med din grupp.
? Vara närvarande och delaktig som bollplank och stöd.
? Delta i bolagets utveckling av rutiner och teknikstöd.
? Driva förändringar och implementera förändringar.
? Coacha medarbetare och hålla utvecklingssamtal, lönesamtal etc.
? Utföra förekommande arbetsuppgifter inom löpande redovisning.



Kompetensprofil
Vi söker dig med en akademisk examen med inriktning ekonomi och redovisning som lägst avser kandidatnivå (180hp/120p).

Du har aktuell erfarenhet av:
? Ekonomiarbete med fokus på redovisning och löpande bokföring
? Bokslutsarbete
? IT-kompetens i synnerhet Excel

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av:
? Större ekonomisystem
? Att hantera stora databaser
? Redovisningsarbete inom fastighetsbolag/fastighetsbranschen

Det är meriterande om du har erfarenhet av en chefsroll med personalansvar eller att du har utövat ledarskap genom att driva projekt, team eller processer.

Du har mycket goda kunskaper i svenska språket. både tal och skrift.

För att bli framgångsrik hos Kommunfastigheter är du målinriktad, drivande, strukturerad, resultat- och kvalitetsinriktad samt har förmåga att hålla deadlines. Arbetet ställer dessutom krav på att du är engagerad, serviceinriktad, tar eget ansvar och värnar om hög samarbetsförmåga.

Vi på ekonomiavdelningen önskar dig välkommen med din ansökan!



Mer information


Vi är Eskilstunas största fastighetsbolag och för dig som letar efter en stor, stabil och schysst arbetsgivare med många kollegor att -kroka arm med- är vi helt rätt arbetsplats för dig!

Hos oss blir du en del av en arbetsplats som har stort samhällsansvar i fokus, eller som vi kallar det, affärsmässig samhällsnytta!

Våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna!

Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter i hela Eskilstuna, från bostäder till förskolor och äldreomsorg. Närmare 15 800 Eskilstunabor har sina hem i våra drygt 7 000 bostäder med tillhörande lokaler och vi har siktet inställt på att bygga 300 nya bostäder varje år. Vi förvaltar också kommunala verksamhetslokaler och samhällsfastigheter, däribland Munktellbadet och STIGA Sports Arena. I vår moderna badanläggning, Munktellbadet, utvecklar och erbjuder vi tjänster inom idrottsutövning, simundervisning, motions- och familjebad.

Vi är det samhällsbyggande fastighetsbolaget som utvecklar Eskilstuna ? så att livet får plats och platser får liv. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Om tjänsten Denna tjänst innebär att du kommer ha operativ roll med stora möjligheter till att forma, påverka och utveckla din roll i företaget. Som ekonomiansvarig kommer du få vara “spindeln i nätet” gällande produktionsrelaterade processer inom ekonomiområdet. Tjänsten innefattar arbete med redovisning, budget och finansiell planering samt månads- och kvartalsrapportering med årsbokslut. Du kommer även få ta hand om skattefrågor, bankkontakter, fakture... Visa mer
Om tjänsten

Denna tjänst innebär att du kommer ha operativ roll med stora möjligheter till att forma, påverka och utveckla din roll i företaget. Som ekonomiansvarig kommer du få vara “spindeln i nätet” gällande produktionsrelaterade processer inom ekonomiområdet. Tjänsten innefattar arbete med redovisning, budget och finansiell planering samt månads- och kvartalsrapportering med årsbokslut. Du kommer även få ta hand om skattefrågor, bankkontakter, fakturering samt in-och utbetalningar. Tjänsten som ekonomiansvarig hos PVI Segerström innebär att du ingår i vår ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Vi söker dig med god socialkompetens, som är självgående och trygg. Meriterande om du är analytisk, resultatinriktad och har ett gott affärssinne. Vi ser även att du gärna är en engagerad person som har viljan att bidra samt föreslå förbättringar, vilket vi gladeligen uppmuntrar! Vi söker dig som:
- Kan redovisning och bokföring, med erfarenhet inom att kunna läsa siffror och göra analyser
- Kunna göra årsbokslut
- Ta fram och följa upp prognoser
- Göra deklarationer och göra uppföljningar mot myndigheter
- Gärna med industribakgrund, gärna arbetat på annat tillverkningsföretag
- Uppföljning av nyckeltal i produktion
- Uppföljning av lagersaldo och lageranalys
- Är redo ingå i vår ledningsgrupp
- Kan räkna på investeringsbudgetar
- Har du kunskap i Monitor är det meriterande

Om Best bemanning & rekrytering

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag! Visa mindre